Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tann "slipt" på grunn av regulering

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt regulering en stund nå. Hjørnetennene mine er spisse, og merket tidlig denne uke at den ene rett og slett har blitt slitt ned sånn at den nå istedenfor begynner å bli rund. Man ser en betydelig forskjell på gamle bilder sammenlignet med nå. Tanna som ikke er spiss mer har over en lengre periode "bitt" rett ned på en kloss som er på underkjeven, og etter litt søking skulle legen lagt på bite blocks slik at dette skulle vært unngått. Så den ene tanna er nå spiss, mens den andre ikke har noen spiss mer. Jeg har allerede betalt halvparten av kostnadene.

Har jeg som pasient noen rettigheter? Ses dette på som pasientskade? Enten i form av erstatning eller krav på å få dette fikset? 

Anonymous poster hash: e8fdf...9b1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har ikke slipt tennene mine. Pasientrettighetsloven sier man har krav på informasjon, så om han har gjort det hadde han måttet si ifra, men det er uansett ikke tilfellet da hjørnetannen var helt fin 2 uker siden - etter jeg sist hadde time hos han. Var bare denne uka jeg så og kjente forskjell.

Jeg merker at jeg er veldig stiv i kjeven om nettene og "biter" veldig hardt sammen, så det kan rett og slett hende at biten har blitt knekt av. De ser ikke like ut lengre og jeg kjenner meg lei meg da jeg betaler for dette. Jeg sier selvfølgelig ifra neste gang, men utover det vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre / har rettigheter på.

Anonymous poster hash: b7816...43c
Lenke til kommentar

Sånt er noe en sier ifra om når en er til tannlegen så han får fikset på det før skaden skjer

Tannlegen min spør ihvertfall om "føles det ok" etc. før han gjør seg ferdig og ett par ganger har jeg fått ekstratime noen dager etter da det føltes annerledes uten bedøvelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...