Magland Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Jeg tenker å kjøpe en Samsung UE55KS7705. Leser at den har DVB-C, DVB-S2 og DVB-T2, Slipper jeg å bruke den eksterne decoderen fra Telenor? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Så vidt jeg vet trenger du en CA-modul og det er kun Canal Digital og RiksTV som støtter dette. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 DVB-C = kabeltv standard (c=cable) DVB-S2 = paraboltv standard (s=satellite) DVB-T2 = bakke-kringkasting (t=terresterial) For å kunne se på feks. NRK kanalene via bakke-kringkasting, trenger du bare en riks-tv antenne (vegg- eller bordantenne avhengig av dekning). For å se de andre kanalene som sendes over bakkenettet, trenger du en CA-modul og et abonnementskort fra Riks-TV. For kabel-tv er må man også ha en CA-modul og et abonnementskort, men det er ikke alle tilbydere som støtter dette. Feks. Get gjør det ikke, men Canal Digital gjør det. For satellitt/parabol er jeg mer usikker, da jeg aldri har brukt det, men antar at Canal Digital tilbyr en CA/abonnementsløsning på dette også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Canal Digital parabol støtter CA-modul. Viasat støtter ikke. Lenke til kommentar
Magland Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 Takker for svar, da er jeg blitt klokere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg har kabel fra CD og der gikk det fint å bruke CA-modul. Det som er litt rart er at modellen ikke støtter det i følge hjemmesiden til CD eller kundeservice til CD men gjorde det i følge hjemmesiden til Elkjøp. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Det som er litt rart er at modellen ikke støtter det i følge hjemmesiden til CD eller kundeservice til CD men gjorde det i følge hjemmesiden til Elkjøp. Bare til info: dataene hos Elkjøp er det leverandørene selv som har ansvaret for at stemmer, mens CD (og RiksTV) kun lister modeller de selv har testet. Endret 8. februar 2017 av Svein_Jarle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå