Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke starte etter bytte av PSU, Hovedkort, Prosessor, SSD og RAM

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd og bytte ut PSU, Hovedkort, Prosessor, SSD og RAM, men maskinen vil ikke starte. Den startet av seg selv når jeg prøvde den første gangen, men skrudde seg av etter noen sekunder. Nå vil den ikke starte og har tatt den fra hverandre og satt den sammen igjen, men skjer fortsatt ingenting. Har prøvd alle kombinasjoner av PWR switch og reset switch og fjernet alle standoff skruer, er det noe annet jeg burde prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"fjernet alle standoff skruer"

Fjernet du virkelig skruene som skiller hovedkortet fra kabinettet?

Fjernet de som ikke var i bruk, leste at det kunne være årsaken.

Var litt redd for at du klistret hovedkortet til kabinettet. Hvis det ikke skjer noe som helst når du prøver å slå den på, da tipper jeg det er noe kontakter som ikke er ordentlig koblet til. Dumme spørsmål men, slått på PSU, Sjekket om sikringen har gått? Lyser hovedkortet når maskinen er av? Er det noe indikator på at det kommer strøm i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

"fjernet alle standoff skruer"

Fjernet du virkelig skruene som skiller hovedkortet fra kabinettet?

Fjernet de som ikke var i bruk, leste at det kunne være årsaken.

Var litt redd for at du klistret hovedkortet til kabinettet. Hvis det ikke skjer noe som helst når du prøver å slå den på, da tipper jeg det er noe kontakter som ikke er ordentlig koblet til. Dumme spørsmål men, slått på PSU, Sjekket om sikringen har gått? Lyser hovedkortet når maskinen er av? Er det noe indikator på at det kommer strøm i det hele tatt. 

PSU'en er slått på, har ikke sjekket sikring men kan gjøre det snart, det er lys i hovedkortet så tipper det kommer strøm til det.

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/910678/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i5-7600k#

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...