Gå til innhold

OCZ Intrepid 3700 som sekundær disk?

fudun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle denne være helt ubrukelig? Vil vel si at den er perfekt som lagringsdisk. Du får raskere OS disker om du kjører M.2, men som datadisk har den mer enn nok ytelse.

Det var det jeg også tenkte, men hva med å bruke den som sekundær disk til software i tillegg til en liten og rask OS-disk? Det er noe med begrenset ytelse og levetid ved skriving her, som jeg kan altfor lite om...

Lenke til kommentar

En OS disk burde være på minst 120GB uansett, for den må være klar for å få ned alle oppdateringer til OS i perioden du skal ha pcen.

Ville vel anbefalt å kjøre programmer fra OS disken, men med ca 500 MB/s i lesehastighet på disken du nevner, så vil ikke den være noe flaskehals for programmer/spill heller.

Den er uansett ca 5x raskere enn en vanlig snurredisk.

Lenke til kommentar

Ser for meg en 256 eller 512 GB Samsung 960 pro kombinert med denne. Ser frem til å slippe å ha snurredisk, men samtidig ha plass til hele 1 TB dropboxen min lokalt.

Bestilte disken, så får jeg bare se an hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Funker nok fint den dær ja, men som lagringsdisk til dokumenter og video og slikt er den ganske poengløs.

Sparer mye penger ved å gå for en snurredisk til slikt, og dagens snurredisker er ganske rask de og til slikt formål.

En SSD vil og slites om du planlegger å skrive mye til den. Får vel nesten 10TB lagring i form av snurredisk til den prisen.

Lenke til kommentar

Det stemmer. Og i et bygg med mange vifter etc. Har det lite å si om man har en disk som knatrer og vibrerer litt. Men hvis det skal være bortimot helt stille blir det noe annet. Blir nok en Noctua NH-D15S i denne maskina + en vifte med innsug for lett overtrykk. Så lenge tempen på skjermkortet er lav nok, står vifta der i ro. Da blir det bare tastaturet igjen som bråker her. :-)

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...