xaco Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Så hva er mest tjenlig for kunden? Jeg tror interne medarbeidere er bedre egnet i egenskap av sin plassering og nærhet til å levere de systemer kunden behøver. Jeg applauderer de virksomheter som trekker IKT-kompetanse inn som en del av sin virksomhet. Meget smart, etter min mening. Når man vet at en konsulent fort koster 1000 - 1500 pr. time, mens en ansatt koster ca 1/4 del, er det innlysende at fast ansatte er rimeligere. I tillegg vil fast ansatte kjenne virksomheten etter et par år i jobb, mens konsulenter må bruke måneder på å komme inn i problem domenet. Men det er viktig å la egne ansatte får videreutvikle seg, ved å delta i kursing, og noe tid til å lage løsninger litt utenfor det man har bruk for i øyeblikket, slik at de har det moro på jobb og føler jobben givende og utviklende. 1/4? Det er jo bare timelønna til den ansatte, du kan kanskje klare å få det ned til 1/2. Utenom det så er jeg ganske enig med deg, stor konsulentbruk lønner seg sjeldent i lengden. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå