^fmj Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 (endret) http://www.tp-link.com.bd/products/details/cat-9_TL-WR1042ND.html Var hos en bekjent og skulle hjelpe han med å konfigurere routeren, han hadde glemt passordet og dermed kjørte jeg en reset, holdt inne resetknappen bak på routeren. Problemet nå er at den ikke reagerer, den slår seg på helt fint og den registrerer at man kobler til nettverkskabelen, men det er ikke mulig å få kontakt med den. Har forsøkt å legge inn statisk ip på PCen til ingen nytte. Har også prøvd å resette flere ganger, det er da ingen reaksjon på noen av lysene. Endret 27. januar 2017 av ^fmj Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 (endret) Reset knappen må holdes inne i mer enn 10 sekunder. Hvis det ikke virker, forsøk å flashe routeren på nytt med tftp. Du trenger å laste ned firmware for routeren. Filen heter TL-WR1042ND_V1_130923.zip Pakk ut innholdet av filen og gi .bin filen navnet TL-WR1042NV1_tp_recovery.bin (evt TL-WR1042NDV1_tp_recovery.bin). Bruk den filen mens du flasher routeren som forklart her: http://www.trishtech.com/2015/06/unbrick-tplink-wr740n-wifi-router/ Endret 24. januar 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Mange nye routere og annet nettverksutstyr har en helt ubrukelig oppsettsmetode når de er nye eller man resetter de. De må kobles rett til en PC (konfigurert for DHCP/Auto IP) uten noe annet tilkoblet. Så må man skrive inn en nettadresse som f.eks., router.asus.com eller extender.linksys.com avhengig av modell og utstyr. Sjekk manualen. Lenke til kommentar
snqmann95 Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 kan fort hende flash modulen døde, prøv å flash den opp igjen som nevnt over her. Kan hende det ikke går, hvis han fortsatt har kvitteringen og produktet er kjøpt for under 5 år siden i Norge, hadde jeg benyttet meg av garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2017 Kom plutselig inn på den igjen etter at den hadde stått cirka ett døgn uten strøm. Gleden ble kortvarig, da jeg plugget kabel i WAN-porten gikk alt i svart igjen. Jeg fikke ikke noen respons da jeg prøvde det trikset med tftp. Får prøve å gi den ett døgn til uten strøm. Lenke til kommentar
G Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Prøv med et nytt annet strømadapter. Disse lever gjerne ikke evig, spesiellt ikke dersom det mangler finvern på strøm til den. Jeg har selv opplevd å klø meg i hode over hvorfor en router ble så upålitelig, også koblet jeg alt av data vekk under oppussing, og oppdaget at jeg fikk bedre router når jeg brukte strømadapteren til en annen enhet, altså koblet opp igjen bittelitt feil. Dette er mitt beste tips. Selvsagt kan det kanskje være noe annet som er feil. Når du leser på "merkeskiltet" så legg merke til hvor mange mAh eller Ah den originale leverer. Suppler så med et strømadapter som matcher dette eller har en høyere verdi. Volt må dessuten være kliss likt. Og da passer som regel pluggene om en annen, men det kan jo hende du møter et apparat som har annerledes plugg, men ofte er det mye likt som er brukt. Det er mulig du vil reagere på dette forslaget som om at det ikke er logisk, men av og til så er det kanskje ikke logisk for en før en finner ut av årsaken. Endret 25. januar 2017 av G Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Forsøkte en annen adapter uten endring. Lot den på nytt ligge cirka ett døgn uten strøm, etter 2-3 minutter med mye blinking startet den faktisk opp igjen. Nå fikk jeg kjørt en factory reset som den gjennomførte uten problemer, men den brukte enda 2-3 minutter på å starte opp. Den har siste firmware, men jeg tok å lastet den inn på nytt og da var det noe som løsnet, oppstartstiden ble det jeg vil kalle normal. Kan det være de onde strømåndene som har drevet ap med meg? Endret 27. januar 2017 av ^fmj Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Det er sikkert overspenningsdjevelen som har vært på færde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå