torest Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Color Line vil bygge sin nye hybride Sandefjord-Strömstad-ferge i Ulsteinvik, med norsk design.Verdens største hybridskip: 160 meter langt og plass til 2000 passasjerer Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Hvorfor bare lade i Sandefjord? Jeg ville jo tro at når man først har investert såpass mye i batteriene så er det mest fornuftige å bruke dem mest mulig? Og landstrøm i Strømstad må vel koste "småpenger" i forhold til hva batteriene koster? Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Flott. En bra begynnelse. Elektrisk drift både på land og til sjøs bedrer både arbeidsmiljø, passasjer-opplevelse, og forurensningsnivået i fjorder og ved kai. Men: "Batteriene kan også lades av hovedmotorene under overfarten om det blir behov." Da blir det vel som hybridbiler som bruker mer drivstoff , i sum? Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Det er fullstendig ødeleggende at man ikke velger en internasjonal standard på tilkoblingen av ladestrømmen. Dette er ren sabotasje! Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Flott. En bra begynnelse. Elektrisk drift både på land og til sjøs bedrer både arbeidsmiljø, passasjer-opplevelse, og forurensningsnivået i fjorder og ved kai. Men: "Batteriene kan også lades av hovedmotorene under overfarten om det blir behov." Da blir det vel som hybridbiler som bruker mer drivstoff , i sum? Så lenge mye av strømmen i Danmark produseres med kullkraft, er det ingen gevinst å lade i Danmark.Lading hva hovedmotoren ved behov kan være fornuftig. "Ved behov" er ikke definert. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Så lenge mye av strømmen i Danmark produseres med kullkraft, er det ingen gevinst å lade i Danmark. Lading hva hovedmotoren ved behov kan være fornuftig. "Ved behov" er ikke definert. Kanskje på tide å oppdatere kunnskapen litt? Fra https://qz.com/1193603/two-countries-are-the-reason-the-eu-is-hitting-its-ambitious-renewable-energy-targets/ 1 - In the past seven years, the UK has increased the share of wind, solar, and biomass in its total electricity portfolio by 20 percentage points, going from 8% in 2010 to 28% in 2017. The only country that’s done better in that timeframe is Denmark, which achieved an incredible 42 percentage point increase from 32% to 74%. Both the Brits and the Danes can thank wind power for their, er, windfall. 2 - The UK reduced the share of coal in its electricity makeup from 28% in 2010 to 7% in 2017—22 percentage points—helping to sharply reduce its greenhouse-gas emissions. Again, only Denmark had a more successful seven years, achieving a 23 percentage point drop from 44% to 21%. 21% er ikke 'mye' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå