Ludvig86 Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 God kveld! Jeg har en Macbook Pro som jeg bruker til hjemmestudio. Men det har dukket opp ett problem hvor jeg ikke får lyd i hodetelefonene alene. Jeg har ett Focusrite Scarlett 2i2 lydkort, og to studiomonitorer. Det kommer lyd ut av monitorene, men jeg får ikke lyd ut av hodetelefonene. Eller, jeg får lyd, men da spilles lyden samtidig ut av monitorene, og da forsvinner jo hele poenget. Jeg skjønner ikke hvordan dette har skjedd, det har funket helt ypperlig før. Jeg har prøvd å se på lyd-innstillingene, men det skjer lite der som fikser problemet mitt. Noen som har vert borti problemet eller vet om en løsning? Takker for alle svar! -Ludvig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 du justerer volumet på scrletten. ned med monitor opp med headphone volume. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 17. april 2017 Forfatter Del Skrevet 17. april 2017 Takk for innspill. Det hjalp til en viss grad. "Monitor" er helt nede nå, men volumet til hodetelefonene er på fult og lyden er utrolig lav. Hva kan det vere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 hvor høyt i volum er det du hører på? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 17. april 2017 Forfatter Del Skrevet 17. april 2017 På lydkortet står volumet på full i hodetelefonene. Skal jeg ha lyd ut av monitorene så trenger jeg ikke å skru så mye opp på monitorene. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Hvor høy motstand har headsettet ditt?Uansett, i følge denne tråden virker det som at det er et vanlig problem med Scarlett 2i2: https://www.gearslutz.com/board/low-end-theory/854898-scarlett-2i2-low-volume-headset.html Det du alternativt kan prøve ut er å lage et kombinert oppsett hvor du bruker det innebygde lydkortet sammen med det eksterne lydkortet. Da kan du bruke hodetelefonutgangen på Macen samtidig som du bruker Scarletten. Står litt å lese om det her: https://support.apple.com/en-us/HT202000 Endret 17. april 2017 av liquidsquid Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 17. april 2017 Forfatter Del Skrevet 17. april 2017 Greia er at det har fungert smertefritt før. Dette har bare skjedd nylig etter en stund uten at det har vert i bruk. Takker for innspill! Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Ahh, ja da er det noe annet. Jeg har ikke brukt Focusrite-produkter før, men jeg antar det følger med en softwaremikser av et eller annet slag? Har du prøvd å rote rundt i instillingene der? I verste tilfelle må du bare reinstallere alt av drivere og programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå