fjarle Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Microsoft med nytt sikkerhetssenter i neste storoppdatering.Varsler mye enklere sikkerhet i Windows 10 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Bra at Microsoft har fokus på sikkerhet, særlig med tanke på at utrolig mange Windows brukere kjører på utdaterte prøveversjoner av antivirus programmer. I tillegg må jo Microsoft hele tiden prøve å balansere på en fin grense, slik at ikke deres sikkerhetsprogrammer blir oppfattet som et monopol som hindrer folk i å bruke betalte og andre gratis AV løsninger. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Da lurer jeg på hvor flinke de er til å gjøre en god malware-søkejobb, dersom de må balansere i forhold til monopolrollen som du er innom? Er ikke AV-verdenen litt enten eller, enten så misser du noen viktige malwares, eller så gjør du en god jobb. Hvordan ser du for deg at Microsoft ikke skal utklasse tredjeparts AV-leverandører? Endret 25. januar 2017 av G Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Har de tenkt til å la folk faktisk stille inn på ting angående sikkerhet etter denne oppdateringen? Eller er det fortsatt fullt overkjør? AtW Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Da lurer jeg på hvor flinke de er til å gjøre en god malware-søkejobb, dersom de må balansere i forhold til monopolrollen som du er innom? Er ikke AV-verdenen litt enten eller, enten så misser du noen viktige malwares, eller så gjør du en god jobb. Hvordan ser du for deg at Microsoft ikke skal utklasse tredjeparts AV-leverandører? Min erfaring gjennom mange mange år er at det er muligheten til å oppdage helt nye, ukjente virus/malware som skiller de dårlige og de greie AV i forhold til de beste. Men så skjer det nesten aldri at alle de "beste" programmene oppdager de samme nye truselene på samme tid. Så valg av riktig AV er aldri lett. Og så har det mye å si hvilke andre funksjoner du vil at AV programvaren skal ha, hvor mye ressurser programmet skal bruke, hvor beskyttende det er, hvor mye det inngriper for den vanlige bruken av pcen etc etc. Microsoft ligger vel midt på treet i AV tester. Er kanskje ikke det beste på å finne helt nye trusler, men er godt nok for flertallet, og er absolutt godt nok for de som enten ikke vil, eller har kunnskap til å installere andre, oppdaterte AV løsninger. Personlig, har jeg litt mix på mine egne pcer. Noen kjører med dedikert AV løsning, der jeg føler det er tryggest. Likevel bruker jeg MS sin løsning også. Når det kommer til Malware så er jeg trofast mot Malwarebytes, og dette anbefaler jeg til alle kjente/familie og kunder også. Til slutt vil jeg jo si at jeg virkelig håper for MS sin skyld at det finnes andre AV løsninger som utklasserer dem. For om ikke, kommer EU og myndighetene i USA til å stemple dem og påstå at de skaper et monopol. Og kanskje ender opp med at de må fjerne hele sikkerhetspakken, og det er ingen tjent med. Har de tenkt til å la folk faktisk stille inn på ting angående sikkerhet etter denne oppdateringen? Eller er det fortsatt fullt overkjør? AtW Vet at du er opptatt av innstillinger, ta bort real time skanning osv, men er nok redd for at du må kjøpe deg et dedikert AV program om du skal få tilgang til slike innstillinger. Endret 25. januar 2017 av myhken Lenke til kommentar
G Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Jeg har forstått det slik at gjerne blockchain technology kan bidra til mindre ressursbruk, eller er det en feil antakelse, at dersom man allerede har en slik blockchain-database at det tar lite ressurser å sjekke filene sine? Altså at det kun bidrar til en tilnærmet idiotsikker måte å få vite om filene sine er blitt tuklet med? Endret 25. januar 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå