Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Switch fra TP-Link gir meg IP-adresse fra USA

Anbefalte innlegg

Hvis ingen av PCene fungerer i nevnte vegguttak og alle PCene fungerer i minst ett av de andre uttakene er det vel vegguttaket som er synderen.

I forhold til statisk ip kan du prøve de verdiene du fikk fra ipconfigen på en av de fungerende PCene, men sett en annen ip, gateway og DNS kan være identisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TP-Link foreslo også statisk IP, men nå virker jo alt utenom veggkabelen, så da er det vel ikke vits å balle med det. Jeg trekker ny kabel.

Som en sidenote: TP-Link ba meg prøve dette, men det førte bare til at jeg laget en ekstra nettverksforbindelse på en av de andre PC-ene:

post-148074-0-68206600-1485540398_thumb.png

Men hvis jeg deaktiverer denne så forsvinner begge. I tillegg har denne PC-en 2 default gateways; den gamle og den nye:

post-148074-0-19786800-1485540469_thumb.png

Hvordan får jeg fjernet den uidentifiserte nettverksforbindelsen?

Lenke til kommentar

Det med de to nettverkstilkoblingene på en av de fungerende PC-ene er uløst, men det er ikke et praktisk problem (bare jævlig irriterende).

Jeg har ikke tatt meg bryet med å trekke ny kabel, men skal oppdatere her når jeg gjør det.

Det skal lyse gult eller grønt på switch avhengig av om det er en 100 mbps eller 1000 mbps-tilkobling. Den ødelagte lyser gult og de andre lyser grønt.

Lenke til kommentar

Har du strekt kabelen selv?

Om ja, hvilken kabel har du brukt(type kabel/antall ledere/installasjon eller patch), hvordan er den koblet(fargerekkefølge på parene), lengde og med hvilket utstyr?

Er kabelen feil koblet, feil type eller ikke rett montert vil du kunne oppleve problemer slik du beskriver. :)

Lenke til kommentar

Dersom en profesjonell aktør har lagt opp det der er det rimelig dårlig håndtarbeid. Lederne er tvunnet for mye opp, ikke satt skikkelig i, dårlig kuttet og av det eg kan se på bilde så ser det ut til å være brukt kabel med flertrådet kjerne i lederene og ikke enkelt kjerne som det skal i installasjonsutstyr(som en veggboks er). Du kan teste det siste der med å kjenne på kabelen. Er den myk er det patchekabel, er den stiv så er det installasjonskabel.

Disse feilene kan fort føre til de problemene du opplever - spesielt om den er på noen meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...