Gå til innhold

Ringe en arbeidsgiver når man søker jobb

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvor viktig det er å ringe en arbeidsgiver når man søker stillinger. Er det noen som har fått intervju uten å ringe? Er det mulig å få intervju uten å ringe?

Jeg jobber, og det er vanskelig for meg å få tid til å ringe for å snakkes om andre jobber når jeg er på jobb. Det blir som regel til at når jeg har tid, så er de jeg prøver å få tak i ute til lunsj eller tar ikke telefonen kanskje fordi det er sent på dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir et lotteri, ikke alle liker at folk ringer, for noen kan det bli veldig tidkrevende og om det er mye søkere. 

Men så har du jo også de som vil snakke 1:1 med alle, umulig å forutsi.

Jeg har tenkt dette, at det må jo bli veldig tidkrevende i noen tilfeller, men har også hørt på arbeidssøkerkurs at hvis du ikke ringer så får du ikke jobb :-P  Håper nå at det ikke stemmer, siden jeg ikke kan ringe så lett.

Lenke til kommentar

Det er mye sannhet i dette. I motsetning til når du dater, så er stor pågang og interesse attraktivt for arbeidsgivere, da det viser at de ikke bare er en tilfeldig plass du har søkt til. Dette trenger ikke å være over telefon da, så du kan sende en epost med spørsmål om du føler at det blir litt stille.

Jeg var arbeidssøkende for litt siden og jeg ringte ikke til noen, men fikk likevel 4-5 napp der jeg gikk over til første telefonintervju.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er mye sannhet i dette. I motsetning til når du dater, så er stor pågang og interesse attraktivt for arbeidsgivere, da det viser at de ikke bare er en tilfeldig plass du har søkt til. Dette trenger ikke å være over telefon da, så du kan sende en epost med spørsmål om du føler at det blir litt stille.

Jeg var arbeidssøkende for litt siden og jeg ringte ikke til noen, men fikk likevel 4-5 napp der jeg gikk over til første telefonintervju.

Har vel hatt 6 jobber hittil i livet, aldri ringt på noen, lag en god søknad, møt gjerne opp med søknaden personlig.

Lenke til kommentar

Har vel hatt 6 jobber hittil i livet, aldri ringt på noen, lag en god søknad, møt gjerne opp med søknaden personlig.

Det er i hvertfall håp da, så bra :-) Umulig å møte opp personlig, når man er på jobb:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...