Gå til innhold

Jente kjørte gjennom REMA-vindu


Bytex

Anbefalte innlegg

Det var bra kjørt :D. Seriøst det ringer vel en eller annen bjelle når kjerra beveger seg inn i REMA butikken? Vi har faktisk bremser på bilene våre for en grunn. Herregud, kjerringa burde ikke kjøre mere bil imho.

 

Det er vel ikke slike som kommer over i feil kjøreretning og dreper andre? :blush:

Det er en ganske så vanlig nybegynner feil å ta feil av gass og bremse. Hvis du tenker tilbake til den første gangen du satt bak ett ratt så husker du sikkert at du ikke var helt komfortabel med pedalene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var bra kjørt :D. Seriøst det ringer vel en eller annen bjelle når kjerra beveger seg inn i REMA butikken? Vi har faktisk bremser på bilene våre for en grunn. Herregud, kjerringa burde ikke kjøre mere bil imho.

 

Det er vel ikke slike som kommer over i feil kjøreretning og dreper andre? :blush:

Det er en ganske så vanlig nybegynner feil å ta feil av gass og bremse. Hvis du tenker tilbake til den første gangen du satt bak ett ratt så husker du sikkert at du ikke var helt komfortabel med pedalene.

Ehehe, jeg var nok helt komfortabel med pedalene jeg :thumbup:. Første gangen jeg satt bak ett ratt var på en go-cart (Formel Yamaha), og det er ganske obvious hva som er hva, også på biler! Men jeg tror ikke hun føler hun har så stor kontroll over bilen hvis hun lar den brase inn i butikken! :thumbs:

Lenke til kommentar
Er nesten litt fristende å ta denne:

 

kvinnfolk og bil.......!!

 

:D

 

Men hu får vel lappen ganske billig, etter det jeg leste, så da burde hu vel få nok kjøretimer.

 

Har hørt om en på over 50 år, som hadde 82 kjøretimer, og enda ikke fått lappen. Noen bedre?

 

mvh

Pantera

Kjørelærern min hadde ei dame som hadde 86 kjøretimer, men klarte det da.

Lenke til kommentar
Det var bra kjørt :D. Seriøst det ringer vel en eller annen bjelle når kjerra beveger seg inn i REMA butikken? Vi har faktisk bremser på bilene våre for en grunn. Herregud, kjerringa burde ikke kjøre mere bil imho.

 

Det er vel ikke slike som kommer over i feil kjøreretning og dreper andre? :blush:

Det er en ganske så vanlig nybegynner feil å ta feil av gass og bremse. Hvis du tenker tilbake til den første gangen du satt bak ett ratt så husker du sikkert at du ikke var helt komfortabel med pedalene.

Ehehe, jeg var nok helt komfortabel med pedalene jeg :thumbup:. Første gangen jeg satt bak ett ratt var på en go-cart (Formel Yamaha), og det er ganske obvious hva som er hva, også på biler! Men jeg tror ikke hun føler hun har så stor kontroll over bilen hvis hun lar den brase inn i butikken! :thumbs:

Er litt forskjell da, siden du sikkert hadde kjørt endel go-cart før du heiv deg ut i trafikken. Men om du første gang sitter bak ett ratt i en relativt stor bil, og det dukker opp en situasjon som er forvirrende så er det lett for at du mister kontrollen, får panikk og trykker på feil pedal.

Lenke til kommentar
Har hørt om en på over 50 år, som hadde 82 kjøretimer, og enda ikke fått lappen. Noen bedre?

 

mvh

Pantera

hørte om en som brukte nærmere 100.000 på lappen ( :wow: , tror ikke det stemmer, men han brukte sikkert mye penger), da gav de han bare lappen for de var lei av han!

 

men han fikk kun lov å kjøre på Stord og Bømlo! to små øyer med ca. 30.000 innb. til sammen! sto på lappen, kun Stord og Bømlo :lol:

 

vet ikke om dette stemmer 100%, hørte det på skolen!

Lenke til kommentar
Har hørt om en på over 50 år, som hadde 82 kjøretimer, og enda ikke fått lappen. Noen bedre?

 

mvh

Pantera

hørte om en som brukte nærmere 100.000 på lappen ( :wow: , tror ikke det stemmer, men han brukte sikkert mye penger), da gav de han bare lappen for de var lei av han!

 

men han fikk kun lov å kjøre på Stord og Bømlo! to små øyer med ca. 30.000 innb. til sammen! sto på lappen, kun Stord og Bømlo :lol:

 

vet ikke om dette stemmer 100%, hørte det på skolen!

Tja... mange gamle som bor på bygda som kun får tillatelse å kjøre kun på landet, fordi man ikke er skikket for bykjøring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe.. Det er gøy å le høyt av slikt, men stakkars janta da. Aner ikke om ho bare tenkte på litt for mye andre ting og trampet inn pedalen mens ho så bakover, eller om ho er totalt uegnet til å kjøre bil.

 

Jeg håper det første og at ho konsentrerer seg 110% bak rattet resten av livet. Hvis ho rett og slett er for vimsete og ikke egner seg til bilkjøring så er det jo godt ho innser det og lar andre kjøre. Enkelte egner seg jo ikke bak rattet, men det er skremmende hvor mange som ikke egner seg og likevel tror de gjør det... Jeg synes man burde måttet fornye lappen og at legene ikke er så slepphendte med eldre som ikke er sikre bak rattet lengre.

Lenke til kommentar
Er nesten litt fristende å ta denne:

 

kvinnfolk og bil.......!!

 

:D

 

Men hu får vel lappen ganske billig, etter det jeg leste, så da burde hu vel få nok kjøretimer.

 

Har hørt om en på over 50 år, som hadde 82 kjøretimer, og enda ikke fått lappen. Noen bedre?

 

mvh

Pantera

Kjørelærern min hadde ei dame som hadde 86 kjøretimer, men klarte det da.

Kjørerlæreren min (les: far) hadde ei dame som hadde hatt 160 kjøretimer på 2 forskjellige skoler og fremdeles ikke var egnet til å kjøre bil.. han fikk snakket henne fra det.. gudskjelov.. :yes::roll:

Lenke til kommentar
Kjørerlæreren min (les: far) hadde ei dame som hadde hatt 160 kjøretimer på 2 forskjellige skoler og fremdeles ikke var egnet til å kjøre bil.. han fikk snakket henne fra det.. gudskjelov.. :yes::roll:

Min farmor hadde i overkant av 100 kjøretimer før hun fikk lappen, men nå kjører hun. Hun har kun lappen for automatgir, men allikevel, tror nok hun er av den typen som burde holdt seg borte fra vegen. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...