jae-ols Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Jeg har et problem som sikkert mange andre har. Nå jeg er på do vil ikke tarmen tømme seg, det blir sittende avføring ytterst i tarmen. Den får jeg ikke presset ut, da går det med mye dopapir. Og jeg blir sår, treg tarm kalles dette. For å bli ren må jeg spyle bak for å få ut svineriet. Utrolig ubehagelig, hatt det slik i minst tjue år. Ingen hjelp å få av lege. Slimhinnene blir på denne måte veldig tørre og det blir kløe. Har normal avføring kanskje en gang hver fjortende dag. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Du er ikke aleine, jeg har det samme problemet. Anonymous poster hash: d4937...216 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Erstatt toalettpapiret når du må ''tørke ordentlig'' med våtservietter. Kast ikke våtservietter i toalettet, så ha en liten søppeldunk ved søpla, jentene som har mensen setter veldig pris på det også Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Dårlig kosthold med mye kjøtt og lite væske kan gi forstoppelse og dårlig avføring. Prøv å spis litt sunnere i en periode og se om det hjelper. 2 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2017 Je Dårlig kosthold med mye kjøtt og lite væske kan gi forstoppelse og dårlig avføring. Prøv å spis litt sunnere i en periode og se om det hjelper. Jeg tror jeg drikker alt for lite. Er ikke i nærheten av to liter om dag. Er ikke tørst. Kan ligge noe der. Trener og står på, men det hjelper ikke. Jeg er inne i en sunn periode nå, men det har ikke gitt bedring. Dette er så flaut å snakke om, og det er ubehagelig. Tar veldig lang tid når du skal på do. Våtservietter har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) Kjøp store vannglass og ha et stående fremme. Da blir det til at du tar en slurk rett som det er, og etter et par dager er problemet løst. Hadde det på samme måte tidligere i år etter en oppjustering av kostholdet - jeg spiste mer fiber og trengte derfor mer vann. Endret 21. januar 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Høres ut som et problem med en av lukkemusklene i rectum. Det er en intern og en ekstern lukkemuskel. Når disse knipes, så skal det som er utenfor intern spinchter presses ut av rectum. https://openi.nlm.nih.gov/imgs/512/190/3368590/PMC3368590_IJSO2012-581258.001.png Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Ha beina på en krakk. Gå på do når du må på do, ikke vent. Prøv å kutt ut melk for gøy. Og som andre allerede har nevnt som spiller selvsagt kostholdet en stor rolle! Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Bytt lege til du får en som tar deg på alvor. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Ha beina på en krakk. Gå på do når du må på do, ikke vent. Prøv å kutt ut melk for gøy. Og som andre allerede har nevnt som spiller selvsagt kostholdet en stor rolle! Det med å ha beina på en krakk understøttes. man får gjort "jobben" kjappere og man får mer ut. Føles det ihvertfall som. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) Hvor mye fiber får du i deg? FHI sier vel 25gr eller noe slikt, men mennesker skal helst ha i seg over 100gr.Som andre sier, mye fett og kjøtt vil gjøre magen dårlig. Vi er ikke skapt for det.Jeg har ikke dette problemet men er ikke fan av dopapir, synes ikke det blir rent og vil ikke ha dritt på hendene. Installerte derfor takdusj med ekstra hånddusj (400kr på Biltema). Er alltid på do om morgenen og kvelden så passer godt med dusjrutinen ellers Endret 21. januar 2017 av misanthrope Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Ha beina på en krakk. Gå på do når du må på do, ikke vent. Prøv å kutt ut melk for gøy. Og som andre allerede har nevnt som spiller selvsagt kostholdet en stor rolle! Det med å ha beina på en krakk understøttes. man får gjort "jobben" kjappere og man får mer ut. Føles det ihvertfall som. Det er fordi stillingen hjelper med å stimulere systemet så det blir enklere å gå på do. Tarmene dine blir på en måte ''klemt''. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Jepp. Man har en muskel for å ha kontroll på avføringen. I sittende posisjon er den kun delvis avslappet. Sitter man derimot på huk, vil den slappe helt av å tarmen får en fri bane! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Bonustips: sitt på huk og vugg frem og tilbake. Det funker faktisk hahah. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Bonustips: sitt på huk og vugg frem og tilbake. Det funker faktisk hahah. Ja gjør det det? Er det verd et forsøk....... Skal drikke mer vann. Hadde samme problem i dag også. Våtservietter var mye bedre. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Jeg har et problem som sikkert mange andre har. Nå jeg er på do vil ikke tarmen tømme seg, det blir sittende avføring ytterst i tarmen. Den får jeg ikke presset ut, da går det med mye dopapir. Og jeg blir sår, treg tarm kalles dette. For å bli ren må jeg spyle bak for å få ut svineriet. Utrolig ubehagelig, hatt det slik i minst tjue år. Ingen hjelp å få av lege. Slimhinnene blir på denne måte veldig tørre og det blir kløe. Har normal avføring kanskje en gang hver fjortende dag. prøv Biola. Har du hatt hemoroider? I så fall har du kanskje litt hudfolder rundt anusåpningen som vanskeliggjør tørking. De kan fjernes kirurgisk. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Jeg har et problem som sikkert mange andre har. Nå jeg er på do vil ikke tarmen tømme seg, det blir sittende avføring ytterst i tarmen. Den får jeg ikke presset ut, da går det med mye dopapir. Og jeg blir sår, treg tarm kalles dette. For å bli ren må jeg spyle bak for å få ut svineriet. Utrolig ubehagelig, hatt det slik i minst tjue år. Ingen hjelp å få av lege. Slimhinnene blir på denne måte veldig tørre og det blir kløe. Har normal avføring kanskje en gang hver fjortende dag. prøv Biola. Har du hatt hemoroider? I så fall har du kanskje litt hudfolder rundt anusåpningen som vanskeliggjør tørking. De kan fjernes kirurgisk. Jeg har hatt dette problemet i minst tjue år. Så det var der før hemoroidene. Utrolig plagsomt. Det blir mye tørking og mye spyling. Og dermed uttørking. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Jeg har et problem som sikkert mange andre har. Nå jeg er på do vil ikke tarmen tømme seg, det blir sittende avføring ytterst i tarmen. Den får jeg ikke presset ut, da går det med mye dopapir. Og jeg blir sår, treg tarm kalles dette. For å bli ren må jeg spyle bak for å få ut svineriet. Utrolig ubehagelig, hatt det slik i minst tjue år. Ingen hjelp å få av lege. Slimhinnene blir på denne måte veldig tørre og det blir kløe. Har normal avføring kanskje en gang hver fjortende dag. prøv Biola. Har du hatt hemoroider? I så fall har du kanskje litt hudfolder rundt anusåpningen som vanskeliggjør tørking. De kan fjernes kirurgisk. Jeg har hatt dette problemet i minst tjue år. Så det var der før hemoroidene. Utrolig plagsomt. Det blir mye tørking og mye spyling. Og dermed uttørking. Hvis du blir tørr i stumpen så kan du bruke litt zinksalve på det når du har vært på do og er ferdig. Fåes i hver eneste kiwi og rema ved babygreiene, det er for nettopp såre stumper! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Jeg følte at det ble lettere å drikke mer etter at jeg fikk meg en Sodastream. Jeg gikk litt lei av å bare drikke vann en periode, så for min del funka det å tilsette kulsyre. Har du en bitteliten dæsj saft oppi, så blir det helt prima! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå