Gå til innhold

Fredrik skryter uhemmet av produktet de norske kollegene har utviklet. Nå er det lansert over hele verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er Fredrik?

 

En fjomp som jobber for Cisco, det selskapet som ser ut til å ha betalt gode penger for å få denne skryteartikke .... host ... reklamen, på trykk hos Digi.

 

Her sitter våset løst, ikke bare er h.264-standaren plutselig utviklet av Cisco, på Lysaker, men Fredrik, som jobber for Cisco, skryter uhemmet av produktet de norske kollegene hans hos Cisco har utviklet, for å ikke å ikke snakke om alle superlativene om Ciscos utviklere, UX-avdeling, og egentlig alt som har med Cisco å gjøre.

 

Det eneste som mangler, er at denne artikke... host .. reklamen kom i form av et popup-vindu.

Endret av adeneo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvem er Fredrik?

 

En fjomp som jobber for Cisco, det selskapet som ser ut til å ha betalt gode penger for å få denne skryteartikke .... host ... reklamen, på trykk hos Digi.

 

Her sitter våset løst, ikke bare er h.264-standaren plutselig utviklet av Cisco, på Lysaker, men Fredrik, som jobber for Cisco, skryter uhemmet av produktet de norske kollegene hans hos Cisco har utviklet, for å ikke å ikke snakke om alle superlativene om Ciscos utviklere, UX-avdeling, og egentlig alt som har med Cisco å gjøre.

 

Det eneste som mangler, er at denne artikke... host .. reklamen kom i form av et popup-vindu.

Hvor lang ned kan "journalistikken" synke? Ingen vet det ennå....Ikke rart media taper tillit for hver måned som går.

Lenke til kommentar

Hvor lang ned kan "journalistikken" synke? Ingen vet det ennå....Ikke rart media taper tillit for hver måned som går.

 

Det er mulig du synes dette er skrot. Personlig synes jeg faktisk det er rimelig spennende å lese om hva som skjer i norsk teknologivirkelighet. At Cisco lanserer et rimelig omfattende produkt som er utviklet i Norge gjør det relevant.

 

At noen synker såpass dypt at de kommer med nedsettende personkarakteristikker sier vel mer om enkeltes evne til å kunne artikulere kritikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

At noen synker såpass dypt at de kommer med nedsettende personkarakteristikker sier vel mer om enkeltes evne til å kunne artikulere kritikk.

 

 

Det er hyggelig at noen finner dette interessant. For meg fremstår det som ren reklame for Cisco og fullstendig uinteressant som nyhet.

Overskriften er også helt håpløs, "Fredrik skryter uhemmet av produktet de norske kollegene har utviklet". 

 

Her er altså "Fredrik", Fredrik Kallum, leder for samhandlingsløsninger hos Cisco, og det han skryter av er den nyeste møteromsskjermen til nettopp Cisco, samt kollegene sine hos Cisco. Neppe nyhetsverdig.

 

Min evne til å artikulere kritikk er dog fremragende, og i dette tilfellet fremstår faktisk Fredrik som en fjomp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De burde få seg et mørkt skin, denne "demoen" var svært lite informativ. Eneste jeg fikk med meg var at hvis produktet er slik som det fremstår i filmsnutten, er det totalt ubrukelig. For all del, kan godt være det har noen brukbare funksjoner, men dette ble ikke vist fram.

Lenke til kommentar

De burde få seg et mørkt skin, denne "demoen" var svært lite informativ. Eneste jeg fikk med meg var at hvis produktet er slik som det fremstår i filmsnutten, er det totalt ubrukelig. For all del, kan godt være det har noen brukbare funksjoner, men dette ble ikke vist fram.

 

Jeg tror artikkelen til Digi ikke kunne gjengitt mer detaljer uten å være en reklametekst. Det er ikke så lett å skrive om en produktlansering uten å skrive om produktet. :-)

Lenke til kommentar

Jeg tror artikkelen til Digi ikke kunne gjengitt mer detaljer uten å være en reklametekst. Det er ikke så lett å skrive om en produktlansering uten å skrive om produktet. :-)

 

Au contraire, det burde være rimelig rett frem.

Journalisten burde skrevet at Cisco har sluppet et nytt produkt, angitt bruksområdene og spesifikasjonene, og dersom journalisten har testet produktet, litt om hvordan det fungerer osv.

 

Alt selvfølgelig objektivt presentert, på en nøktern måte.

 

Når man i stedet skriver en artikkel som i korte trekk går som følger ...

 

Fredrik skryter uhemmet av produktet...
Cisco Spark Board handler om å tilby verktøy og flater der magien skjer, og den neste store idéen skapes...
Ifølge Cisco er miljøet rundt video og bilde på norgeskontoret et av de mest kompetente i verden...
Blant annet er h.264-standaren i stor grad utviklet på Lysaker...
De fleste har stort sett masterutdanninger i forskjellige former. Men vi har også folk på doktorgradsnivå...
Vi har et fabelaktig team på Lysaker som det er svært spennende å jobbe sammen med. Jeg har det virkelig gøy på jobb...

 

 

Dette er det som på fagspråket kalles en "fluff piece".

 

Her står det i hovedsak mest om hvor fantastiske Cisco er. Det nye produktet nevnes kun med noen få ord og en kort video på to og et halvt minutt nederst i artikke... host ... reklamen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror artikkelen til Digi ikke kunne gjengitt mer detaljer uten å være en reklametekst. Det er ikke så lett å skrive om en produktlansering uten å skrive om produktet. :-)

Digi har beskrevet selskaper og produkter i detalj ved flere anledninger tidligere. Jeg savner mer faktisk informasjon om selve produktet, noe som burde være relevant når man omtaler noe nytt og fantastisk. Så langt fremstår produktet som ubrukelig på bakgrunn av det som fremkommer i artikkelen. Og videoen viser ikke noe som helst relevant. Skulle som sagt ønsket mer detaljer.

 

Edit: Fant mer informasjon på YouTube, og der ser det ganske bra ut, men hvis leseligheten er som i "unboxing"-videoen, så har de et alvorlig problem. Hvis det er som i reklamen til Cisco, så er produktet utrolig bra. Håper på det siste, men venter nok med kjøp til jeg har lest og sett mer inngående reviews, og har fått prøvd det selv i ett eller annet demorom.

Endret av Paynster
Lenke til kommentar

Hehe med den nyutviklede løsningen deres trenger dere ikke sitte vegg i vegg lenger. Dere kan jo bare møtes på kveldstid i skymøterommet??

 

"– Når vi sitter vegg i vegg med resten av avdelingene er det veldig enkelt å dele erfaringer. Om det er noe som bør endres på er veien kort til resten av teamet. Det er svært fordelaktig. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...