Gå til innhold

Her vil de bygge verdens første flytende by

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvor skal jeg lande med den flygende bilen min, når jeg kommer hjem fra måneferien?

Trur kansje det er mer realistisk at man kunne avhjelpe hybelmangel i Oslo'et med eit "Universitet-skip" med 10 000 hybler og undervisningslokale.

Om studentene ryddet sjøl, og man hadde 50 stykker på storkjøkenkurs.

Som en pilot kunne man kjøpe et lite konteinerskip og lesse det opp med 1000 hybelkonteinere, og ta undervisningen under dekk. Burde kunne vere ferdig i god tid til semesterstart det.

Så Fred Olsen har fortsatt tjangsen å lage sitt "IT-fornebu", til 1/4 pris av et "skrik". Om han nu ikke er blitt helt senil.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Men hvor skal jeg lande med den flygende bilen min, når jeg kommer hjem fra måneferien?

Tror det er mest realistisk å lande med fallskjerm og i romkapsel. Gitt den varme som oppstår når man treffer de få luftmolekylene som befinner seg i exosfæren:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trur kansje det er mer realistisk at man kunne avhjelpe hybelmangel i Oslo'et med eit "Universitet-skip" med 10 000 hybler og undervisningslokale.

Som en pilot kunne man kjøpe et lite konteinerskip og lesse det opp med 1000 hybelkonteinere, og ta undervisningen under dekk. Burde kunne vere ferdig i god tid til semesterstart det.

Dersom man også har et fast forskningsteam ombord, så kunne man kanskje også ha studert kjønnsykdommer og andre lett spredelige bakterier og virus under optimale og kontrollerte former. Dette er det økonomi og fortjeneste i. Det lover jeg  :wee:

Lenke til kommentar

Så Fred Olsen har fortsatt tjangsen å lage sitt "IT-fornebu", til 1/4 pris av et "skrik". Om han nu ikke er blitt helt senil.

Bare ha nok pub'er, discoer og caféer så slipper skipet dyr havneleie i Oslo også. En autonom koloni kan om så ligge midt i Atlanteren og så skiper vi hjem de som er ferdig utdannet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan skal man komme dit? Båt\fly?

Da begge deler blir vanskelig helikoper?

Lurer litt på butikker og ligdene. Tror det hadde vært lettere i gjort slik i oslofjorden eller noe nærmere land.

Ulempen blir båtene får vanskeligheter å komme seg inn.

Eller husbåt er mere mulig å få til.

Da det blir enklere å lage en øy i så fall.

Lenke til kommentar

Hva med å skyttle studentene hjem igjen med autonome undervannsbåter som leverer signatur til de militære fartøyene det møter på dets ferd? Da behøver man ikke være fokusert på at været må være bra under hjemsendelsen. Hva med å lage flere slike flytende ringer som er vist, slik at båter kan søke seg nødhavn når blir nødvendig.

Drit i øya, men bygg ytterringene (sirkelmoloene):

01.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Bare ha nok pub'er, discoer og caféer så slipper skipet dyr havneleie i Oslo også. En autonom koloni kan om så ligge midt i Atlanteren og så skiper vi hjem de som er ferdig utdannet.

For å tallfeste litt: 300 kr døgn x 1000 elever blir jo en grei dagrate. Og i tillegg kommer støtte til skule, all erfaring det gir og produktutvikling litt på siden.

Men om subsidierte skuler i nilla vanilla er det prioriterte så er det jo døfødt

Lenke til kommentar

Hva er vitsen? Selv med worst-case projektert havstigning vil vi ikke ha et arealproblem. Mange vil naturligvis måtte flytte, vi har bosatt oss langs havet i lang tid, men det kan da umulig være billigere å bygge flytende byer sammenlignet med innland?

Se min analyse !

Når noe har vert ved det samme gamle i 30 år trengs koreksjon.

Lenke til kommentar

Litt spennende at noen tenker stort, og kan hende blir varianter av dette tankespinnet realisert før vi aner det.

Vi står på terskelen til utstrakt bruk av havet, og "Multi-use" eller "Havrommet" kan være starten på et samfunn på havet.

Dersom noen stiller med 1 mrd. er et hybrid vind- og bølgekraftverk, kombinert med fiskeoppdrett og algeproduksjon en realitet.

En rekke av slike anlegg blir en molo og vips så finner noen på å ankre opp med en båt og vi har den første innbyggeren.

Endret av aanundo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt spennende at noen tenker stort, og kan hende blir varianter av dette tankespinnet realisert før vi aner det.

Vi står på terskelen til utstrakt bruk av havet, og "Multi-use" eller "Havrommet" kan være starten på et samfunn på havet.

Dersom noen stiller med 1 mrd. er et hybrid vind- og bølgekraftverk, kombinert med fiskeoppdrett og algeproduksjon en realitet.

En rekke av slike anlegg blir en molo og vips så finner noen på å ankre opp med en båt og vi har den første innbyggeren.

Stort..., tenke stort om selvfølgligheter.

Kor rik blir man da. Like selvfølglig som kritisk som dagens klikk media er inget mål.

Om man var en bedrift; Produserte 1 gang i uken for å sleppe MVA, produserte årlig for å produsere lite, produserte opposisjon for å holde på, produserte jøglere uten fakta på noke slags måte, og gav tilgang till all sømleg reklame.

Hva er man da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...