Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er snømåking og strøing utleiers ansvar?

Lottamor

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som kan hjelpe meg med noe? Jeg bor i ett rekkehus hvor vi bor flere. For en stund siden flyttet huseier vekk fra rekkehuset og til en plass 4 timer unna. Når de flyttet så fikk personen som flyttet inn i "hovedleiligheten" ansvaret for å vedlikeholde plen og ta seg av brøyting. Vi har nå opplevd 2 ganger siden vinteren kom, at det har blitt mildvær og svinglatt her hvor vi bor. Første gangen sendte jeg mld til huseier men fikk ingen svar fra personen, så det eneste som gjorde det trygt å gå her, var at det la seg snø igjen. Nå har vi samme problem igjen, og denne gang sendte jeg mld til huseier på facebook, for å ha bekreftelse på at h*n ser meldingene mine, og det gjorde hun bare minutter etter. Vi står her fremdeles med en skøytebane uten like her, og ingenting blir ordnet..hva hadde dere gjort med dette? Vi får avslag av brøytere siden det er privat gate. Det skal også sies at den første gangen så viste det seg at huseieren var her når jeg spurte om de kunne få noen til å strø, uten at noe ble gjort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en vei på 300 meter+ parkeringsplass på litt over halve lengden..blir ganske dyrt for meg som student å penge ut strøsand for så mye vei..brodder funker fint for noen, men vi har bosatt 3 eldre folk også, som har stått fast på glattisen 2 ganger nå

Lenke til kommentar

Hva står det i kontrakt om brøyting og strøing?

Hvordan skulle den nye beboeren besørge dette? Er det snøfreser og strøapparat tilgjengelig?

I kontrakt står det at alt av vedlikehold på eiendom blir gjort av huseier. Kun at vi beboere skal holde det rydding på plen osv slik at de får klippet gress og slikt lett. Når huseier bodde her var det snøfres her. Gressklipperen er her ennå. Nå skal det ikke sies at jeg vet hva den personen som tok over ansvaret demmes, har fått ansvar for, annet enn det den personen selv har fortalt

Lenke til kommentar

Skal også sies at jeg bodde her 6 mnd før huseier flyttet, da inkludert vinterstid, og da ble det strødd her.

Hvordan mener du selv det burde vert løst på best mulig måte når huseier bor 4 timer unna?

Jeg mener at når huseier har skrevet i kontrakt at dette skal bli gjort av de, så blir det gjort av de. Slik jeg forstod det ved underskriving på kontrakt, så betaler jeg ekstra for å få strødd veiene her om det blir glatt, på lik linje som jeg betaler ekstra for at de brøyter og.

Lenke til kommentar

Okey, er det avtalt så har utleier ansvar for strøing. :)

Problemet er jo at vi prøver å få tak i huseier så den gjør det, men ingen får svar. Synest det er en litt kjip situasjon egentlig. Jeg sier ikke at jeg ikke kan kjøpe strøsand, men det blir litt kjinky når jeg betaler for at det skal bli gjort av de, og ingen får svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...