Gå til innhold

[Løst] Hjelp til valg av 2.1 / 5.1 anlegg

Anbefalte innlegg

Jeg må (dessverre) bytte ut mine RC50 energyhøyttalere og yamaha forsterker til noe mer konevennelig da vi har kjøpt ny leilighet sammen.

Vi skal nok gå for et 2.1 eller 5.1 system med satelitthøyttalere, noen jeg har veldig lite peiling på.

Så langt har jeg egentlig sett for meg et Bose system.

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/hoyttalere/BOSEAM10BL/bose-acoustimass-10-5-1-hoyttalersystem-sort

Budsjett rundt 10-12K. Er litt fleksibel her.

Stue med delvis åpen kjøkkenløsning er ca 40 m2.

Er det noen som har noe å anbefale? Som er et godt kjøp?

Tips og råd tas godt i mot...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må (dessverre) bytte ut mine RC50 energyhøyttalere og yamaha forsterker til noe mer konevennelig da vi har kjøpt ny leilighet sammen.

Vi skal nok gå for et 2.1 eller 5.1 system med satelitthøyttalere, noen jeg har veldig lite peiling på.

Så langt har jeg egentlig sett for meg et Bose system.

Konevennlig ;) Du har tapt allerede. Her har vi heldigvis ikke debatt på hjemmefronten - jeg styrer alt rundt anlegg. Kjeft får man av og til, men det går over etter litt skoshopping ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å finne noe kone vennelig, så se heller til Sonos eller Bluesound. Har kan du velge enten lydplanke eller å veggmontere de andre og sette de opp i stereo. Samt tilkoble trådløs sub hvis det ønskes/trengs.

Da kan man også enkelt utvide til andre rom og spille i fra samme appen over hele leiligheten, eller forskjellig i forskjellig rom alt etter hva man trenger.

Med lydplanken så kan man bygge ut til full 5.1 surround om man ønsker det.

Bluesound har bedre og mer bass enn Sonos, men er litt dyrere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

B&W sin CM6 S2 er superbra. Relativt konevennlige, men gir masse musikalsk glede. CM1 S2 er vesentlig billigere, men har overraskende grei lyd de også. Begge to er veldig gla i strøm, så setter litt krav til forsterker. 

Brukt på finn.no er et fint sted, der kan man få ganske mye mer for pengene enn å kjøpe nytt. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager at jeg ikke har fått svart på denne før. Takk til alle som har tatt seg bryet med å svare :)

Enden på sagaen er at vi bruker det jeg har inntil videre. (Yamaha RXV657 og Energy RC50).

Men blir det en oppgradering til noe mindre en gang så skal jeg først og fremst sjekke ut tips jeg har fått her.

Slipper til og med å sende dama på skoshopping TGB! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...