Gå til innhold

Femsifrede nummer - The Market Strikes Back


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Det ser ut som om vi kan vente gode nyheter om overprising av femsifrede nummer. Kampen mot femsifrede nummer kjempes ikke lenger av forbrukere og myndigheter alene. Det ser ut som om markedet gjør jobben. Flere og flere bedrifter innser at det er et overgrep mot egne kunder å ha et femsiftet nummer. Bedriftene tjener ikke på det, og de innser at kundene deres fôrer opp allerede feite teleoperatører ved å ringe til dem.

 

NAV har allerede gått over til et åttesifret nummer, og når jeg obeserverer firmabiler på gata, ser jeg at flere og flere nyetablerte firmaer får seg et standard åttesiftret nummer. Siste nytt er at Nordea http://www.nordea.no/ nå har gått over til å bruke åttesifrede nummer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Og hvordan tror du teleoperatørene tar igjen tapet?

Økte priser på samtaler til utlandet. Og "nye" pakker fra sommeren der Roam-like-home inkluderer bruk i USA, til økt pris eller med redusert datainnhold. Omtrent som når sjampo eller sjokolade kommer i mindre pakke til samme pris.

Lenke til kommentar

Og bra er det!

 

Ser at DNB ikke har fått ut fingeren helt men de oppgir i hvert fall (kryptisk) at man kan ringe (+47) 915 04800. Har ikke sjekket mobilregningen men vil tro at det er vanlig takst iom. 8-sifret.

 

Verst med firmaer som kun kan nås via femsifret. Med mindre jeg _må_ ha ta i noen der, ringer jeg heller andre.

 

Husker selv telefonnumre med 5 eller 8 sifre like dårlig|bra så ikke noe tap for egen del om de korte blir borte. Søker uansett opp (nett, lagret) om jeg ikke husker og da spiller det ingen rolle hvor mange sifre..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

Bare vent. Jeg tror flere og flere bedrifter faser ut femsifrede nummer og 8xx-nummer. Snart er det bare useriøse firmaer og de som har sovet i timen som bruker sånne nummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...