Gå til innhold

Bluejacking!

Anbefalte innlegg

Må ikke telefonen du skal bluejacka ha bluetooth enablet da? Hvem går rundt med det på når en ikke bruker det? Bruker ikke telefonen ekstra mye batteri ved unødvendig bruk av bluetooth?

Det er faktisk mange som har det på. Er mange som ikke vet hva det er så de slår på alt som er på telefonen. Og jepp, det bruker strøm. Men det sluker ikke batteriet på 123 akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare lurer på en ting, er blue jacking lovlig?? :roll:

BJ lovlig? Who the f*** cares! :shrug: Dersom du personlig er i tvil bør du rett og slett bare la være hele greia.

Har ikke BT på mobilen min, så jeg har ingen mulighet for å bluejacke noen........

Må si at det er drit kult med sånn f*** liksom (ironi)

Lenke til kommentar

dagens matte kurs: (:wallbash: )

en politimann hver 10m2 og norge er 385 155 km2

1.000 000 m2 = 1km2

behovet for politimenn for å dekke hele norge, hver 10 m2 er: 100 000 politimenn for 1 km2* 385155 km2= 38,515,500,000 politifolk (sikkert helt feil)

mao. det ville trenges ****** mange politifolk for å dekke hele norge og garantere at lovenslange arm har kontroll over bluejackingen

Lenke til kommentar

en politimann hver 10m2 og norge er 385 155 km2

1.000 000 m2 = 1km2

behovet for politimenn for å dekke hele norge, hver 10 m2 er: 100 000 politimenn for 1 km2* 385155 km2= 38,515,500,000 politifolk (sikkert helt feil)

mao. det ville trenges ****** mange politifolk for å dekke hele norge og garantere at lovenslange arm har kontroll over bluejackingen

Med andre ord må det produseres endel flere mennesker før man har dekket behovet. ;)

Lenke til kommentar
selvfølgelig er det ikke akkurat noe galt om du skriver noe "pent" men hvis du legger inn noen "upassende" bilder (dere vet hva jeg tenker på) og skriver stygge tekster så er det noe annet.... :roll:

grensen må gå et sted...!

klarte d!

Grensen må gå et sted ja, men det er lite vi andre får gjort med det. Det er personen med mobilen som bestemmer hva han skal sende eller ikke sende. Er sikkert noen personer som kommer til å sende "stygge" bilder, men tror ikke det blir så mange som gjør det.

Lenke til kommentar

en politimann hver 10m2 og norge er  385 155 km2

1.000 000 m2 = 1km2

behovet for politimenn for å dekke hele norge, hver 10 m2 er: 100 000 politimenn for 1 km2* 385155 km2=  38,515,500,000 politifolk (sikkert helt feil)

Er ikke helt enig at man trenger så mye som 100.000 mann for hver 1km2.

Én mann klarer(med rekkevidde 10 meter) å dekke et område på 20*20meter=400m2=0,0004km2. Dette skulle tilsvare nærmere 2500mann pr. 1km2 (2500*0,0004=1)

Man burde derfor klare seg med mindre enn én milliard politimenn. :p

Lenke til kommentar

Hei!

Eg har vist om muligheten for å gjere det som no er blitt kalt bluejacking,da eg ikkje har gått til annskaffelse eller lånt av andre ein mobiltelefon som støtter BlueTooth.

Når det gjelder lovligheten så trur eg ein ikkje vil oppleve problemer med loven så lenge ein ikkje sender slibrige notater,spam notater etc.

Ein kan møte på personer som kanskje vil ta det ille opp å få meldinger ved bluejacking.Og om den personer vil så kan det hende at den personer er villig til å ta eit rettslig skritt (både billedlig og bokstavlig).Sjølv om eg ikkje trur at det kommer til å bli mange rettsaker pga. bluejacking, så lenge det ikkje går under trakasering.

For dei som ikkje har ein mobiltelefon med Bluetooth men,har ein mobiltelefon med kalender funksjon går det på nokre modeller ann å sende notat (påminnelser) til andre.Dette koster da penger for den som sender.Og ein må vite mobiltelefonnummeret til personen.

Men,ein del har hatt det gøy med å sende påminnelser til folk dei veit har på mobiltelefonen 24 timar i døgnet.Er kanskje ikkje likekjekt å bli påmindt noko klokka 05.00 og ein skal opp klokka 09.00 for eksempel.

Lenke til kommentar

Og det fine med bluejacking er at det koster ingenting. Og åssen i huleste skal de gå til rettslige skritt når de ikke vet hvem som har gjort det? Er sikkert noen som blir ferska, men det er jammen ikke mange.

Sjøl så sender jeg bare koselige meldinger. Og nå som det snart er jul så blir det bare jule meldinger som ha en god jul osv. Det må da være koselig å få sånne meldinger. :p

Lenke til kommentar

en politimann hver 10m2 og norge er  385 155 km2

1.000 000 m2 = 1km2

behovet for politimenn for å dekke hele norge, hver 10 m2 er: 100 000 politimenn for 1 km2* 385155 km2=  38,515,500,000 politifolk (sikkert helt feil)

Med andre ord må det produseres endel flere mennesker før man har dekket behovet. ;)

Og det skal vi stå for. Sønner av norge :thumbup:

Lenke til kommentar

Du må skrive inn passord vis du skal sende bilder å sånt, som regel er passordet 0000. Men sender du visitkort(tror det er det det heter) trenger du ikke å oppgi passord.

Bluejacked en som briefet med en p800, først sende jeg melding der det sto: God jul, tror de fleste har sett mobben din;) og så etter på sende jeg et bilde av han, det bildet var av han når han sto å så helt rar ut etter å ha motat den første!

Drit digg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...