Gå til innhold

Beste powerline/homeplug

Anbefalte innlegg

Hei, har p.d.d. mange homeplugger av typen ZyXel PLA4201. Får temmelig dårlig hastighet, typ. 10-15 Mbit, mens jeg har 70 Mbit fra modemet. Har nå oppgradert til 4K tv og denne leverer ikke 4K via streamingtjenester pga. den begrensede hastigheten. Hva er markedets beste homeplug iforhold til ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil trolig være liten forskjell på en annen modell.

Hvor bra PowerLine fungerer avhenger mye stort sett bare av lokale forhold på ditt strømnett.

Når dette er sagt, modellen din er noen år gammel og kanskje de nyere har noen artige finesser for å bedre ytelsen ved mye støy, så kan jo være verdt å teste en nyere modell.

Kan jo sjekke ut denne testen: http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/network-wifi/20-best-powerline-adapters-2017-uk-3490638/

Lenke til kommentar

Det vil trolig være liten forskjell på en annen modell.

Hvor bra PowerLine fungerer avhenger mye stort sett bare av lokale forhold på ditt strømnett.

Når dette er sagt, modellen din er noen år gammel og kanskje de nyere har noen artige finesser for å bedre ytelsen ved mye støy, så kan jo være verdt å teste en nyere modell.

Kan jo sjekke ut denne testen: http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/network-wifi/20-best-powerline-adapters-2017-uk-3490638/

Takk, har kikket litt på denne testen før. Eneste er at før har jeg fått 30Mbps++ med samme plugger i samme område, men nå klarer jeg ikke luke ut rett forstyrrer for å få ønsket ytelse, men håpte å få bedre ytelse uavhengig av dette.

Vurderer nå PLA-5256.

Vet du om en kan "forsterke" ytelser ved å plassere flere homeplugger rundt om?

Lenke til kommentar

Vet du om en kan "forsterke" ytelser ved å plassere flere homeplugger rundt om?

Jeg tror det kan skape mer forstyrrelse enn det kan skape forbedringer. Det følger nok samme prinsipp som i WiFi verden hvor det også er et delt medium. Jo mer som sendes på det, jo mer støy vil det også være.

Ofte er det ting som benytter seg av strømnettet som også skaper støy ut på det. Tver, ladere osv. Kan jo forsøke å koble ut alt og sette inn en og en device for å finne ut om det kan redusere støy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...