total Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Bor utenlands, men er ofte på reiser til Norge, og pleier derfor ofte å kjøpe handle varer på tax free. Da får jeg tilbakebetalt merverdiavgiften når jeg kjøper varer i Norge og tar de med meg. Men har forstått at det ikke nytter å bare trekke fra 25% på totalprisen, da det tydeligvis er på selgers nettopris. Noen som har et forslag til en enkel utregningsformel på dette? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Det du strengt tatt gjør er å dele på 1.25, men det blir det samme som å trekke fra 20% eller gange med 0.8 om du foretrekker det. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Du kan ikke trekke fra 25 % på bruttoprisen for å få prisen uten mva, her må du lese deg opp på barneskolematte. Du må handle i en butikk som tillater dette, les kjøpsbetingelsene. Mange butikker gjør mva-refusjon via en 3.part, som tar en del gebyr, slik at du ikke får hele beløpet tilbake. Jeg har tidligere handlet på Expert, og med korrekt utfylt skjema og stempel fra tollkontoret for bekreftet utførsel har jeg fått hele mva-beløpet tilbake fra Expert.Tror de har gått over til 3. parts utbetaling nå, så da blir det mindre igjen, men enklere for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå