Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har erfaring med Taurin?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, bilder fungerer dårlig som anonym poster:

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-1024-taurine.aspx?activeingredientid=1024

Det er mye hjertesykdom som er nevnt. På nettbutikken jeg var innom så nevnte en at det hjalp for isjas. Altså nerver og muskulatur smerter.

Jeg har en del slike smerter selv, og har ikke snøring om produktet er helt riktig for å dempe dette. Har også mye spenningshodepiner, tinnitus med mere. Har en kronisk stresslidelse fra tinnitus, og til tider så merker jeg at stress tar over livet mitt, og da forverrer det meste seg.

Anonymous poster hash: 9a7cb...a71
Lenke til kommentar

Har du plager så snakk med legen din.  Ikke stol på all mulig reklame.

Kan alltids gjøre det. Men, hva har en fastlege tid til å prate om egentlig? Er det ikke helst de aller vanskeligste problemene legene forsøker å ta tak i. Jeg har ikke inntrykk av at leger har noe særlig til overs for kosttilskudd.

Det står noe om å få bedre humør også fra brukererfaringene til no.iherb.com . Jeg har i årevis slitt med noe depresjon, og vil ikke si at jeg er en særlig livsglad type. "Alle andre" smiler og har det så fint, men ikke jeg. Skal jeg gå resten av livet uten å prøve å snu på dette, blir et surt og jævlig liv det da.

Engelsk wikipedia er mer utfyllende. Og WebMD.com stiller noen av påstandene i ikke bevist enda lyset, som jo også er viktig. Antidepressiva kan leger ta selv. Om alle leger var nødt til selv å ta alle de antidep dosene som alle hans/hennes pasienter har mistro til, så ville de forgiftet seg selv.

Lenke til kommentar

Ja en kan nesten tenke som så at leger også i enkelte tilfeller er en form for kvakksalvere, som ikke forsøker å komme til bunns i slike problemstillinger der de ofte skriver antidep resepter.

Jeg har ellers stor respekt for mye av det legene syssler med. Men antidep skrives det for mye resepter på.

Lenke til kommentar

Du spør altså ukjente folk på et forum hva de mener om anmeldelser fra ukjente folk og du vil prøve et tilskudd basert på hva ukjente folk skriver men det er viktig at ukjente folk sier seg enig med andre ukjente folk ellers så stoler ikke du på anmeldelsene fra de ukjente folka.

Edit; Dør du av å prøve det så skriv et innlegg her så vi andre vet at det gikk dritt.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Hva er det med folk som bare tyr til det mest negative synet på at noen er villige til å kanskje vurdere å prøve ut et kosttilskudd?

Mulig at noe av kosttilskudd er litt dødfødt, men disse tilbakemeldingene om at alt som virker bittelitt ukjent er noe dritt hjelper ikke særlig på å danne en god konklusjon. Jeg postet skjermskuddene i spoiler så det ikke skulle ta så stor plass og fokus fra tråden.

Nå tilbake til temaet Taurin takk. Om noen har noe å tilføye så settes det pris på. Den eneste bivirkningen jeg har sett så langt, det er at man risikerer å få vondt i magen av å ta aminosyrer. Og at enkelte individer som har spesielle diagnoser kan ha en dårlig opplevelse. Men for normale folk så rapporteres spesiellt lite bivirkninger. Og 1 gram dose (1000 mg) kan se ut til å ligge ganske langt under terapeutisk dosering.

Lenke til kommentar

Hva er det med at du stiller deg på bakbeina når folk kommer med meninger om det du har bragt opp til diskusjon? At folk trekker litt på smilebåndet når du sier at du vurderer å bli frisk på urter er jo ikke så rart. Sikker på at du er i mot å vaksinere barn og, siden du har et slikt syn på medisin. 

On topic: taurin får jeg fra red bull og monster energidrikk og det gjør underverker! Det selger de på matbutikken.

Lenke til kommentar

Er ikke noe i mot vaksiner jeg. Er faktisk en vaksine junkie, det hadde du sikkert ikke forventet å lese.

Det har ikke noe med at jeg ikke kan finne kommentarer morsomme, men det går gjerne ofte utover det å holde seg til tema. Om dere baker morsomhetene sammen med et nyttig lite avsnitt om Taurin som ikke allerede er nevnt om Taurin så er det bare bra. Men til nå har det vært en dose, du bør gå til legen.

Det sier seg jo gjerne selv at en bør diskutere forskjellig med lege.

Den andre dosen var antakelser om at jeg ønsker å bli informert mest mulig av fremmede. Om man siler litt i no.iherb.com brukertilbakemeldingene så ser man blant annet en rekke påstander om hva det kan hjelpe for, en rekke subjektive tilbakemeldinger om hvor fantastisk bra det fungerte med antagelser om at det var Taurin isolert sett som gjorde underverket, og en rekke intetsigende kommentarer om rask frakt og kjempegodt produkt. Hva kan man så konkludere fra det.

Jo, det finnes sikkert litt spaminnlegg der, det finnes noen som kanskje faktisk har hjelp fra produktet. Men, det er jo ingen vitenskapelig studie det å lese slikt. Man begynner gjerne også å kjenne debattanter fra diskusjon.no og kan sile litt fra person til person som besvarer innlegg. Jeg har hatt mye nytte og glede av flere typer diskusjoner i en årrekke.

Og til slutt vil jeg si at mange leger gjør mye bra for pasienter, mens en del problemer også bare skrapes i overflaten av, inntil det gjerne kommer en smell, sykdomsutbrudd av en eller annen form. Er det særlig optimalt da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...