Donkey Kong Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Hvilken strømforsyning har du? Ingen vits å kjøpe ny GPU om den ikke får strøm nok til å yte EDIT: Så det nå. 500W er ganske lite. Om du skal kjøpe 1070 ville jeg oppgradert til hvertfall 650. 500w er mer enn nok. Systemet hand trekker langt under 400 w med f.eks. gtx 1060. Ca 300 w alt i alt. Folk som ikke tenker å overklokke prosessoren til det ekstreme eller kjøre SLI trenger ikke kraftige psu-er. Endret 4. februar 2017 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Hvilken strømforsyning har du? Ingen vits å kjøpe ny GPU om den ikke får strøm nok til å yte EDIT: Så det nå. 500W er ganske lite. Om du skal kjøpe 1070 ville jeg oppgradert til hvertfall 650. 500w er mer enn nok. Systemet hand trekker langt under 400 w med f.eks. gtx 1060. Ca 300 w alt i alt. Folk som ikke tenker å overklokke prosessoren til det ekstreme eller kjøre SLI trenger ikke kraftige psu-er. Mange strømforsyninger er slik at når belastningen er under la oss si 50%, så vil vifta være av, og dermed null støy. Derfor har man et system som trekker 300W totalt, så bør man ha en 650W PSU. Må ikke, men bør det. Dessuten PSU er ikke noe man bytter ut ofte, så smart å kjøpe en bra en først som sist. Med bra mener jeg selvsagt ikke bare total watt den kan gi. EVGA SuperNOVA G3 er en av dem og koster ikke så mye. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg er tilbøyelig til å være enig i at det ikke skader å overdrive styrken på PSU. Men i dette tilfellet, hvor han allerede har en PSU som har gitt strøm til GTX 770, er det unødvendig å kjøpe ny PSU når han får et nytt, strømgjerrig grafikkort. Ville heller kjøpt ny PSU den dagen han skal ha ny PC. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg er tilbøyelig til å være enig i at det ikke skader å overdrive styrken på PSU. Men i dette tilfellet, hvor han allerede har en PSU som har gitt strøm til GTX 770, er det unødvendig å kjøpe ny PSU når han får et nytt, strømgjerrig grafikkort. Ville heller kjøpt ny PSU den dagen han skal ha ny PC. Så klart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå