Gå til innhold

– IT-bransjen kan takke seg selv


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

 

Så hva er mest tjenlig for kunden? Jeg tror interne medarbeidere er bedre egnet i egenskap av sin plassering og nærhet til å levere de systemer kunden behøver.

 

Jeg applauderer de virksomheter som trekker IKT-kompetanse inn som en del av sin virksomhet. Meget smart, etter min mening.

 

Når man vet at en konsulent fort koster 1000 - 1500 pr. time, mens en ansatt koster ca 1/4 del, er det innlysende at fast ansatte er rimeligere.

I tillegg vil fast ansatte kjenne virksomheten etter et par år i jobb, mens konsulenter må bruke måneder på å komme inn i problem domenet.

 

Men det er viktig å la egne ansatte får videreutvikle seg, ved å delta i kursing, og noe tid til å lage løsninger litt utenfor det man har bruk for i øyeblikket, slik at de har det moro på jobb og føler jobben givende og utviklende.

1/4? Det er jo bare timelønna til den ansatte, du kan kanskje klare å få det ned til 1/2. Utenom det så er jeg ganske enig med deg, stor konsulentbruk lønner seg sjeldent i lengden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...