oycob Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Lurer på hva som egentlig trenger kjøling inni psu. Går ut i fra at det som sitter på kjøleribber trenger kjøling (...), og så har jeg fått for meg at de runde, kopper-farga dingsene (som jeg _tror_ heter ringtrafoer elns... ) kan bli varme... er det mer som egentlig trenger så mye kjøling at man må ha vifte el.l. på det? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 lurar på det samme. planer om vannkjøling eller? Lenke til kommentar
oycob Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Jo, var egentlig vannkjøling jeg vurderte. Men siden jeg egentlig ønsker en så lydløs pc som mulig tenker jeg også på helt passiv kjøling, men uansett må psu kjøles på annen måte enn luft, siden det _bråker_ edit: reformulering Endret 1. desember 2003 av oycob Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Transistorene trenger også kjøling. Dette er de små, svarte firkantene du finner i strømforsyningen din. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 ligger noe poster om dette temaet på vannkjølings delen på forumet. Les de også Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Det er en transformator som gjør at du ikke setter på 230 volt vekselspenning rett på komponentene dine. Blir kanskje litt mye tatt i betraktning at de fleste komponentene i en PC trenger 12V likespenning . Det som gjør at transformatoren blir varm er at det blir friksjon mellom lederene og trafoen og da oppstår det varmeutvikling! Vanskelig å få kjøpt ferdi vannkjøling til PSU, men hvis du er flink til sånt er det ikke umulig å lage! Du kan jo bare lage plass til en 120mm vifte som kan kjøle mye bedre med mindre støy i forhold til både en og 2 80mm til sammen! Endret 4. desember 2003 av P-in-P Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 En annen ting er og lage litt større plass til innsug på psuen for mange har liten innsug som skaper turbulens har gjort det selv og fikk en merkbart mindre støy Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Vanskelig å få kjøpt ferdi vannkjøling til PSU, men hvis du er flink til sånt er det ikke umulig å lage! Hva mener du med det? microplex selger jo to stk Lenke til kommentar
Xell Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det er vel strengt talt ikke vannkjøling til PSU, men PSU med vannkjøling Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det er vel strengt talt ikke vannkjøling til PSU, men PSU med vannkjøling ahha, da misforsto jeg litt Lenke til kommentar
zyp Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Sjekk ut Worklogs -> BeQuiet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå