Mickey_OT Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Hei Har fått 11 sporadiske krasjer, som jeg ikke helt klarer å finne årsaken til. Ser på hendelseloggen at jeg har 11 kritiske feil som er knyttet til samme feil, og at de startet ca 1 måned etter at jeg fikk 1080et mitt. Strømforsyningen min er fra 2015. OG specsa er listet opp i signaturen. noen ideer om hvor jeg kan starte? https://www.dropbox.com/s/akepi4biaccpnkq/Kernel%2041.PNG?dl=0 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Med en PSU på 850W skal du jo ha nok strøm til å drive pcen, 1080 eller ikke. Ser at du overklokker, og jeg ville vel begynt med å redusere overklokkingen, kanskje tatt den helt bort, for å da se om systemet blir mer stabilt. Det er i alle fall første punkt. Når du kjører på standard verdier og maskinen fortsatt feiler, da kan man begynne å tenke på PSU eller andre ting. Men den PSUen du har skulle jo være noe av det bedre. Sjekk det med overklokking først, og rapporter tilbake. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2017 hadde visst en liten overclock på gpu også, men ikke noe som seahawken ikke skulle klare, men tok det av og så får jeg se om jeg klarer å fremprovosere det. Skjedde feks bare ved random surfing og spotify, men har også skjedd et par ganger ved spilling også. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Overklokking kan skape ustabilitet, så alltid lurt å eliminere dette før du kan fastslå om systemet er ustabilt på andre måter. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 random crashes er også typisk for minnefeil. men som myhken sier, prøv først uten overklokking. er ikke unormalt at hardware tar kvelden mye raskere når man overklokker. jeg har hatt 2 cpuer som har daua eller vært i ferd med å daue pga overklokking. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2017 random crashes er også typisk for minnefeil. men som myhken sier, prøv først uten overklokking. er ikke unormalt at hardware tar kvelden mye raskere når man overklokker. jeg har hatt 2 cpuer som har daua eller vært i ferd med å daue pga overklokking. 4,5 på en 6600K er vel neppe revolusjonerende, har aldri vært over 65 grader. hadde regnet med at hovedkortet tok føyken først i tilfellet. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 4,5 på en 6600K er vel neppe revolusjonerende, har aldri vært over 65 grader. hadde regnet med at hovedkortet tok føyken først i tilfellet. Nei, men overklokking er overklokking. Det kan skape ustabile systemer, og som andre har nevnt, faktisk redusere levetiden på hardware. Holder en knapp på dette frem til det motsatte er bevist Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Om det er førsteutkast på RM PSU så var vel disse kjendt for å være ustabile. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Kjent og kjent. Kanskje bare kjøre memtest så kan man utelukke det, steg 1? Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 Om det er førsteutkast på RM PSU så var vel disse kjendt for å være ustabile. Den er kjøpt som demo fra komplett, RMAet til corsair i 2015. OCCT i går i ca en time, bikket aldri over 53 c på stock i hvertfall. Nagina, skal prøve memtest. Bare å laste ned memtest86 og bruke det? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 random crashes er også typisk for minnefeil. men som myhken sier, prøv først uten overklokking. er ikke unormalt at hardware tar kvelden mye raskere når man overklokker. jeg har hatt 2 cpuer som har daua eller vært i ferd med å daue pga overklokking. 4,5 på en 6600K er vel neppe revolusjonerende, har aldri vært over 65 grader. hadde regnet med at hovedkortet tok føyken først i tilfellet. nå kjenner ikke jeg så godt til din cpu, men min 4790k holdt i bare litt over et år @ 4500. det er ikke mye det heller, da turbomode er 4400. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Bare å laste ned memtest86 og bruke det? Denne: http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 jeg brukte gratisversjonen 7.2 av memtest, fikk ingen feil. Tok skrekkelig lang tid da 4 og en halv time. Kan tenkes at overclocken som var på gpu skapte den sporadiske krasjinga. Da jeg klokka for å slå en kollega i 3dmark som nettopp hadde fått seg 1080 også, men hadde en gammel I7 med hyperthreading Får vente noen dager til og se om det er feilfritt. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 jeg brukte gratisversjonen 7.2 av memtest, fikk ingen feil. Tok skrekkelig lang tid da 4 og en halv time. Kan tenkes at overclocken som var på gpu skapte den sporadiske krasjinga. Da jeg klokka for å slå en kollega i 3dmark som nettopp hadde fått seg 1080 også, men hadde en gammel I7 med hyperthreading Får vente noen dager til og se om det er feilfritt. Løst, eller har ikke hatt noen power failures, og har clocket til 4.4 uten noe på gpuen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå