gsn Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Jeg har kjøpt en oppusset leilighet, opprinnelig bygd på 60-tallet. Leiligheten har blitt totalrenovert. Kjøkkenet er flyttet, dører er flyttet eller erstattet med vegg, nye lettvegger er satt opp, bad og elektrisk er byttet etc. Selger driver med eiendom, kjøper hus/leilighet i dårlig stand, pusser opp og selger med fortjeneste. Jeg har i retrospekt sett at det er veldig mye billige løsninger(uten at det er noe å klage på i den forstand).Jeg ser at noen plasser, der det åpenbart er satt opp nye lettvegger/rom, er malingen sprekt opp. Det vil si i hjørner og ved overganger av forskjellig materiale(gips til betong eks). Jeg var på visning før jul, og så ingen sprekker da. La heller ikke merke til noen sprekker før nå. Jeg overtok 10.januar. Spørsmålet mitt er da, hvordan er klagemulighetene med tanke på at dette ikke er et ny-bygg? Kan dette ha oppstått på så kort tid, eller det 100% jeg som ikke har lagt merke til det? Leiligheten har typiske ansvarsfraskrivelser som "selges som den er", og "den tilstand den er ved overtakelse" etc. Hvordan er det eks med bevisbyrde på når problemet oppstod - hvis selger hevder det var sånn ved overtakelse eks. Jeg mistenker(uten at jeg er håndverker på noen som helst måte) at det er brukt akrylfuger eller tilsvarende der dette problemet er oppstått, isteden for "papirstrimler" for å skjøte enkelte hjørner og overganger.Setter pris på alle svar. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Sprekker i maling vil ikke være vesentlig sett opp mot kjøpesummen, og kravet blir da vanskelig. Dette burde vært synlig på visning, eventuelt ved overtakelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå