knutarn Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Hei kjører unraid med VM og win. Problemet er at jeg ikke finner lyd-kortet mitt :O Bilde av conf: Lenke til kommentar
Svar Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1704465&page=1 støtter cpuen din VT-D? Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) Tror ikke det :/ Må jeg ha det ? Endret 22. januar 2017 av knutarn Lenke til kommentar
Svar Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Jupp, det er VT-D som tillater pci passthrough. Du kan sjekke system info med info knappen oppe i menyen, vist IOMMU står som disabled er det enten deaktivert i bios ellers så støtter ikke prosessoren vt-d. Hvilken cpu bruker du? Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) Jupp, det er VT-D som tillater pci passthrough. Du kan sjekke system info med info knappen oppe i menyen, vist IOMMU står som disabled er det enten deaktivert i bios ellers så støtter ikke prosessoren vt-d. Hvilken cpu bruker du? Den har jeg : https://www.komplett.no/product/619274?noredirect=true# OM den ikke støtter det. Finnes det en annen måte og få ut lyden på? USB lydkort osv? Endret 22. januar 2017 av knutarn Lenke til kommentar
Svar Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) Den støtter ikke vt-d, sjekket med Intel ARK Ser ut som du kan velge USB enheter i ditt første bilde, så det skal i teorien fungere, men husk at så lenge du mapper opp en enkel usb enhet, blir den ikke hotswap. Endret 22. januar 2017 av Svar Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Hva mener du med hotswap? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 At du kan ikke bytte usb enheten med noe annet mens VMen kjører Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 At du kan ikke bytte usb enheten med noe annet mens VMen kjører aah det trenger den ikke. kommer til og være der hele tiden := så USB lydkort vil funker? Externlydkort som man setter inn i pc, vil det og funke? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Bør fungere med USB ja Er VMen en windows maskin kan du også prøve http://www.splashtop.com/personal for fjernstyring, den skal så vidt jeg skjønner ha med lyd. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Vil tro USB kort vil fungere ja. Andre lydkort som bruker pci eller pci express vil ikke fungere uten at du har hovedkort og cpu som støtter VT-D.. Dette var grunnen til at jeg måtte kjøpe meg ny CPU for å få passthrough av lyd og bilde til TV. Men nå bruker jeg Windows 10 VM mer enn jeg bruker min bærbare pc hehe, så det var verdt investeringen for min del Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 24. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2017 Bør fungere med USB ja Er VMen en windows maskin kan du også prøve http://www.splashtop.com/personal for fjernstyring, den skal så vidt jeg skjønner ha med lyd. Saken er den at jeg kjører HS3 (Hjemme automagisk) på den. så trenger ikke noe lyd til meg selv når jeg styrer den. da jeg trenger kun lyd ut av serveren. HS3 gir ut lyd (stemmestyring i rommene i huset her) Lenke til kommentar
Svar Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Fant du ut om det fungerte? Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Har ikke fått lydusben enda ^^ Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg ser det har blitt nevnt hot-swap her.. og det er fullt mulig å få til Trenger bare å laste ned libvirt usb plug-in.. husker ikke nøyaktig navn på den.. men det er ihvertfall libvirt som har lagd den, og den heter noe med usb.. tror muligens hot-swap er nevnt i navnet også. Med den kan man gå inn i web-interface, gå på VM tab'en og velge en usb enhet samt en kjørende VM, og bare trykke connect.. Samme for å koble fra igjen. Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 Ser ut som det funker USB lydkort for 50kr fra ebay xD Har ikke testa med høyttaler enda 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå