Anzure Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Sort skjerm, og mister tilkobling etter ca. 8 sekunder og gjenoppretter tilkoblingen igjen etter noen sekunder. Enklere hvis du ser videoen: http://screencast-o-matic.com/watch/cbVYjVQJ00 Noen som har en idé hvorfor dette skjer? Både server og klient har god nettverkforbindelse, og det har fungert fint før. Dette begynte faktisk å skje etter klient oppgraderte OS fra Windows 7 til Windows 10, noe som virker litt rart. Men klient kan fortsatt koble til andre servere uten problemer, og andre klienter kan koble til den samme serveren - uten problemer. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 (endret) Sikker på du har gitt tilatelse maskinen kan fjernstyres og er på samme nettverk? Funger ping og fildeling greit mellom maskinene? Ville prøvd teamview i så fall. Er det samme der må det være noe feil på windows installasjonen. En del problemet med å oppgradere er det kan gi feil under installasjonen. Eneste feil jeg finner med tilkobling til ekstrern skrivebord, er man ikke får slått av maskinen med mindre det er server. Samt kopiering\lim in funger dårlig med mail klienten (Epost.) Endret 23. januar 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 Sikker på du har gitt tilatelse maskinen kan fjernstyres og er på samme nettverk? Funger ping og fildeling greit mellom maskinene? Ville prøvd teamview i så fall. Er det samme der må det være noe feil på windows installasjonen. En del problemet med å oppgradere er det kan gi feil under installasjonen. Eneste feil jeg finner med tilkobling til ekstrern skrivebord, er man ikke får slått av maskinen med mindre det er server. Samt kopiering\lim in funger dårlig med mail klienten (Epost.) Maskinen er ikke på samme nettverk, men porten er åpnet. Er ikke en fan av teamviewer, har ikke lyst å bytte over til det. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Ser veldig ut som et nettverksproblem spør du meg, den får autentisert og prøver å koble opp. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2017 Ser veldig ut som et nettverksproblem spør du meg, den får autentisert og prøver å koble opp. Kanskje, men forbindelsen ellers er bra på begge maskinene og porten skal være åpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Det ser jo ut til at den maskinen du kobler deg opp til har svakt signalstyrke. Prøvd med kabel på den remote maskinen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 https://www.tenforums.com/network-sharing/12445-rdp-w10-disconnected-after-few-seconds.html Hi Kari and thanks for the quick reply.Unfortunately that didn't help but I did make a little progress. I realized I get disconnected because the console session logs back in automatically and kicks out the RDP session. If I manually sign out from the console of the W10 PC then connect through RDP, the session stays up.That's different from the way W7 used to work. W7 would "lock" the console session while a RDP session was connected. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Sjekk at ikke maskinene har fått samme IP-adresse. Det kan gi symptomer som ligner på disse. Ellers ville jeg ha holdt en knapp på det som IT-Henrik foreslår og spør om. Edit: Lagt til s2k Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 IT-Henrik skrev (På 25.1.2017 den 15.13): https://www.tenforums.com/network-sharing/12445-rdp-w10-disconnected-after-few-seconds.html Sitat Hi Kari and thanks for the quick reply. Unfortunately that didn't help but I did make a little progress. I realized I get disconnected because the console session logs back in automatically and kicks out the RDP session. If I manually sign out from the console of the W10 PC then connect through RDP, the session stays up. That's different from the way W7 used to work. W7 would "lock" the console session while a RDP session was connected. Ser ikke ut til at det løste problemet, men takk for linken. Slettet-t8fn5F skrev (På 25.1.2017 den 15.09): Det ser jo ut til at den maskinen du kobler deg opp til har svakt signalstyrke. Prøvd med kabel på den remote maskinen? Sant nok, men jeg vet for sikkert det ikke er nettet som rett og slett er dårlig. Midlertidig bruker jeg TeamViewer, det er ikke noe lagg og alt går raskt uten problemer med forbindelsen. NoBo skrev (På 26.1.2017 den 2.59): Sjekk at ikke maskinene har fått samme IP-adresse. Det kan gi symptomer som ligner på disse. Ellers ville jeg ha holdt en knapp på det som IT-Henrik foreslår og spør om. Edit: Lagt til s2k Takk for forslaget, men de har ikke samme IP-adresse heller. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Du kobler opp over internett? Det er vel mulig at det er latency eller lignende? Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 26. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2017 (endret) Du kobler opp over internett? Det er vel mulig at det er latency eller lignende? Det har fungert helt perfekt tidligere, og TeamViewer har svært bra latency. Ganske sikker på det er noe annet rart som foregår, men lurer veldig på hva det kan være. Endret 26. januar 2017 av waremanu Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Teamviewer er mer tolerant for høy latency enn RDP. Har du mulighet til å teste lokalt, på samme nett som serveren du RDPer til? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Jeg hadde samme problem på min maskin. Jeg måtte fjerne µtorrent, så om du har det kjørende kan du jo se om du har samme snodige løsning som jeg hadde. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Hvis du logger på lokalt på klienten med en annen bruker og så RDP-er, noen forskjell? Så en annen klient på samme nett som problembarnet kan fint koble til nevnte server? Kan du koble til problembarnet med RDP fra serveren? Sjekket om nettverkskortdriver på klient er siste versjon og korrekt driver etter oppdateringen? Prøvd å redusere oppløsningen på sesjonen, fargedybde? RDP lurer jeg på om ikke setter Don't Fragment bit så hvis pakkene dine fragmenteres vil du få problemer. Samme hvis MTU er for stor. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 Endret port, nå fungerer det fint som før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå