Gå til innhold

Bluejacking!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lovlig ?

Du kan jo gå bort til en dame på en kafe, stikke hånda ned i veska hennes, hente opp filofaxen og begynne å lese. Når hun spør hva i all verden det er du holder på med kan du jo prøve å fortelle henne at det ikke står noe om filofaxer i lovverket  :roll:

Vet du hva bluejacking er? Blir som å gi denne damen ditt visitkort med et falsk navn på. Har ingenting med å lese andres data.

Det er faktisk mulug å gjøre det. Leste en artikkel i VG eller noe at man kunne gjøre det via bluetooth.

Ja det er mulig, men er vel ikke det vi snakker om her nå? Trodde vi snakket om vanlig bluejacking.

Jeg har forresten linket til siden til de som fant ut det der. programmet ligger der og. (linux program)

Lenke til kommentar
Sikert ikke særlig gøy dersom man sitter helt uskyldig på bussen å så plutselig får man goatse brettet ut på mobilen sin.. :-|

Jeg har ennå ikke hørt om at folk har sendt sånne bilder. Og de som sender sånt kan ikke ha mye i topp etasjen.

Sjøl sender jeg bare uskyldige meldinger. Og jeg anbefaler alle om å ikke sende fornærmende, frekke meldinger.

 

Har ikke prøvd å bluejacke en printer ennå. Var på elkjøp igår og fant ingenting. Men det må nok prøves en vakker dag. :yes:

Lenke til kommentar
[quote name='c_u_m8' date='01/12/2003 : 20:31']Noen som faktisk har testet den såkalte "teoretiske" lengden på 10 meter? Kunne vært interessant å vite...[/quote]
Jeg har testet den teoretiske 10 meteren.
Dette var med en P800 og en [url="http://www.ardata.no/product2.asp?id=26H5EAQ2LI17XQ1H&sku=13428&IT=%2399915"]Trust BT120[/url]
rekkevidden varierte litt mellom 3 og 5 meter.
Det jeg fant merkelig var at det faktisk gikk lenger gjennom dører enn i fri sikt
Fri sikt: 3 m
gjennom 2 dører : 5 m
Forstå det den som kan.. :shrug:
så min erfaring er uanz ikke god. i allefall ikke med trust sin sak.
(returnerte min dagen etter og fikk pengene tilbake) :)

Tenkte derfor jeg skulle si noe om den teoretiske 100 meteren(Class 1) i samme slengen.

Slik jeg har forstått det så må man ha klasse 1 på begge produkt for å få 100 m
dvs at dersom man har klasse 2 på en mobil og klasse 1 på f.eks dataen
så vil det kun rekke 10 meter.

for begge enhetene må jo kommunisere med hverandre og det blir jo litt vanskelig når man ikke har "antenne" på mobilen til å sende 100 m.

Dere må gjerne rette meg dersom dere har prøvd dette og jeg tar helt feil.
I så fall er jeg meget interessert i produkt som gjør akkurat dette.

Scenario:
Kommer hjem fra jobb.
mens jeg kjører bilen i garasjen så oppdaterer mobilen sin med outlook og jeg får lest e-posten min på vei inn døra ! :)
Det hadde vært gull det!
Lenke til kommentar
Sikert ikke særlig gøy dersom man sitter helt uskyldig på bussen å så plutselig får man goatse brettet ut på mobilen sin.. :-|

Da bør du sku av og gjemme tlf din etterpå. :no: Ikke godt å si hva som skjer hvis den personen klarer å finne deg. Jeg vet hva jeg hadde gjort............... For å si det sånn Håper du har forsikring på telefonen din

Lenke til kommentar

Trenger ingen nøkkel for å sende "my card" (vet ikke hva det står på norske). Du går til my card som ligger i telefonboken. Velger send og bluetooth. da søker den et par sekunder og så kommer evntulle enheter i nærheten opp nederst eller øverst på listen. Så er det bare å sende koret.

 

Det er det man mener med bluejacking.. hvis dere mener å gå inn på andre telefon og se på bildene osv (uten at de vet det) så er det langt mer avansert og ikke noe vi skal drive med.

Lenke til kommentar

Vis meg loven der det står.

 

Er det ulovlig å "bølleringe". Er vel ingen som samtykker til det heller?

Vil du ikke vil motta visittkort så får du kjøpe deg en telefon der du kan slå av bluetooth eller ikke har det i hele tatt.

 

Grensen går hvis du tar helt av slik at det går under trakasering. Da er det ulovlig.

Endret av B0hemen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...