Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får feilmelding om Remote Procedure Call

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurte på det selv, men tviler, nettopp nyinstallert OS på maskinen samt nettopp kommet online, ingen mulighet til plutselig å få det... Noe annet? SKal ikke si sikkert, men aller første gangen jeg logget meg, uten å ha sjekket noe mail eller nettsider, så kom den... Tror det er noe nettverk drit selv men vet ikke helt...

Kom igjen nå. Står Denne avslutningen ble starter av NT-myndighet\SYSTEM...

Pokker nå gar maskinen ned...

Endret av Trancton
Lenke til kommentar

Er nok MSblast, ja!

Installerte selv en PC i dag som er tilknyttet Uninett. Rakk ikke å kjøre en eneste update før Msblast var der.

Midlertidig redning:

Start -> Kjør -> shutdown -a [Enter]

Endret av FamP
Lenke til kommentar
Lurte på det selv, men tviler, nettopp nyinstallert OS på maskinen samt nettopp kommet online, ingen mulighet til plutselig å få det...

Det er ingenting å lure på. Det er Blaster. Les litt om hvordan det funker, så blir det hele klart som glass for deg.

Lenke til kommentar

Altså...i Windows XP går det an å aktivere en innebygget brannmur på HVER nettverks/oppkoblingsenhet. Hvis man er lur slår man denne på før man beveger seg ut på nettet dersom man ikke har tilsvarende beskyttelse fra før...så det er ikke slik at "det er umulig å rekke å laste ned patch/antivirus osv før jeg får blaster".

MSBlast og Welchia "angriper" over TCP port 135, og denne (selvfølgelig blant andre innkommende TCP forespørsler) blokkeres av MS' brannmur.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
NT-Myndighet windows må avsluttes fordi tjenesten RPC avsluttet unormalt.

Gå inn i regedit (start -> run -> regedit) og bla frem til denne:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Se om den inneholder denne:

"windows auto update" = "msblast.exe"

Hvis den gjør det, slett den!

Lenke til kommentar

Jeg fikk faktisk en slik shutdown greie tidligere i dag... (dvs serveren som midlertidig kjører upatchet winxp).

Det rare er at MSblaster ikke er på maskinen. I så fall skjult som et annet virus. Ingenting i registeret, ingen msblast.exe eller andre mistenksomme prosesser som kjører, og heller ingen mistenksomme filer i system32 mappen.

Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 02/12/2003 : 03:30

msblast ligger på WindowsUpdate sidene til Microsoft. De har bare ikke lyst at andre skal vite det. De blir ikke kvitt det..

hvor i allverden har du det fra? tror da guruene hos MS skulle klare å fikse et så lite problem..

Lenke til kommentar
msblast ligger på WindowsUpdate sidene til Microsoft. De har bare ikke lyst at andre skal vite det. De blir ikke kvitt det..

:lol:

Til og med min niese på 3 år hadde klart å fjerne MS Blaster! Jeg kan gjøre det i blinde uten hender! Hva er det du tror om Microsoft, egentlig?

Lenke til kommentar

Mornings!

Slenger meg på Blaster-grooven. Garantert en blaster infeksjon eller et derivat av blaster ormen. Foruten å slette register-nøkkelen nevnt over kan du sjekke mitt svar i denne tråden for å se om det kan være en annen versjon av blaster.

I tillegg må du selvsagt fjerne innslagene for filnavnene som nevnes i posten min fra registeret (SVCHOST.EXE og DLLHOST.EXE). Finnes på 2 forskjellige plasser i registeret så sett igang og søk!

Alle burde vite at man ikke skal ha i nettverkskabel mens man installerer og IKKE gå på nett før man har installert de to patchene (lastet ned fra før og brent) som stopper for blaster / welchi / natchi osv osv

Tar nøyaktig 5 sekunder å få blaster på en upatcha maskin som settes på nett...

EDIT: Måtte seffen glemme noe!

*Tronaldo*

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...