Gå til innhold

Hvordan gi administrator-tillatelse til sletting av program/fil ?

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt ved en fil nedenfor som belyser problemet mitt. Jeg installerte en gang et program som hete Onesafe PC rens, som skal være ondartet. Jeg har av-installert det og det vises ikke under mine programmer, men likevel er det på min datamaskin og kjører av seg selv av og til. Jeg gikk da inn på Filutforsker, og der søker jeg på det og finner filen. Men når jeg skal slette det kreves tillatelse fra administrator, og jeg vet ikke hva jeg skal foreta meg for å godkjenne en slik tillatelse. Som du ser så har jeg forsøkt å gå inn på Egenskaper og se om det er noen tillatelser jeg kan finne der, men kommer ikke lengre. Noen som kan forklare hva jeg kan gjøre ??

post-232280-0-35128100-1485221604_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør "Filutforsker" som administrator, og prøv å slett derfra.

Eventuelt, kjør "cmd" som admin, og slett fra ledetekst: del "C:\Program Files (x86)\OneSafe PC Cleaner"\*.*

I "verste fall", start opp i sikkerhetsmodus, og slett derfra, som admin.

Edit: hvorfor er dette postet i "Hjemmenettverk" ?

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Det høres bra ut, men likevel jeg skjønner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Angående kjøre "cmd"  som admin, så taster jeg på Start og Kjør og setter inn "cmd" , men det fører ikke frem til noe. Jeg finner ikke hvordan slette ledertråden her. Dessuten vet jeg ikke hvordan slette i sikkerhetsmodus ??

Lenke til kommentar

Trykk på "søkeverktøyet" (forstørrelsesglasset ved siden av startknappen), skriv inn: explorer

Finn den "knappen" som er under "Kommando", høyreklikk og velg "Kjør som administrator"

Samme fremgangsmåte dersom du velger å bruke "ledetekst" men da søker du etter cmd.

For å gjøre dette i sikkerhetsmodus, må du starte maskinen på nytt, og velge sikkerhetsmodus før Windows starter, 

alternativt slik : https://support.microsoft.com/nb-no/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

post-46892-0-59153300-1485250190_thumb.png

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Hva mener du med : start opp i sikkerhetsmodus eller/og : velge sikkerhetsmodus før Windows starter ??

Jeg har forsøkt din metode her som cmd og Kjør som administrator, uten at det har funket som det skal !!

Spam F8 når du har startet maskinen og velg sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar

Jeg fant på YouTube  : How To Use F8 for Safe Mode to Fix Problems with Programs and Drivers in Windows så det er vel kanskje det du henviser til. Jeg har ikke utført operasjonen som vises der, men det er kanskje slik jeg kan løse problemet ?

Lenke til kommentar

1 - har du prøvd å slette i "vanlig" modus, med "explorer" (Windows Filbehandler) som administrator, slik jeg nevnte over ?

2 - har du fulgt linken jeg postet :  https://support.microsoft.com/nb-no/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode 

3 - har du lest, og forstått det som Microsoft skriver på den siden angående sikkerhetsmodus ?

I sikkermodus starter du Windows i en basistilstand ved hjelp av et begrenset sett med filer og drivere. Sikkermodus kan hjelpe deg med å feilsøke problemer på PC-en. Hvis problemet ikke oppstår i sikkermodus, vet du for eksempel at standardinnstillinger og grunnleggende enhetsdrivere ikke forårsaker problemet.

Det finnes to versjoner av sikkermodus: Sikkermodus og Sikkermodus med nettverkstilkobling. De er ganske like, men Sikkermodus med nettverkstilkobling inkluderer nettverksdriverne og -tjenestene du trenger for å få tilgang til Internett og andre datamaskiner i nettverket.

Avsnittene nedenfor beskriver hvordan du starter PC-en i sikkermodus.

...
Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...