Gå til innhold

PSU kjøling

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som egentlig trenger kjøling inni psu. Går ut i fra at det som sitter på kjøleribber trenger kjøling (...), og så har jeg fått for meg at de runde, kopper-farga dingsene (som jeg _tror_ heter ringtrafoer elns... :roll: ) kan bli varme... er det mer som egentlig trenger så mye kjøling at man må ha vifte el.l. på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, var egentlig vannkjøling jeg vurderte. Men siden jeg egentlig ønsker en så lydløs pc som mulig tenker jeg også på helt passiv kjøling, men uansett må psu kjøles på annen måte enn luft, siden det _bråker_ :D

edit: reformulering

Endret av oycob
Lenke til kommentar

Det er en transformator som gjør at du ikke setter på 230 volt vekselspenning rett på komponentene dine. Blir kanskje litt mye tatt i betraktning at de fleste komponentene i en PC trenger 12V likespenning :p . Det som gjør at transformatoren blir varm er at det blir friksjon mellom lederene og trafoen og da oppstår det varmeutvikling! Vanskelig å få kjøpt ferdi vannkjøling til PSU, men hvis du er flink til sånt er det ikke umulig å lage! Du kan jo bare lage plass til en 120mm vifte som kan kjøle mye bedre med mindre støy i forhold til både en og 2 80mm til sammen!

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...