Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vurderer å kjøpe leilighet


Anbefalte innlegg

Her er det fleire spørsmål.

 

Når det gjeld det økonomiske så må du rett og slett sjekke med forskjellige bankar.

Men det stemmer nok ganske bra det du seier; din lokalbank kjenner deg best og er nok den banken som er villig til å gi deg mest i lån, men vil nok også ha forholdsvis høg effektiv rente.

Andre bankar vil nok kunne tilby billigare lån, men er nok då langt meir skeptiske til lån utan tilstrekkelig sikkerheit.

 

Kva bank som lønner seg å bruke vil då være avhengig av kor stort lån du trenger. Klarer du deg med eit lite lån så går du for det billigaste lånet du kan finne. Dersom det største hinderet er å finne ein bank som er villig til å gi deg lån så er det nok kun lokalbanken du har som alternativ.

 

Vær også forberedt på at banken kjem til å spørre om kva leigeinntekter du kan rekne med å få kvar måned, og kor lenge du kan håndtere lånet ved bortfall av leigeinntekter.

Du kan f.eks. lett få problemer med å finne ny leigetakar til å ta over når den gamle flyttar ut. Og dersom du leiger ut via AirBnB så vil du måtte rekne med at du berre får leigd ut rommet ei og anna natt. Du skal bu bra attraktivt til for at du har AirBnB kundar i kø slik at du har inntekter på rommet kvar dag.

Banken vil også kalkulere inn ei kraftig renteauke for å sikre at du også kan betale lånet dersom renta stig.

Det er ikkje sikkert at banken aksepterer at du baserer deg på at leigeinntektene skal være anna enn ekstrainntekt.

 

 

 

Så kjem vi til det byggtekniske.

Løysninga du skisserer er rett og slett ulovleg, eller ikkje teknisk mulig.

Leiligheita skal være så stor at boligen kan brukast som livstidsbolig, noke som då betyr at det må være plass til at bebuaren kan bu der sjølv om bebuaren er avhengig rullestol eller rullator. Sirklane på teikninga illustrerer at det er plass til å snu ein rullestol både på badet, på soverommet, i gangen og på kjøkkenet.

Løysninga med stor vask og vaskemaskin på badet er med andre ord ikkje lovlig.

For ikkje å snakke om at det blir eit veldig upraktisk bad. Nøyaktig kor upraktisk badet blir er litt avhengig av kva dimensjonar du endar opp med på vasken, og på om du finner dusjkabinett med hjørneåpning. Faren for at det blir svært trangt å presse seg mellom doskål og vask for å komme seg inn i dusjen er svært stor.

 

Boda kan heller ikkje berre gjerast om til soverom, då soverommet blant anna manglar vindu for å dekke dagslyskravet og du skal ha bod for oppbevaring tilknytta leiligheita. Eg legg også merke til at du har viska ut alle tekniske innrettningar som orginalt var innteikna i det tekniske rommet.

Så kvar har du tenkt å plassere dei tekniske innrettningane som sikringsskap, ventilasjon og varmtvannsbereder når du ikkje lenger har eit teknisk rom? Å plassere slikt på badet er ikkje akkurat eit alternativ når du skal gjere badet endå mindre.

 

For å få til eit tredje soverom så må du nok ofre ein del av stova. Du kan f.eks. kanskje sette opp ein lettvegg med dør på motsatt side av kjøkkenet. Då får du eit rom som har tilgang til eit vindu og som då kan brukast som soverom.

 

 

Her treng du nok rett og slett teknisk bistand for å sjå kva endringar som er mulig å få til.

Eg reknar også med at dersom det hadde vært mulig å lage tre soverom så hadde nok utbyggaren lagt fram dette som eit alternativ. Ein bolig med tre soverom er vanligvis verdt meir enn ein bolig med kun to soverom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en ny, 3 soverom, 100 kvadrat. 2 050 000,- inkl alle omkostninger. Om jeg da har en 250-300 egenkapital så trenger jeg kun 1,8mill ish  i lån.

 

Skal se hva lokalbanken sier - Jeg kan ha leiekontrakt i orden før evt lån taes, også når jeg er ferdig med den leietakeren her, så har jeg gått opp til 100% lønn (da også høy nok til å kunne dekke lånet + mye mer uten å leie ut). Så om leietakeren skulle droppe ut etter kontrakten så vil jeg ha en stabil økonomi.

 

Edit*

Jeg kjenner evt leietaker, så det vil ikke dukke opp noe trøbbel. Soverom 3 kan brukes som gjesterom når det er ledig, og ellers airbnb til turistene. Er vel en grei plan?

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...