Redaksjonen. Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Amerikansk mobilgigant med storoppkjøp i Tidal Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Er det bare jeg som får en litt uggen magefølelse av den nyheten her? Lenke til kommentar
JanJohan Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Tidal er snart dødt tror jeg. Levere eksklusivt til enkelte kundesegmenter som bruker Tidal, vil føre brukere over til andre tjenester der de blir respektert. Brukere ønsker å kjøpe tilgang til ALL musikk, ikke bare småbiter her og der. Jeg for min del kommer nok til å skifte til Spotify nå som Prince også ser ut til å forsvinne fra Tidal. Mange album har plutselig forsvunnet, og ikke et ord er sagt eller skrevet fra Tidal. I tillegg må jeg innrømme at den konstante hypingen av Jay-Zero sine venner, har tatt på tålmodigheten også, jeg driter fullstendig i om Bouncy har kommet med nytt album. Intet av mine musikalske preferanser tilsier noe annet, så hvorfor i helvete skal jeg få det presentert på main delen av Tidal GUI? Eller hvorfor skal jeg få videoer presentert når det er en musikk-spille-tjeneste jeg abonnerer på? Når man så leser om drittmetodene som Jay-Zero & Tidal ledere bruker for å forsøke å oppnå markedskred, er det vel egentlig bare å kaste inn håndkledet. Nei, bye, bye Tidal, the Wimp has left the building. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Dette er bare tull. All erfaring viser at eksklusivitet og innelåsing ødelegger for alle parter. Ikke ETT vondt ord om musikken, men det er tydelig at mobiloperatørene er desperate etter å bli innholdsleverandører for å unngå å bli rene bitpipes. BTW: forsøkte ikke Telenor og Telia seg med egne musikktjenester for noen år siden? Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 (endret) Gode poeng. Jeg selv har Tidal, inkludert i abonnementet mitt hos CD, men har ikke giddet å bruke den tjenesten siste par årene etter Jay Z kom inn i bildet. Tidal/Wimp har vel aldri vært spesielt gode på å la meg søke opp musikken jeg ønsker, uten å kunne navnet på de sangene. Nå betaler jeg heller 149,-/mnd for spotify og deler 5 brukere med resten av familien og samboer. Selv om spotify har blitt mer håpløs på GUI'en i appene sine, i det siste dem også... *Edit* BTW: forsøkte ikke Telenor og Telia seg med egne musikktjenester for noen år siden? Hvordan gikk det? Telenor og noen samarbeidspartnere startet jo opp Wimp rundt 2010, men dem baserte seg på at minimumskravet var premium-abonnement. Ergo fikk Wimp færre kunder enn spotify. Løsningen Telenor gjorde var å inkludere et basisabonnement hos kabel og parabolkundene. Noe som brått gjorde at Wimp "fikk mange kunder", og fikk eg greit tall å vise til. Sannheten er jo at CD med både parabol og kabel var ræva på å rapportere til Wimp om alle kundene som sa opp abonnementene sine på parabol og kabel, så kundene beholdte gjerne wimp tjenesten sin, selv premium til 49/99 mnd, gratis! Jeg avsluttet f.eks abonnementet mitt hos parabol i 2013, men har fortsatt tilgang til Tidal (nå som wimp er bakt inn i tidal) og da som premium abonnement. CD har ingen rett til å kreve penger av meg for bruk i 4 år etter abonnementet ble avsluttet. Vil da si at det er litt morsomt og samtidig trist at jeg da heller bruker spotify istedet for tidal, selv om jeg har gratis tilgang til tidal så lenge det varer. BTW: forsøkte ikke Telenor og Telia seg med egne musikktjenester for noen år siden? Hvordan gikk det? Endret 24. januar 2017 av Kynxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå