Gå til innhold

Nordmenn er for snille når det gjelder innvandringspolitikk


Lami

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for Nrk videon Elvis, har ikke sett det innslaget før. Men det har vært flere innslag om dette før også.

-------------
 

Situasjonen og den utviklingen vi ser i Sverige er skremmende. Og tydeligvis sterkt økende.

Ja, det må nok være at man er for "snille" med invandring. Det er ikke akseptabelt å tillate en slik utvikling, og det må slås hardt ned på. Meget hardt, noe annet vil ikke nytte dessverre.

Ikke for at jeg har noen egen interesse politisk, eller liker Frp spesielt sånn sett. Bevare meg, mennesker er da mennesker: Men vi har fått en logisk tankegang, vi har fått et hode å tenke med. Kan man tro at "snillhet" eller noenslags form for ettergivenhet og forsøk på å forstå/vise forståelse vil bedre en slik utvikling? Hva venter de, hvor vil de? Hva har de å tenke med? Har vi ikke etterhvert innsett at det ikke nytter å godsnakke disse menneskene til bedre tanker? Blir de ikke likedan uansett hva vi prøver på, det virker jo sånn? :(

Så vi må jo unektelig erkjenne, at Frp har hatt rett i sine advarsler mange år tilbake. Om hvordan vi kan regne med utviklingen kommer til å bli med disse innvandrermiljøene. Kanskje Svenskene er ekstra naive, litt dummere enn oss? Det kan være. Mulig vi vil være flinkere å demme opp for tilsvarende her. Det er mulig det. 

 

Når man ser på svenske kommentarer under yt videoen, gir det en interresant indikasjon om hvordan
det ses på der.
 

post-12139-0-42090800-1487752461_thumb.jpg

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

En tanke jeg gjør meg etter å ha lest litt i tråden:

 

En vanlig feil er dette med at vi må velge enten eller. Døren må være enten åpen eller lukket. Kanskje den heller kan stå litt på gløtt? Personlig mener jeg at vi burde hjelpe mer i nærområdene. Da kan vi nå flere mennesker med hjelpen vår.

Samtidig burde vi ta inn en andel av de som ikke vil finne en trygg havn i flyktningleirer. Det være seg ateister, yezidi-minoriteten, homofile, reformatoriske muslimer osv. 

 

Det å kalle argumenter for "å hjelpe i nærområdet" meningsløse opplever jeg som overraskende. Samtidig ser jeg at man forsøker å male alle som mener dette som rasister eller xenofober. Hvorfor?

FN har sagt at det koster minst 9.000,- å hjelpe en flyktning nærområdet over 1 år. Dette tallet skal du både få doble, tredoble eller tidoble om du vil. I Norge har FD sagt at en Syria flyktning medfører utgifter på 1 million på 5 år, eller 200.000,- i året. Tallene lyver ikke.

Endret av På den andre siden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å kalle argumenter for "å hjelpe i nærområdet" meningsløse opplever jeg som overraskende. Samtidig ser jeg at man forsøker å male alle som mener dette som rasister eller xenofober. Hvorfor?

 

Det kan du spørre om. Og det er jo den vanlige gjennomgangs-melodien.  Selv om det da er kurante nok meninger som overlapper hverandre på hver side, men de blir mer usynlige.

 

Det er blitt en litt slitsom frase det med feks "hjelpe mer i nærområder", som da spesielt Frpere blir beskyldt for å terpe på.

Men faktum er vel at det er meningsmotstanderne som pusher fram at de er nødt til å gjøre det.

Det slår meg at venstresiden virker å ha utmattelses-teknikk overfor meningsmotstandere som et av sine fremste "våpen"( i for mye mangel av annet?)

Så jeg opplever det som deres feil, og jeg opplever venstresiden som mindre troverdige enn andre. Det virker hvertfall sånn. 

 

Vi må rett og slett få velge selv hva vi vil. Og snart er det jo valg, da er det opp til oss. Skulle ønske det ikke var behov for et Frp, men det er visst det.  Som du sier, litt fornuft må det være oppi dette her,og selv Frp vil jo ikke lukke døren helt. De som har reelt beskyttelsesbehov skal få det. Det er jo gjort klart gang på gang, så ser egentlig ikke helt problemet. 

 

Lenke til kommentar

 

Det å kalle argumenter for "å hjelpe i nærområdet" meningsløse opplever jeg som overraskende. Samtidig ser jeg at man forsøker å male alle som mener dette som rasister eller xenofober. Hvorfor?

 

Det kan du spørre om. Og det er jo den vanlige gjennomgangs-melodien.  Selv om det da er kurante nok meninger som overlapper hverandre på hver side, men de blir mer usynlige.

 

Det er blitt en litt slitsom frase det med feks "hjelpe mer i nærområder", som da spesielt Frpere blir beskyldt for å terpe på.

Men faktum er vel at det er meningsmotstanderne som pusher fram at de er nødt til å gjøre det.

Det slår meg at venstresiden virker å ha utmattelses-teknikk overfor meningsmotstandere som et av sine fremste "våpen"( i for mye mangel av annet?)

Så jeg opplever det som deres feil, og jeg opplever venstresiden som mindre troverdige enn andre. Det virker hvertfall sånn. 

 

Vi må rett og slett få velge selv hva vi vil. Og snart er det jo valg, da er det opp til oss. Skulle ønske det ikke var behov for et Frp, men det er visst det.  Som du sier, litt fornuft må det være oppi dette her,og selv Frp vil jo ikke lukke døren helt. De som har reelt beskyttelsesbehov skal få det. Det er jo gjort klart gang på gang, så ser egentlig ikke helt problemet. 

 

 

 

Enig.

 

Å bruke en retorikk der alle man ikke er enig med skal merkes med en negativ etikett er polariserende. Hersketeknikker burde man ta seg for gode til. Det fører ikke til noe godt uansett.

Polarisering er jo nettopp det som har skjedd i USA. Der er det venstresiden mot de konservative. Jeg bekymrer meg for at dette fenomenet skal komme til Norge en dag. Å velge mellom det minste av to onder er ikke en spesielt god situasjon.

 

Får håpe det kommer et ekte sentrumsparti snart. Som faktisk velger det beste fra begge sidene.

Lenke til kommentar

Vi må rett og slett få velge selv hva vi vil. Og snart er det jo valg, da er det opp til oss.

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/most-europeans-want-muslim-ban-immigration-control-middle-east-countries-syria-iran-iraq-poll-a7567301.html

 

Ifølge en nylig undersøkelse gjort av Chatham House av 10 000 mennesker i 10 forskjellige land i EU, ønsker gjennomsnittlig 55% av befolkningen en fullstendig stans i innvandring fra muslimske land. Kun 20% ønsket ikke et slikt innvandringsforbud.

 

Tror du dette vil tas til etterretning i Brussel, eller tror du makteliten i Europa vil velge å se bort fra sine innbyggeres klare ønsker og kun ta hensyn til sine egne interesser? Personlig holder jeg en knapp på sistnevnte.

 

Skulle ønske det ikke var behov for et Frp, men det er visst det.  Som du sier, litt fornuft må det være oppi dette her,og selv Frp vil jo ikke lukke døren helt. De som har reelt beskyttelsesbehov skal få det. Det er jo gjort klart gang på gang, så ser egentlig ikke helt problemet. 

Hvem har et "reelt beskyttelsesbehov", og hvordan skiller man disse som har dette, fra folk uten et eneste papir og en oppdiktet historie om forfølgelse i hjemlandet? Den asylpolitikken du beskriver, har vært gjeldende i Vesten de siste 30 åra, og har blitt bevist å ikke fungere i praksis.

 

Flyktningleirer i nærområdene, med beskyttelse av FN-styrker, ville gitt trygghet til de som trenger det for en billig penge, og gjør det lettere for sivilbefolkningen å vende tilbake til sine hjemland ved krigens slutt. Det setter også en stopper for de massive problemene som Europa opplever rundt asylkaoset, så vel som å bety spikeren i kista for en brutal og korrupt industri bygget på menneskesmugling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frans-1.jpg

Interessant hvordan disse folka klarer å motsi seg selv så hemningsløst. "Vi må kjempe for å skape mangfold, fordi homogenitet har aldri eksistert"... Som å lese et sitat fra Orwells '1984'.

 

Man må også undre seg over hvorfor store deler av makteliten i Vesten ønsker å gi Islam og fremmedetniske folkegrupper innpass i Vesten. Hva tjener de på det? Hva tjener den innfødte befolkningen på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...