Gå til innhold

Unraid - Finner ikke lyd-kortet mitt (?)

knutarn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp, det er VT-D som tillater pci passthrough.

Du kan sjekke system info med info knappen oppe i menyen, vist IOMMU står som disabled er det enten deaktivert i bios ellers så støtter ikke prosessoren vt-d.

Hvilken cpu bruker du?

Den har jeg :)https://www.komplett.no/product/619274?noredirect=true#

OM den ikke støtter det. Finnes det en annen måte og få ut lyden på? USB lydkort osv?

post-124493-0-68126600-1485081532_thumb.jpg

Endret av knutarn
Lenke til kommentar

Den støtter ikke vt-d, sjekket med Intel ARK :(

Ser ut som du kan velge USB enheter i ditt første bilde, så det skal i teorien fungere, men husk at så lenge du mapper opp en enkel usb enhet, blir den ikke hotswap.

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Vil tro USB kort vil fungere ja.

Andre lydkort som bruker pci eller pci express vil ikke fungere uten at du har hovedkort og cpu som støtter VT-D..

Dette var grunnen til at jeg måtte kjøpe meg ny CPU for å få passthrough av lyd og bilde til TV.

Men nå bruker jeg Windows 10 VM mer enn jeg bruker min bærbare pc :p hehe, så det var verdt investeringen for min del :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ser det har blitt nevnt hot-swap her.. og det er fullt mulig å få til :)
Trenger bare å laste ned libvirt usb plug-in.. husker ikke nøyaktig navn på den.. men det er ihvertfall libvirt som har lagd den, og den heter noe med usb.. tror muligens hot-swap er nevnt i navnet også.

Med den kan man gå inn i web-interface, gå på VM tab'en og velge en usb enhet samt en kjørende VM, og bare trykke connect.. Samme for å koble fra igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...