Lottamor Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Hei! Er det noen her som kan hjelpe meg med noe? Jeg bor i ett rekkehus hvor vi bor flere. For en stund siden flyttet huseier vekk fra rekkehuset og til en plass 4 timer unna. Når de flyttet så fikk personen som flyttet inn i "hovedleiligheten" ansvaret for å vedlikeholde plen og ta seg av brøyting. Vi har nå opplevd 2 ganger siden vinteren kom, at det har blitt mildvær og svinglatt her hvor vi bor. Første gangen sendte jeg mld til huseier men fikk ingen svar fra personen, så det eneste som gjorde det trygt å gå her, var at det la seg snø igjen. Nå har vi samme problem igjen, og denne gang sendte jeg mld til huseier på facebook, for å ha bekreftelse på at h*n ser meldingene mine, og det gjorde hun bare minutter etter. Vi står her fremdeles med en skøytebane uten like her, og ingenting blir ordnet..hva hadde dere gjort med dette? Vi får avslag av brøytere siden det er privat gate. Det skal også sies at den første gangen så viste det seg at huseieren var her når jeg spurte om de kunne få noen til å strø, uten at noe ble gjort Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Selv hadde jeg kjøpt noe å strø med på biltema og strødd selv. Koster ca en 50-lapp for en sekk og er vel det enkleste både for deg og han? Ellers vet jeg ikke hvem sitt ansvar det er juridisk sett. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Her vi bor(burettslag med rekkehus, eiere og leiere) strør vi selv til veien. Og selve veien har kommune ansvar for. Lenke til kommentar
Lottamor Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Dette er en vei på 300 meter+ parkeringsplass på litt over halve lengden..blir ganske dyrt for meg som student å penge ut strøsand for så mye vei..brodder funker fint for noen, men vi har bosatt 3 eldre folk også, som har stått fast på glattisen 2 ganger nå Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Hvem eier veien? Privat eller offentlig vei? 1 Lenke til kommentar
Lottamor Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Huseier eier veien Lenke til kommentar
Lottamor Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Hvem eier veien? Privat eller offentlig vei? Huseier Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Hva står det i kontrakt om brøyting og strøing? Hvordan skulle den nye beboeren besørge dette? Er det snøfreser og strøapparat tilgjengelig? 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Jaok, så det nå i din første post Da bør det være en felles oppgave for beboere, står det noe i leie/eiekontrakter? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Bestill nå bare brøyting og strøing av privatperson, så deler dere på utgiftene. Ikke så dyrt. Lenke til kommentar
Lottamor Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Hva står det i kontrakt om brøyting og strøing? Hvordan skulle den nye beboeren besørge dette? Er det snøfreser og strøapparat tilgjengelig? I kontrakt står det at alt av vedlikehold på eiendom blir gjort av huseier. Kun at vi beboere skal holde det rydding på plen osv slik at de får klippet gress og slikt lett. Når huseier bodde her var det snøfres her. Gressklipperen er her ennå. Nå skal det ikke sies at jeg vet hva den personen som tok over ansvaret demmes, har fått ansvar for, annet enn det den personen selv har fortalt Lenke til kommentar
Lottamor Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Skal også sies at jeg bodde her 6 mnd før huseier flyttet, da inkludert vinterstid, og da ble det strødd her. Lenke til kommentar
zero dawn Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Skal også sies at jeg bodde her 6 mnd før huseier flyttet, da inkludert vinterstid, og da ble det strødd her. Hvordan mener du selv det burde vert løst på best mulig måte når huseier bor 4 timer unna? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Det er vel bare utleier og den nye beboeren som kan svare på hvordan dette skal foregå, du må bare ta noen telefoner Lenke til kommentar
Lottamor Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Skal også sies at jeg bodde her 6 mnd før huseier flyttet, da inkludert vinterstid, og da ble det strødd her.Hvordan mener du selv det burde vert løst på best mulig måte når huseier bor 4 timer unna? Jeg mener at når huseier har skrevet i kontrakt at dette skal bli gjort av de, så blir det gjort av de. Slik jeg forstod det ved underskriving på kontrakt, så betaler jeg ekstra for å få strødd veiene her om det blir glatt, på lik linje som jeg betaler ekstra for at de brøyter og. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Okey, er det avtalt så har utleier ansvar for strøing. Lenke til kommentar
Lottamor Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Okey, er det avtalt så har utleier ansvar for strøing. Problemet er jo at vi prøver å få tak i huseier så den gjør det, men ingen får svar. Synest det er en litt kjip situasjon egentlig. Jeg sier ikke at jeg ikke kan kjøpe strøsand, men det blir litt kjinky når jeg betaler for at det skal bli gjort av de, og ingen får svar Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Ta vare på kvitteringer og krev pengene tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå