Gå til innhold

Ditt ansvar ovenfor andre sin uaktsomhet i trafikken


Gavekort

Anbefalte innlegg

Hvis dere vil kjenne en liten justice boner i kveld.

 

For omkring to år siden var det en skalle i bygda her som ikke orka å skrape frontruta si på morningen. Hele visa endte da han ikke så politibetjenten som prøvde å vinke han inn, og holdt på å kjøre henne ned. Lurer på om han har fått lappen tilbake eller ikke

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg overreagerer, men det er mye bedre enn å bare sitte å klage på nettet slik dere gjør.

Enkelte folk trenger å bli straffet.

Ja, du overreagerer. Noe helt ekstremt.

 

Nei. Å få frustrasjonen sin andre steder enn i trafikken er den beste måten å gjøre det på. Da tar ingen skade av det.

 

Enkelte trenger å bli straffet, ja. Blant annet deg, som driver med hærverk.

 

Jeg tipper forresten du har telefon med kamera. Bruk begge deler neste gang. Film idiotene som kjører uten skrapt rute og/eller ring politiet. De er rimelig interessert i å ta folk som oppfører seg som idioter i trafikken. Alternativt kan du jo bare si i fra til fyren, når du faktisk hadde sjansen? De fleste opplever det som rimelig flaut å bli pratet til om slikt.

 

Edit: Hva var egentlig poenget med å ødelegge bilen hans? La du igjen en lapp med forklaring om hvorfor du gjorde det?

Endret av Sexylubb1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg gikk litt over streken i går tidlig da jeg så en som ikke hadde giddet å skrape ruta mer en 20cm2 boks i frontruta. Så han i speilet, da jeg ventet på min tur i rundkjøringa. Kjente blodet koke i årene. Folk som ikke skraper ruta si er noe av det verste jeg vet om. Blir som å kjøre i blinde. 

 

100m lengre fremme var butikken jeg skulle handle på og han stoppet der han og. Satt i bilen og tenkte jeg skulle løpe inn etter han og skjelle han ut. Men jeg var så forbanna! Jeg tok en fryst colaflaske med meg bort til bilen hans og slo av det ene speilet og kastet den i frontruta hans. Ruta knuste. Kjempestor rose midt i frontruta.

 

Det skjedde så fort. Gikk vel 30 sekunder fra jeg så flaska på gulvet i bilen min til frontruta hans var knust. Lenge siden jeg har vært så forbanna. Løp bort til bilen og dro avgårde så fort det gikk opp for meg hva som hadde skjedd.

 

Regner med å få en fin bot i posten nærmeste fremtid, faen. Men skal vel være glad for at jeg ikke løp inn etter han på butikken. Legemsbeskadigelse koster nok mer enn ei frontruta og et speil.

 

Tilståelse av hærverk.

 

Politiet burde kanskje tipses her, kanskje de kan sjekke tilståelsen mot anmeldte saker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For å kaste en glassflaske i frontruten til medtrafikanter har en statistisk innvirkning?

 

Det virker ut som du heller angrer på konsekvensene av din handling, fremfor handlingen i seg selv når du skriver som om din flaskekasting var et effektivt grep mot usikre trafikanter.

 

 

Statistisk innvirkning. Om det ikke finnes statistikk på det, kan det ikke ha noen effekt?

Du ser vel ikke selv hvor tåpelig den påstanden er.

Hadde den umiddelbare effekten at han ikke kunne kjøre videre ihvertfall.

 

Eh, stating the obvious much? Hvorfor skulle jeg angret?

 

Jeg håpet du trollet, men dessverre gjør du visst ikke det. Skremmende at du forsvarer sånn idiotisk oppførsel. Det er noe som heter proporsjonalitet - å ødelegge andres eiendom fordi du ikke tåler oppførselen deres er ikke en proporsjonal reaksjon. Tror du virkelig at sjåføren som fikk knust ruta tenkte "å nei, sånn går det når jeg ikke skraper ruta skikkelig, dette var en oppvekker for meg" da han kom ut igjen til bilen? Du skaper bare nye problemer istedet for å løse noen.

 

 

Det hadde jo vært supert om han tenkte det.

La meg spørre deg, hva har du noensinne gjort med folk som kjører uten å kunne se ut av ruta?

 

 

Tviler på at noen her inne noensinne har gjort noe som har noen effekt på slike tilfeller. Dere må jo først komme til denne tråden og fortelle hvor fælt alle andre kjører og hvor uhørt det er. Så må dere lete opp statistikk på om det å se stygt på folk i trafikken har noen effekt, for det er det eneste dere har gjort.

 

 

Mannen som kjørte uten å kunne se, kunne ikke kjøre videre med den ruta. Og hadde jeg sett en full kar sette seg inn i en bil, så hadde jeg ikke ringt politiet før jeg hadde dratt han ut av bilen og grisebanket han. Kan si hva dere vil. Men å tru at vold og hevn ikke løser noenting? Det er det bare passive tastaturhelter som trur.

Lenke til kommentar

 

Jeg gikk litt over streken i går tidlig da jeg så en som ikke hadde giddet å skrape ruta mer en 20cm2 boks i frontruta. Så han i speilet, da jeg ventet på min tur i rundkjøringa. Kjente blodet koke i årene. Folk som ikke skraper ruta si er noe av det verste jeg vet om. Blir som å kjøre i blinde. 

 

100m lengre fremme var butikken jeg skulle handle på og han stoppet der han og. Satt i bilen og tenkte jeg skulle løpe inn etter han og skjelle han ut. Men jeg var så forbanna! Jeg tok en fryst colaflaske med meg bort til bilen hans og slo av det ene speilet og kastet den i frontruta hans. Ruta knuste. Kjempestor rose midt i frontruta.

 

Det skjedde så fort. Gikk vel 30 sekunder fra jeg så flaska på gulvet i bilen min til frontruta hans var knust. Lenge siden jeg har vært så forbanna. Løp bort til bilen og dro avgårde så fort det gikk opp for meg hva som hadde skjedd.

 

Regner med å få en fin bot i posten nærmeste fremtid, faen. Men skal vel være glad for at jeg ikke løp inn etter han på butikken. Legemsbeskadigelse koster nok mer enn ei frontruta og et speil.

 

Tilståelse av hærverk.

 

Politiet burde kanskje tipses her, kanskje de kan sjekke tilståelsen mot anmeldte saker?

 

 

Haha, snakker om passive tastaturhelter.

Du får ta å ringe dem selv da vett. Men da må du jo gjøre noe.. Hvordan skal det ende?

Lenke til kommentar

Statistisk innvirkning. Om det ikke finnes statistikk på det, kan det ikke ha noen effekt?

Du ser vel ikke selv hvor tåpelig den påstanden er.

Hadde den umiddelbare effekten at han ikke kunne kjøre videre ihvertfall.

 

Eh, stating the obvious much? Hvorfor skulle jeg angret?

 

Jeg sier ikke det fordi jeg har tenkt til å argumentere med statistikk. Jeg sier dette for å finne ut hva du tror du tjener på å bruke vold.

 

Hvorfor skulle du angret? Det er hele problemet her. Det virker ut som du ikke vil angre før du får se offeret ditt i ansiktet eller politiet kommer på døra. Det må jo være en årsak til at du innrømmer et lovbrudd på et offentlig forum, og jeg trodde dette var fordi du angret.

 

Vold og hevn i trafikken er ofte et større problem enn det som provoserer til vold og hevn, og det å kjøre uten sikt er ganske ille.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Statistisk innvirkning. Om det ikke finnes statistikk på det, kan det ikke ha noen effekt?

Du ser vel ikke selv hvor tåpelig den påstanden er.

Hadde den umiddelbare effekten at han ikke kunne kjøre videre ihvertfall.

 

Eh, stating the obvious much? Hvorfor skulle jeg angret?

 

Jeg sier ikke det fordi jeg har tenkt til å argumentere med statistikk. Jeg sier dette for å finne ut hva du tror du tjener på å bruke vold.

 

Hvorfor skulle du angret? Det er hele problemet her. Det virker ut som du ikke vil angre før du får se offeret ditt i ansiktet eller politiet kommer på døra.

 

 

Jeg svarte jo nettopp på det.

 

At han ikke får kjørt videre sånn som han gjorde.

Jeg hadde ikke angret da heller. Hva trur du gjør at jeg angrer om "offeret" mitt plutselig står i døra mi?

 

Om politiet hadde stått der, da hadde jeg nok angret på konsekvensen, men aldri handlingen.

Lenke til kommentar

Hah. Typisk den passive folkemassen og se den aktive og si slike ting. Har hatt førerkortet i 11 år og kjørt Norge på langs sikkert 25 ganger. Har sett og opplevd utrolig mye forskjellig langs veien. Men det verste er ikke disse idiotene som kjører ned unger fordi de ikke ser en dritt, fordi de ikke gidder å skrape ruta. 

 

Nei, det verste er den massive passive folkemassen. De som aldri tar handling, men ringer politiet eller sender et skarpt ordlagt brev til kommunen. Det er de samme folka som aldri stopper når det står noen langs veien med nødblinken på.

 

3 ganger de siste 4 årene har jeg stoppet langs veien og spurt om det har gått bra med den som sitter der. Og hadde jeg ikke stoppet så hadde hu ene blitt kvalt av sin egen tunge, han andre muligens dødd av hjerteinfarkt og han siste er det umulig å si hva hadde skjedd med siden han hadde føling og skjønte ikke hvor han var.

 

I alle de tilfellene bortsett fra det siste, ettersom han ikke ante hvor lenge han hadde stått der, så hadde folk bare kjørt forbi. Flere hundre biler fulle av passive folk.

 

Folk er ikke redde for at andre reagerer på at de kjører som idioter, fordi de vet at ingen kommer til å gjøre noe. I verste fall så kanskje de tør å si noe. Men ingen gjør noe. Derfor er den eneste frykten de har, å bli tatt av politiet. Man kan godt argumentere for at det er politiet sin jobb å ordne opp. Men jeg nekter å stå der å være en passiv tafatt tulling. Om denne mannen jeg knuste ruta på hadde kjørt ihjel noen, hadde jeg aldri tilgitt meg selv for å ikke handlet.

 

Så om jeg en gang i fremtiden mister lappen, havner i fengsel, blir bøtelagt. Så får det være, heller det enn å være en passiv del av folkemengden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du snakker som om det er du som har moralsk høygrunn. Vil gjerne påminne om hvem som knuste en frontrute i blind sinne her, og om du ikke ser på dette som et problem så tror jeg dine handlinger omsider kommer til å bite deg i baken din.

 

Uansett, for å holde det litt on-topic så skaper man et større problem ved å prøve å "fikse" trafikken.

Endret av Gavekort
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hahaha ^

 

Hva med å heller se på det slik, med knust rute kan han ikke kjøre videre og kunne avverget eventuelt liv som kunne gått tapt.

Har jo hendt at folk har blitt påkjørt fordi folk ikke skraper ruten sin. Å ikke ha skrapt rute er som å kjøre i blinde.

 

Selv kunne jeg ikke gjort det, men å f.eks. røske vekk midtspeilet til en som ikke brukte det, kunne jeg gjort. Er jeg da voldelig kriminell som bare hjelper en person å ta vekk litt unødvendig vekt fra bilen?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Du snakker som om det er du som har moralsk høygrunn. Vil gjerne påminne om hvem som knuste en frontrute i blind sinne her, og om du ikke ser på dette som et problem så tror jeg dine handlinger omsider kommer til å bite deg i baken din.

 

Uansett, for å holde det litt on-topic så skaper man et større problem ved å prøve å "fikse" trafikken.

 

I mine øyne, ja det mener jeg at jeg har.

Som jeg sa, om det biter meg i baken så er det en konsekvens jeg kan leve med.

 

 

Mange liv som blir spart i Oslo-sentrum ved å forby bilkjøring da.

 

 

Det hadde vært en god ide uansett. 

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...