Cappoile Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Hva kaller man når man skal melde inn syk på jobben fordi man har vondt i magen pga allergi? Har det noe navn? Jeg har melkeallergi. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Egenmelding av sykefravær. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Du ringer til din leder og sier du er syk. For å ha rett på egenmelding må du ha jobbet for arbeidsgiveren i minst 2 måneder, har du jobbet mindre må du til lege for å få sykmelding. Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 Har bare jobbet her i noen dager, ikke mer enn det og jeg kan ikke komme meg til jobb idag. Så trenger jeg bare ringe opp til sjefen og si jeg er syk? Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 Så nå har jeg dette problemet at jeg har blitt syk og jeg har nettopp fått meg en jobb, min første jobb faktisk! Og jeg kan ikke noe om dette å si ifra til sjefen at jeg er syk. Skal jeg bare ringe sjefen opp nå å kalle inn syk, eller trengs det mer? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Det gjør du jo uansett, men for å få betalt da så må du til legen og få sykemelding. Med egenmelding så kan man melde om egen sykdom og det telles som gyldig og betalt fravær. Med begrensninger såklart. Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 Det gjør du jo uansett, men for å få betalt da så må du til legen og få sykemelding. Med egenmelding så kan man melde om egen sykdom og det telles som gyldig og betalt fravær. Med begrensninger såklart. Ja jeg fikk denne jobben gjennom NAV så det å bli betalt får jeg jo en gang i måned og ikke mer enn det uansett så. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/egenmelding Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/egenmelding Det sier meg ikke så mye, jeg vet jeg ikke har rettighet til egenmelding eller sykemelding, men jeg lurer fortsatt om jeg bare skal ringe sjefen opp å si at jeg er syk? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ja. Så drar du til legen og får sykemelding. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ja, men ugyldig fravær gir trekk i lønn. Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 Skal bare være borte idag, og jeg er under opplæring. Trenger jeg virkelig sykemelding? Det er et slit å gå til legen, og jeg har aldri gjort noe slikt før. Har ingen anelse om noe av dette. Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 Ja, men ugyldig fravær gir trekk i lønn. Så jeg trenger sykemelding også? for det vet jeg ikke noe om, og hva jeg skal gjøre. Trur jeg er for syk til å gå ut av døra, kommer meg nok ikke til legen, Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 (endret) Spør din arbeidsgiver. Det kan variere ut i fra tariffavtale og sedvane på din arbeidsplass hva som skjer om du er borte uten gyldig fravær. Dette gjelder evt sykepenger og. Edit: Hvorfor to tråder...? Endret 26. januar 2017 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ring ditt legekontor/fastlegen din og forhør deg med hvordan det kan løses. De skriver nok ikke ut noen sykemelding for deg med mindre de tar en sjekk, og det er vel heller uvanlig med hjemmebesøk for slike ting. Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 Spør din arbeidsgiver. Det kan variere ut i fra tariffavtale og sedvane på din arbeidsplass hva som skjer om du er borte uten gyldig fravær. Dette gjelder evt sykepenger og. Edit: Hvorfor to tråder...? Ok greit, jeg kan ringe å spørre. Vell, den første handlet egentlig om hva jeg skulle si til sjefen når jeg hadde melkeallergi og kunne ikke komme inn. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 er du syk ringer du i henhold til instruks i bedriften du jobber og sier at du er syk og ikke kan komme på jobb i dag ( beskjed skal gis så tilgi som mulig ) , hvordan bedrifter løser varsling varierer , i store bedrifter skal du gjerne ringe resepsjonen og melde fra der som igjen gir beskjed til nærmeste leder , i mindre bedrifter skal du kanskje ringe nærmeste leder , igjen her finnes det ingen fasit. når det kommer til egenmelding eller sykemelding så er det avhengig om du er i praksis via nav eller ansatt i bedriften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå