Gå til innhold

Ser du mer på nyheter etter valget og innflyttingen til Trump?

15 stemmer

1. 1. Så hvor mye mer ser dere på nyhetene etter Trump?

• Mye mer en før.
      2
    • Mye mindere en før.
      1
    • Samme som du altids har gjort.
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trump er en amerikansk politiker, som har fått mye oppmerksomhet for den "stilige" løshårbruken  :roll:

photo.jpg

Nei, jeg kan ikke si at jeg har lest eller sett særlig mere enn før. Jeg tenker vel som så at det går nok ganske bra. Og det som skjer der borte berører kanskje meg på et eller annet vis, men jeg har liksom ikke helt forhold til hva det måtte være/bli til.

Blir nok via diskusjon.no jeg kan få informasjon. Eller ved en tilfeldig overskrift i et eller annet media. Ser ikke TV-nyheter lengre, så må bli via avis eller nettaviser at informasjonen siger inn til meg.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor karismatisk inntrykk synes dere Trump gir når han stiller seg ut i det offentlige?  :)

Jeg synes ikke han slår den drepte opprøreren Osama vedr. karisma. Han var jo rene sjarmtrollet så fint som han smilte:

225px-Osama_bin_Laden_portrait.jpg

Karisma om ledere: lederegenskaper, personlig utstråling, sjarm.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt nyhetene tett siden den andre palestinske intifadaen brøt ut i år 2000 og spesielt siden terrorangrepene mot USA 11/09-01. Personelig forstår jeg ikke denne frykten som har vokst fram over det meste av verden bare fordi Donald Trump vant valget og ble president i USA. Han er en forettningsmann som liker å vise seg fram og skryte av forumen sn og som det kom fram i valgkampen liker han også å klå på kvinner. Hvis man leser mere om ham så kommer det fram at mange av prosjektene hans har vært fiasko og har gått konkurs. Han er langt ifra så dyktig som han selv hevder. Og han er tydelig en oppblåst type som er vant til å få det som han vil og hvis han ikke får det som han vil har svaret hans i alle år enten vært "Du er oppsagt" eller "Jeg skal saksøke deg".

Dette går selvsagt ikke som president. Selvom han er statssjef, regjeringssjef og øverstkommanderende for de militære styrkene er makten i USA delt mellom presidenten, kongressen og domstolen. Han kan ikke få igjennom alt han ønsker uten videre. I flere saker trenger han kongressens godkjennelse og selv vetoene hans kan oppheves. Det er vel to tredjedels flertall som kreves for å oppheve et veto. Og om han fortsetter å være så upopulær som han er nå vil trolig Det republikanske partiet tape flertallet både i Senatet og Representantenes hus. Husk at den dårlige populariteten til tidligere George W Bush straffet republikanerne som parti og de mistet flertallet i kongressen. Det samme kan skje med Trump. I tillegg til at han kan tape gjenvalget.

Jeg tviler svært sterkt på at Donald Trump er farlig! Det er mye ordkrig mellom USA og Folkerepublikken Kina i disse dager og selvom Kina har truet med krig og utplasert atomraketter og Trump i valgkampen sa at han ikke forsto hvorfor USA ikke brukte atomvåpnene sine tviler jeg 100% på at noen av dem vil være den som først trykker på knappen og utløser et atomangrep. Å gjengjelde det ville vært en annen sak, men jeg tviler på at noen vil være den som begynner. Og husk at i tillegg til kongressen har Trump rådgivere og en stab og høringene har vist at ikke alle de nye regjeringsmedlemmene er enige med Trump.

Verden har overlevd langt farligere folk som Adolf Hitler og Josef Stalin. Og haugevis av andre som jeg ikke gidder å ramse opp. Trump kommer nok til å styre USA som en nasjonalbank eller et forettningsimperium og vil hele tiden ha et eller annet tilbake. Tviler på at han vil styre USA som noen krigsmaskin. Dessuten har han så mange løfter innenriks å innfri som å ruste opp forsvaret og infastrukturen samt skape nye arbeidsplasser at han har mer enn nok å drive med i hjemlandet. I tillegg gnåler han stadig om denne muren mot Mexico som vil bli et gigantprosjekt hvis det noen sinne blir noe av.

Den største grunnen til å følge med på nyhetene pga. Donald Trump slik jeg ser det er hvordan komikerne vil kaste seg over ham og parodiere og latterliggjøre ham. Sansyneligvis kommer han til å bli hengt ut langt mer enn George W Bush gjorde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fulgt nyhetene tett siden den andre palestinske intifadaen brøt ut i år 2000 og spesielt siden terrorangrepene mot USA 11/09-01. Personelig forstår jeg ikke denne frykten som har vokst fram over det meste av verden bare fordi Donald Trump vant valget og ble president i USA. Han er en forettningsmann som liker å vise seg fram og skryte av forumen sn og som det kom fram i valgkampen liker han også å klå på kvinner. Hvis man leser mere om ham så kommer det fram at mange av prosjektene hans har vært fiasko og har gått konkurs. Han er langt ifra så dyktig som han selv hevder. Og han er tydelig en oppblåst type som er vant til å få det som han vil og hvis han ikke får det som han vil har svaret hans i alle år enten vært "Du er oppsagt" eller "Jeg skal saksøke deg".

Dette går selvsagt ikke som president. Selvom han er statssjef, regjeringssjef og øverstkommanderende for de militære styrkene er makten i USA delt mellom presidenten, kongressen og domstolen. Han kan ikke få igjennom alt han ønsker uten videre. I flere saker trenger han kongressens godkjennelse og selv vetoene hans kan oppheves. Det er vel to tredjedels flertall som kreves for å oppheve et veto. Og om han fortsetter å være så upopulær som han er nå vil trolig Det republikanske partiet tape flertallet både i Senatet og Representantenes hus. Husk at den dårlige populariteten til tidligere George W Bush straffet republikanerne som parti og de mistet flertallet i kongressen. Det samme kan skje med Trump. I tillegg til at han kan tape gjenvalget.

Jeg tviler svært sterkt på at Donald Trump er farlig!

---Forkortet ned---

Jeg er delvis enig med deg der. Jeg personlig frykter Trump.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...