Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Komplett nybegynner med et spørsmål om aksjehandel

Alpha123

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å investere innenfor gaming-industrien og har blant annet CD Projekt red I kikkerten. Problemet er bare at jeg finner ikke selskapet når jeg søker etter tickeren. Hva kommer dette av? Jeg har søkt på Nordnet, Skandiabanken og vært innom E24 børs men den dukker ikke opp. Kan dette være fordi selskapet ikke er å finne i Oslo børs og jeg må åpne handle i et meglerhus som har tilgang til europeiske børser? Eller er jeg helt på viddene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vurderer å investere innenfor gaming-industrien og har blant annet CD Projekt red I kikkerten. Problemet er bare at jeg finner ikke selskapet når jeg søker etter tickeren. Hva kommer dette av? Jeg har søkt på Nordnet, Skandiabanken og vært innom E24 børs men den dukker ikke opp. Kan dette være fordi selskapet ikke er å finne i Oslo børs og jeg må åpne handle i et meglerhus som har tilgang til europeiske børser? Eller er jeg helt på viddene?

De fleste banker/brokere finner bare ticker nummer som er registrert på de handelsstedene som de lar kunder handle over.

For å søke ticker nummer kan du bruke f.eks finance.google.com, finance.yahoo.com eller bloomberg eller likende tjenester og finne informasjon om selskapet.

For å kjøpe aksjer i selskapet forutsetter det at banken du bruker tillater kjøp og salg på det handelsstedet aksjen du vil kjøpe er oppført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...