Redaksjonen. Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Var kandidat for Widerøe. Flyr med Kongsberg-deler i motorene.Ny krise for Japans første passasjerfly på 55 år Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Hvorfor er utformingen av nesen på fly så forskjellig fra en flymodell til en annen? Umiddelbart tenker jeg at med spissen så langt nede, får dette flyet en stor kraft nedover langt fremme under fart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 "nedover ... Umiddelbart tenker jeg at med spissen så langt nede, får dette flyet en stor kraft nedover langt fremme under fart."Nedovernese" er primært for at pilotene skal kunne se fremover så nært flyet som mulig når det er på bakken. (Concorde senka jo til-og-med nesa på bakken for å unngå dødvinkel av dimensjoner.) Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 "nedover ... Umiddelbart tenker jeg at med spissen så langt nede, får dette flyet en stor kraft nedover langt fremme under fart."Nedovernese" er primært for at pilotene skal kunne se fremover så nært flyet som mulig når det er på bakken. (Concorde senka jo til-og-med nesa på bakken for å unngå dødvinkel av dimensjoner.) Jeg tror nok ditt svar er påvirket av ditt nick! Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Honda produserer privatfly. Hvorledes går det med deise. Er dei sikre nok til Keiseren, når han fyke...? Er ikke "fornebu boligspar" snart 30 år, med forholdsvis kjent teknologi og ingen risiko. LM med Norge og andre støttespillere klarer det samme med F35 på under 30 år. Verdens suppe har bare feil talerken.... Noen som husker artiklen om en bein veg.... Noen som husker politikere ved E18 som vil ha all transport inn om sine økonomiske lunger... Ta vare på våre politikere....! Å bo i asker å administrere i oslo og bærum, it's OK Endret 27. januar 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 dritkult design MRJ likner på et Saab 2000-fly med jetmotorer! Svært slankt og elegant i motsetning til for eksempel den flyvende grisen til Airbus, A380. Med større tyngde (A380) kommer forholdsvis større vingeflater og flyet må bli mer klumpete. Men A380 er allikevel elegant på sin måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå