agvg Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Har ei 8 år gammel luft til luft pumpe som nok trenger service og ny gass, fikk en pris på 5000,- med rens, hva man legger i rens vet jeg ikke, syntes det var litt dyrt, hva er gjengs pris for slikt? Lenke til kommentar
zero dawn Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Hørtes dyrt ut, vi betalte rundt 2000 (kun service). Forhør deg rundt og få flere tilbud. Med rens menes at både innedel og utedel renses/spyles med fin dysj/steam og alle filter renses/vaskes. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Virker som det ligger fra 1100,- til 1800,- for en normal service som skal ta 1-1,5t med rens av ute og innedel, sjekk av gass og temperatur ved min og makskjøring osv. Men det er sikkert ikke med bytte av gass. - Kan godt hende dette koster ganskje mye? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Har hørt at gassen er dyr å kvitte seg med, på lovlig vis Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Gassen trenger vel ikke byttes?? De pleier vel bare å fylle på hvis det er lekket ut noe.. Etter å ha kontrollert trykket. Rensingen i seg selv består i av å spraye en rensevæske inn i kjøleribbene, og bruke en spesiell kost og samle opp i dreneringen driten som renner av.. Om du søker på youtube, så finnes det instruksjon for å rense den selv.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 (endret) Nei, man kan jo bare fylle opp, betale masse penger for og vaske den er helt uaktuellt, får høre engang til med de. Endret 26. januar 2017 av agvg Lenke til kommentar
zero dawn Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Skal jobben med å rense innedelen gjøre skikkelig så er det endel demontering av deksler som må gjøres før man kommer til. Tror absolutt det er lurt etter åtte år. Men kan du gjøre det selv så er jo det fint Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 En varmepumpe bør renses iallefall hvert 3. år. Jeg driver selv med montering / service av varmepumper. En helt vanlig service tar vi ca. 1500 - 2500 alt etter om vi bytter filtre osv. Mye av støvet sitter inne i "rillene" og er umulig og få ut uten bruk av rensemiddel og vann. Du mister utrolig mye effekt om det begynner og tette seg med støv. Kjølemedie koster ca. 1200kr per kilo. Er det nødvendig med påfyll er det lekkasje på anlegget som først bør fikses. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Er pumpen 8 år bør man vurdere å skifte den ut fremfor å bruke tusener på service/reperasjoner. Man bør også vurdere å heller varme opp bolig med 2-3 vedlikeholdsfrie panelovner, varmepumpe er et utgiftssluk! Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Er pumpen 8 år bør man vurdere å skifte den ut fremfor å bruke tusener på service/reperasjoner. Man bør også vurdere å heller varme opp bolig med 2-3 vedlikeholdsfrie panelovner, varmepumpe er et utgiftssluk! Det behøver det ikke å være. Kommer helt an på hva folk har som varmekilde fra før. Vi har fått flere tilbakemeldinger fra kunder som har blitt positivt overasket over at de brukte mindre strøm etter at de skiftet ut panelover/varmekabler med varmepumpe. Jeg også merket relativt stor forskjell, spesielt på vinteren, at strømforbruket ble mindre etter at jeg installerte varmepumpe. (Brukte varmekabler i gulv før). For å ikke snakket om komforten med varmepumpe. Bare det er verdt pengene imo. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Mange bruker også mer strøm med varmepumpe med illusjonen om at det er så billig. De varmer opp større deler av bolig og velger en høyere innetemperatur. Noen bruker også varmepumpen til å tørke tøy. Men det er investeringskostnaden + vedlikeholdskostnader som er det store argumentet for ikke å velge varmepumpe. I tillegg har man støyproblemet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Varmepumper gjør mer enn bare å varme opp Kunne bli opp til 40 grader inne hos meg om sommern, men pumpen så er det sjelden over 20 grader, selv om pumpen står på 16 grader Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Har selv rengjort Hitachien min. Deksel må av og så blåste jeg rent med trykkluft. Mye bedre effekt etterpå. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Rens er altså ikke inkludert i en service, hva er det en service innebærer? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 De kommer, gjør minst mulig og sender størst mulig regning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå