Lurifaksen Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har lett og lett, men klarer ikke å finne iso'en til suse 9.0. Jeg vil ha hele greien på CD(er). ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386 Noen som vet om en link? Lenke til kommentar
lauking Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Du får ikke tak i suse isoer lovlig. Det eneste alternativet til å kjøpe distribusjonen er en online ftp install. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Hmm... det var dårlig... Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hmm... det var dårlig... Tja, i grunnen eit heilt greit kompromiss, spør du meg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Ja, det er jo forsåvidt det... Nå lurer jeg egentlig litt på hva jeg skal med ISO'en. Har jo fått meg bredbånd, så det er jo egentlig ikke noe problematisk å laste ned under install... Endret 1. desember 2003 av GeeZuZz Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 installerte nettopp 9'ern, og det går så det griner. Med en helt vanlig linje (UPC) så tok det meg ca. 2 timer fra jeg startet til jeg var ferdig. (Og det tok ca. 10 min foran selve maskina, resten var venting...) Men etterpå så hadde jeg et par issues... Pga kløning Lenke til kommentar
1234asdf1234 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Tja, i grunnen eit heilt greit kompromiss, spør du meg. Har du tenkt over det at linux-kjernen er bygd opp på open-source? Altså gratis kildekode. Da burde det neimen meg koste penger. \m/ FreeBSD \m/ edit: Du burde søkt før du lagde tråden; http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=174435 Endret 2. desember 2003 av Waffel Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 men alt på SuSE-iso'ene er ikke det. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Tja, i grunnen eit heilt greit kompromiss, spør du meg. Har du tenkt over det at linux-kjernen er bygd opp på open-source? Altså gratis kildekode. Da burde det neimen meg koste penger. \m/ FreeBSD \m/ edit: Du burde søkt før du lagde tråden; http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=174435 Hmm.. tok ikke helt den der... Uansett så er det ikke bare linuxkjernen som følger med suse-isoene slik som Egil nevnte. Det er forøvrig heller ingenting som sier at de må legge ut isoene for nedlastning gratis heller og disse folkene skal da tross alt leve av noe de også selv om de er tyskere. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har du tenkt over det at linux-kjernen er bygd opp på open-source? Altså gratis kildekode. Da burde det neimen meg koste penger. Du har misforstått ganske fundementalt. Poenget er friheten som GPL-lisensen sikrer både brukere og utviklere, ikke at alt skal være gratis. Det er fullt mulig å selge fri programvare (det som mange kaller Open Source). SUSE gjør dette, og i tillegg er det forbudt å spre SUSE videre uten avtale fordi det inkluderes proprietær (lukket) programvare i tillegg til det frie. Kjernen og mesteparten av programvaren er så klart fremdeles fri, bare ikke gratis, og dette er helt greit fordi GPL overholdes vet at kildekoden er tilgjengelig. Jeg bruker ikke SUSE fordi jeg ikke vil ha noe proprietær programvare. Hvis du ikke liker SUSE sine prinsipper også, står du like fritt til å bruke noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå