nessuno Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Jeg glemmer å ta ut av vaskemaskinen, så jeg glemmer garantert å plugge i bilen også, og det som er verre, glemme å ta den ut før jeg kjører Hvis du er så lite oppmerksom så er sannsynligheten stor at du følger ikke med ting som skjer i trafikken heller, og da burde du ikke kjørt noe som helst til å begynne med. Men så er argumentet ditt allikevel relevant siden dette kan tross alt skje, og der vil jeg bare henvise til Magsafe. Ikke at man må bruke magneter for å holde ladekabelen i, men støpsler som kan frakobler med en gang de er under mekanisk belastning kan kjempefint produseres slik at det du snakker om kan hindres fra å bli en dyr skade som fagfolk må fikse. Igjen det hele koker ned til at eneste sakelige argumentet er at folk synes det er "vanskelig" å bruke kabel contra så mange ulemper som induktiv lading har. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Stor forskjell på å følge med på noe og å huske på noe 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 7) Litt av poenget med elektriske biler er ikke minst det at de er veldig energieffektive sammenlighet med hvilket som helst annen teknologi som ikke bruker elektrisitet som energikilde. Dette blir et steg i motsatt retning. Men fortsatt uendelig mye bedre enn fossilbiler. Next! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Jeg glemmer å ta ut av vaskemaskinen, så jeg glemmer garantert å plugge i bilen også, og det som er verre, glemme å ta den ut før jeg kjører Jeg er også ekstremt glemsk, derfor har jeg i det siste investert en god del penger i hjemmeautomasjon for å hjelpe meg å huske. Slik som at når jeg skrur på lysene om morgenen(det glemmer jeg ikke) starter jeg i tillegg forvarming av bilen, jeg har dog ikke noe problem å huske å lade bilen men planen er å integrere en smartere lading slik at jeg sørger for å gjøre det på natten når forbruket ellers er lavt, i tillegg integrere sjekk på at den faktisk lader og om ikke gi alarm om det kan gi problemer om morgenen(typisk om en har veldig lav SOC før en legger seg). Men dette med å plugge inn er bare blitt en del av "bil rutinen" egentlig. Tar du den ikke ut får du ikke kjørt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Å plugge ut og inn bilen blir like naturlig som å låse opp og igjen bilen etter kort tid, forutsatt at du har fastmontert eller lader som ikke fjernes fra parkeringen. Hvis man må ut med lader eller kabel hver gang har jeg litt mer forståelse for at det kan glemmes. 1 Lenke til kommentar
TU-leser Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Kjekt å slippe ledninger, men det vil fremdeles ta lang tid å lade. Det har mer med batteri teknologien å gjøre. Se https://www.ultracapacitor.info/ http://www.pr.com/press-release/689422 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå