Ænonym Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 trenger råd om å hvordan klare slutte!! stoppet i to netter nå, men i natt ble det noen spruter, da jeg sliter med å sove pga at det blir helt tett. For dere som har hatt samme problem, hvor lang tid tok det før det begynte å bli noenlunde normalt igjen? Har saltvannspray noen åpnende effekt? noen andre ting som ikke ødelegger nesen? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Saltvann funker bra, men for å få skikkelig effekt så bør du ha et glass og suge det skikkelig inn i nesa, ikke så praktisk når du ligger i senga og skal sove... Et problem som gjelder mye ting i kroppen er at den blir vant til ting og hvis det forandres så vet den ikke helt hva den skal gjøre. Bruker man for mye nesespray over lang tid så må nesa lære seg hva den skal gjøre på nytt, dvs. tett nese en god stund før det blir bra. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Stikk på apoteket og prøv disse her. Veldig usexy da. Husk å plassere dem høyere enn neseborene, ikke på, og vaske nesa neste morgen. Anonymous poster hash: edb08...751 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Etter 1 år på nesespray og utallige advarsler tok jeg steget og slutta. Det var potte tett i noen dager får det løsna av seg selv. I ettertid merker jeg at det er utrolig lett å bli avhengig av dette selv innen for foreskrevet periode men det er bare å tåle å være tett en dag eller to. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Gå til legen og få resept på Avamys nesespray. Det er normalt en spray for allergier, men funket bra for å kurrere min avhengighet. Det tok ca 1 uke for meg å bli kvitt dette. Tar 1 dose sammen med vanlig nesespray, og så går man sakte over til å kutte ut Otrivin'en helt. Bruk den en stund etter at du har sluttet med Otrivin for å forhindre tilbakefall. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Ta kontakt med lege, slik at du kan "seponere" på en mer kontrollert måte som reduserer risikoen for tilbakefall. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Det er nesespray ikke heroin. 5 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Fortsatt vanskelig å slutte. Hvorfor gjøre det verre enn det er? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Gå til legen og få resept på Avamys nesespray. Det er normalt en spray for allergier, men funket bra for å kurrere min avhengighet. Det tok ca 1 uke for meg å bli kvitt dette. Tar 1 dose sammen med vanlig nesespray, og så går man sakte over til å kutte ut Otrivin'en helt. Bruk den en stund etter at du har sluttet med Otrivin for å forhindre tilbakefall. Du er klar over at det tar en uke å slutte med Otrivin uten placeboprodukter, ja? 1 Lenke til kommentar
Ænonym Skrevet 24. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2017 hva med ett nesebor av gangen? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Jeg var sånn halvtett i nesa fra jeg var liten av, begynte å bruke Otrivin i voksen alder. Det var herlig å kunne puste med nesa! Men selvfølgelig gjorde kroppen motangrep, så når jeg ikke brukte Otrivin ble vekselvis ett eller begge neseborene delvis eller HELT tette. Jeg prøvde allergispray, kortisonspray og saltvann, men ingenting hjalp nevneverdig. Så ble det operasjon. Etter operasjonen ble det merkbart bedre. Jeg var helt nazi på å følge kirurgens anvisninger så i stedet for å holde skorpedannelse vekk fra operasjonssårene med saltvannsspray lå jeg på ryggen på badet hver kveld og fylte opp nese og kanaler helt med saltvann. Lå slik i 10-15min, for så å blåse vann, snørr og sårskorper ut. Kirurgen sa det var de reneste mest skorpefrie operasjonssårene han hadde sett, helt perfekt. Likevel var ikke resultatet tilfredsstillende. Det ble enda en operasjon, samme regime med å løse opp skorpe. Kirurgen var klar og tydelig på at det IKKE var ønskelig med en tredje operasjon. I dag bruker jeg ikke Otrivin, nesen er ok åpen, selv om jeg skulle ønske det var mer åpning. Sliter litt med snørr som tørker fast og at jeg i dusjen o.l har veldig lett for å få ubehagelig mye vann opp i nesa. Men men, det ER bedre enn før jeg begynte med Otrivin, men ikke så bra som når jeg og tidligere samboer brukte en hel spray i døgnet. Min erfaring er vel det at om du alltid har vært noe tett i nesa og fått det verre etter bruk av Otrivin, så blir det aldri bra etter du har slutta. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Det er nesespray ikke heroin. Nesespray er en gateway til hardere stoffer!! Men litt seriøst nå. Jeg vil råde ts til å slutte med nesespray fordi bruker du for mye av det over lengre tid kan du bli kronisk tett i nesen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Gå til legen og få resept på Avamys nesespray. Det er normalt en spray for allergier, men funket bra for å kurrere min avhengighet. Det tok ca 1 uke for meg å bli kvitt dette. Tar 1 dose sammen med vanlig nesespray, og så går man sakte over til å kutte ut Otrivin'en helt. Bruk den en stund etter at du har sluttet med Otrivin for å forhindre tilbakefall. Du er klar over at det tar en uke å slutte med Otrivin uten placeboprodukter, ja? Ikke for meg. Jeg bruker CPAP for å kunne sove om natta, og er 100% avhengig av å kunne puste gjennom nesa. Avamys er forresten ikke placebo, det brukes normalt mot allergi. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 CPAP forstørrer forresten slimhinnene dine. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Det er bare å kjøre "Cold turkey". Sakte men sikkert (individuelt), blir du mindre tett for hvert døgn. Til slutt er du edru. Ta kontakt med lege, slik at du kan "seponere" på en mer kontrollert måte som reduserer risikoen for tilbakefall. Gå til legen med nesesprayavhengighet når det finnes diskusjon.no? Det blir dobbelt sløseri med offentlige resurser. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Det finnes Rinexin, altså nesespray i tablett, som du kan få hos legen. De kam du ta til du ligger under torva. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 trenger råd om å hvordan klare slutte!! stoppet i to netter nå, men i natt ble det noen spruter, da jeg sliter med å sove pga at det blir helt tett. Er det virkelig ingen som har foreslått tørkepapir enda? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 trenger råd om å hvordan klare slutte!! stoppet i to netter nå, men i natt ble det noen spruter, da jeg sliter med å sove pga at det blir helt tett. Er det virkelig ingen som har foreslått tørkepapir enda? Det er både vrient og vondt å få tørkepapir så langt opp i nesa at du når de hovne slimhinnene. I tillegg ser jeg ikke helt nytteverdien da det ikke finnes så mye snørr der heller. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 trenger råd om å hvordan klare slutte!! stoppet i to netter nå, men i natt ble det noen spruter, da jeg sliter med å sove pga at det blir helt tett. Er det virkelig ingen som har foreslått tørkepapir enda? Du har helt klart ingen forståelse av hva som skjer med slimhinnene over tid ved bruk av Otrivin. Når du så opplagt ikke har anelse bør du i alle fall ha selvinnsikt nok til å la være å poste verdiløst tull. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå