PetterK445 Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Hei! Er det noen hær inne som tenker å begynne på forkurset til ingeniør nettbasert? Selv tenker jeg å starte på nettstudiene til NKI og vil gjerne komme i kontakt med noen andre som tenker å starte. -) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Anbefaler deg å sjekke ut forkurs grupper på facebook også ved de forskjellige lokasjonene, mye god info å hente Lenke til kommentar
Visn!ngsnavn Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Har ikke erfaring med nettbasert kurs, men gikk ifjor forkurs ingeniør på NTNU Trondheim. Det var fantastisk bra, dyktige forelesere og god oppfølging. Vi hadde mer eller mindre obligatoriske "prøver" ca hver uke, samt innleveringer, noe jeg vet at forkurset på NTNU bruker mer av enn enkelte av de andre skolene som også tilbyr forkurs. Men ingen fare; det hjelper deg bare til å bli bedre! Nå studerer jeg siv.ing. på NTNU, og føler jeg at kom hit godt forberedt etter forkurset. Stortrives Lenke til kommentar
Franz Vrolijk Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Hei! Er det noen hær inne som tenker å begynne på forkurset til ingeniør nettbasert? Selv tenker jeg å starte på nettstudiene til NKI og vil gjerne komme i kontakt med noen andre som tenker å starte. -) Hei. Jeg tar for øyeblikket opp "ingeniørpakka" hos Sonans (R1, R2 og FYS1), type nettstudier. Veldig bra opplegg der du har økter på It's Learning du kan sette opp i kalenderen og gjennomføre. Kjøper du bøkene de anbefaler er det veldig greit. Det er både små tester etter hver økt med noen spørsmål for å se at du har lært det du skulle, samt kapitteltester og eksamensoppgaver. De tilbyr også undervisning i form av webinarer man kan se både live og når det måtte passe deg. Det eneste jeg har å klage på er noe lite informasjon om muntlig praktisk eksamen i Fysikk 1. Jeg skjønner at du er ute etter forkurs (da i form av noe over sommerferien, regner jeg med?), imens det jeg driver med er å ta opp fag. Tenkte bare å dele mine erfaringer. Satser på NTNU Gjøvik til høsten, lykke til! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Jeg skjønner at du er ute etter forkurs (da i form av noe over sommerferien, regner jeg med?), imens det jeg driver med er å ta opp fag. Tenkte bare å dele mine erfaringer. Satser på NTNU Gjøvik til høsten, lykke til! Forkurs går somregel over ett år, og en tar fag som er spesifisert inn mot ingeniørfag. Slik at det er noe av pensum som faller vekk i fra realfagene, og en fokuserer gjerne mer på enkelte emner enn normalt. Det er ett billig alternativ til privatskole/privatist, men har tidligere hatt mange søkere og derav noe vanskelig å få innpass. Hvordan det er nå vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Franz Vrolijk Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Jeg skjønner at du er ute etter forkurs (da i form av noe over sommerferien, regner jeg med?), imens det jeg driver med er å ta opp fag. Tenkte bare å dele mine erfaringer. Satser på NTNU Gjøvik til høsten, lykke til! Forkurs går somregel over ett år, og en tar fag som er spesifisert inn mot ingeniørfag. Slik at det er noe av pensum som faller vekk i fra realfagene, og en fokuserer gjerne mer på enkelte emner enn normalt. Det er ett billig alternativ til privatskole/privatist, men har tidligere hatt mange søkere og derav noe vanskelig å få innpass. Hvordan det er nå vet jeg ikke. Skjønner! Har hørt om noen forkurs man kan ta månedene før ingeniørstudiene begynner, regnet med det var noe sånt han snakket om. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå