Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ny router Asus RT-AC3200, ikke koblet til internett

Anbefalte innlegg

Hei.

Ny router ble kjøpt inn da den gamle ikke fungerer så bra.

Byttet disse routerne, plugga inn alle som skal inn. Og fikk koblet til internett med første macbook jeg brukte, pluss mobilen min. Så skulle jeg inn i instilling men kunne ikke finne routeren. Så hoppet jeg over oppsettet og ga det nytt navn og passord for å få tilgang til wifi.

Så prøvde jeg å koble til internett med ipad, skrev inn passord og ser at den er koblet til wifi men får ikke internett.

Samme med den andre macbook og de andre mobil, får ikke koblet til internett. Også lyser det rød lys på routeren.

Er det noe feil jeg har gjort her? (Er beklagelig litt grønt når det gjelder slike ting) så håper jeg kan få hjelp her :)

Endret av kimman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på du skrev inn riktig passord?

Da jeg vet android ofte ikke gir beskjed hvis det er feil passord til trådløse da får du bare unauthorized som feilmelding.

Greit å nevne om du brukte 2.4 Ghz eller 5 Ghz frekvens da ikke sikkert apple støtter 5 ghz eller eldre enheter.

Prøv å sjekk om du får tilgang til routeren 192.168.1.1 fra mobil.

Og sjekk den dukker opp i listen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja, får jo koblet til wifi (det viser wifi symbol med full styrke) men kommer meg ikke inn på internett.

Har prøvd begge både 2,4 og 5 Ghz men samme problem begge.

Får ikke kontakt med 192.168.1.1

Har forresten restartet router og modemet uten hell

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Får 88.95.95.184 på ipad

Da har du satt router i AP-mode, den må stå i router mode bak CDs kabelmodem. Enkleste er å resette router til fabrikkinnstillinger, og sette den opp på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...