Gå til innhold

Er win2000 dårlig?! :(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er tatt opp sinsykt mange ganger før. Og konklusjonen er alltid at alt går på smak og behag. Personlig velger jeg Win2k, andre liker best XP. I bunn å grunn er de like gode (med det forbehold at de har siste service pack begge 2). Win2k uten service pack har eit problem.

Edit: BenjBøgw, you are wrong :-P

Endret av P@rm@nn
Lenke til kommentar
Win 2000 er ikke noe spesielt god til spill.

 

Er i tilegg mange spill den ikke klarer å ta. Spesielt eldre.

Mine erfaringer taler for denne påstanden. Jeg installerte engang win2000 på en maskin for en venn, og operativsystemet levde i ca. 3 timer før det ble byttet ut med noe bedere (Xp var enda ikke utviklet).

 

Derimot er jeg ikke i tvil om at nyere versjoner (/m div. servicepacks) fikser en del av disse problemene, om ikke alle.

Endret av MemorX
Lenke til kommentar

W2K er i bunn og grunn utviklet for kontor- og nettverksbruk, mens XP er utvilket for hjemmemarkedet og har dermed bedre støtte for spill og multimedia enn 2k - men etter at 2k har fått i seg 4 (?) servicepacks er det ikke mange tingene du kan gjøre i XP som du ikke kan gjøre i 2k.

Lenke til kommentar
' date='03/12/2003 : 13:42'] Windows 2000 er ikke drlig men det er mange (gamle) spilll som ikke virker og win2k krever andre drivere en 98/me/xp osv..

Men et konge OS!

Du har rett i at Win2k ikke er et dårlig os.

Eneste lille feilen er at det krever andre drivere enn XP. Noe av det som ble sagt når XP kom ut var at overgangen til XP skulle gå lett, siden man i 99% av tillfellene kunne bruke Win2k driverene. For faktum er at kjernen i XP og Win2k er tilnermet identisk, om ikke helt identisk (seff ikke fra CD'en, men med alle service packs). Jeg vil tro at det meste utvikling av programvare/driver/patcher til Win2k og XP både hos microsoft og andre programvarehus går parralelt mellom OS'ene. Altså at driverene er de samme, så med noen små kosmetiske forskjeller.

Det som en del ser ut til å glemme er at det ikke er GUI'et som kjører programmer, men kjernen. Det minner meg om når læreren min sa at de nye datamaskinene var gode fordi "De var så pene og svarte". En grei sammenligning (for hardware freeks) kan være at det er samme datamaskin, men i forskjellige kabinett. Jeg sier ikke at det er samme OS, men sammenlignet med likhetene er forskjellene så forsvinnende små.

Jeg har aldri hatt problemer med å kjøre spill i Win2k, men om man opplever det kan det kansje hjelpe å kjøre de i " Compatibility Mode". Denne er ikke aktivert som standard, men er ikke noe problem å aktivere. Da kan man velge å kjøre programmet i enten Win95, Win98 eller WinNT4.0 "miljø". Bare følg denne lille how-to'en for å aktivere dette.

Lenke til kommentar
Jeg hører mye prat om at win xp er bedre enn 2000 og at 2000 er "kontorOS". Er XP best til å håndtere grafikk i spill? :thumbdown:

For meg har win2k fungert veldig bra, har hatt det siden det kom...

Har nettopp skiftet til xp og det første jeg merket var masse virus 2000 ikke hadde problemer med... Kanskje en vanesak. Kan ikke huske noen spill problemermed 2000.

Lenke til kommentar

nei, W2K Pro er ikke dårlig i det hele tatt. selv kjører jeg dualboot XP og 2000 det jeg ser da er at hvis programmer krasjer i XP så kommer det opp en melding der man kan sende feilrapport til MS, dette kommer aldri i Windows 2000, selv hadde jeg problemer med MSN Messenger og Windows 2K men dette endra seg etterhvert. nå har jeg faktisk ikke prøvd et eneste spill i Windows 2Kkjører alle spillene som jeg spiller (ikke mange) i XP, kjører XP på laptoppen også, men kunne godt tenkt meg å bytte ja til W2K

Lenke til kommentar

Har brukt win2k siden det kom - og kommer ikke til å bytte til XP med det første. Win2k kan gjøre så og si alt XP kan - uten alle de unødvendige "bells & whistles". Jeg takler ikke XP sin "brukervennlighet"...føles som om MS prøver å mate meg OSet med te-skje..heh...Og så er der en del ting i winXP som du har lite eller ingen kontroll over - iallefall ikke uten seriøs tweaking/dykking ned i diverse obskure instillinger.

 

Ta f.eks. delte internett-oppkoblinger. På LANet vi har i nabolaget (18-20 maskiner)skjer det ofte at folk deler internetten sin for å mirce/spille CS/whatever... og XP plukker velvillig opp disse delte internettoppkoblingene uten å spørre først, og uten å la deg velge HVILKEN oppkobling den skal bruke. Så sitter den der og laster ned automatiske oppdateringer på lånt oppkobling som 14-åringene ikke har deaktivert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...