Gå til innhold

Nordmenn er for snille når det gjelder innvandringspolitikk

Lami

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel vi betaler allerede for det gjennom skatter og avgifter. Betaler flyktninger skatt?

Nei, de blir fengslet om de skulle ta seg en jobb.

I Sverige har asylsøkere lov til å skaffe seg arbeid mens de venter på svar på søknaden sin. Per 31. mai 2016, hadde 494 av de omtrent 163.000 asylsøkerne som kom i 2015 klart å finne seg en jobb. Med andre ord, 99,7 % av asylantene er fullstendig avhengig av sosialhjelp fra svenske skattebetalere året etter de ankom.

Lenke til kommentar

Jaha - så jeg skal ha sterkere følelser for noen som tilfeldigvis ble født 100 mil vekke fra meg et sted i Norge enn noen som ble født 1000 mil vekke fra meg utenfor Norge?

Det har heller med slektskap å gjøre, enn geografisk nærhet. En hvilken som helst person av nordisk herkomst, deler så ufattelig mye mer av sitt slektstre med deg, enn en hvilken som helst person fra Nigeria, Kina eller Columbia deler med deg.

Og dersom jeg måtte velge mellom å redde en som var født 1000 mil vekke fra meg fra å bli brutalt voldtatt og drept og en som var født 100 mil fra meg fra å måtte feire bursdagen sin alene, så skulle jeg velge å redde den stakkars "min egne" fra en ensom bursdag?

Ganske så søkt problemstilling, men la gå. Innvandringsforkjempere er glade i å dra saken ned til et individuelt nivå. Det har aldri vært snakk om å ta ÉN person fra fremmede deler av verden, men TITUSENvis, som over et par tiår utgjør MILLIONER av fremmedkulturelle innbyggere i landet vårt. At disse menneskene kommer med kulturell bagasje og oppførselsmønstre ulikt fra våre egne, har lett for å bli neglisjert. Disse hypotetiske menneskene som vi hadde til hensikt å redde fra brutal voldtekt og drap, kan like så gjerne ende opp med å dra med seg nettopp denne mentaliteten og kulturen som skaper slike forhold og gi det rotfeste i Norge. Noe som kan eksemplifiseres i voldtektsbølgene i Oslo og hvordan det påvirker våre egne kvinners liv og frihet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, der står det at kun en tredjedel får lov til å prøve å finne seg en jobb.

Har vanskeligheter for å tro at to tredjedeler av mennesker som har legger ut på ferd over minst 12 landegrenser ikke har resurser til å bevise sin identitet. Det er stor grunn til å tro at de fleste asylsøkere vil forsøke å utgi seg for å være fra Syria, eller at de er mindreårige, for å styrke sin sjanse for oppholdstillatelse. Om deres faktiske ID-papirer ville vist alt annet annet, er det en selvfølge at de ikke ønsker å bekrefte sin identitet på noe vis. I følge den tyske innenriksministeren, er 30% av de som utgir seg å være fra Syria, innvandrere fra andre land; http://www.ibtimes.co.uk/migrant-crisis-one-third-refugees-lying-about-being-syrian-claims-german-interior-ministry-1521215

Men for å ta for seg de som faktisk FIKK innvilget arbeidstillatelse, kom altså 494 av 54.000 i arbeid det påfølgende året etter at de ankom. Synes du det vitner om en bærekraftig tilstand?

Endret av ErilaZ
Lenke til kommentar

Men for å ta for seg de som faktisk FIKK innvilget arbeidstillatelse, kom altså 494 av 54.000 i arbeid det påfølgende året etter at de ankom. Synes du det vitner om en bærekraftig tilstand?

Nei, jeg syns ikke noen av disse burde mottat noen som helst statlig støtte, men fritt burde kunne komme å jobbe om de vil.

Hvordan mener du det haddet gått om vi slapp inn hundretusenvis av arabere/afrikanere som ikke får penger av staten eller er i stand til å skaffe seg arbeid da dem verken kan språket eller har utdannelsen som trengs ?

Lenke til kommentar

Hvordan mener du det haddet gått om vi slapp inn hundretusenvis av arabere/afrikanere som ikke får penger av staten eller er i stand til å skaffe seg arbeid da dem verken kan språket eller har utdannelsen som trengs ?

Kun de som kunne funnet seg jobb hadde kommet. Se på Svalbard!

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hva tenker du om økende automasjon i arbeidsmarkedet, som vil gjøre færre og færre arbeidsoppgaver avhengig av mennesker? Flere steder i Europa blir borgerlønn ansett som en nødvendighet i den nære framtid, for å få samfunnet til å gå rundt. Likevel blir vi fortalt at vi trenger innvandrere til å utføre arbeidsoppgaver, gjerne de som trenger svært lave kvalifikasjoner, for at økonomien vår ikke skal "kollapse".

Uten dagens masseinnvandring, ville vi kunnet imøtekomme denne gradvise avviklingen av deler av arbeidsmarkedet på en naturlig og bærekraftig måte. I stedet, øker både folketallet og arbeidsløsheten i landet, og vi er på stø kollisjonskurs mot et massivt fall i arbeidsdeltakelse.

Lenke til kommentar

Interessant hvordan det hadde utspilt seg i praksis. Svalbard er litt spesiell, med tanke på at det er is, snø og isbjørner som virker avskrekkende på de som ikke har noen jobb å dra til der. Men hvis vi ser på dagens situasjon i Norge, særlig i Oslo, med sigøynere som tigger, afrikanere som prostituerer seg og selger dop, tror jeg man lett kan forestille seg hvordan det ville endt opp.

Lenke til kommentar

Det vil drastisk øke vår levestandard.

Bortsett fra de land som da vil regulere eller forby ny teknologi for å "berge arbeidsplassene".

Hvordan vil det øke din levestandard, hvis alle jobbene du er kvalifisert for er overtatt av roboter, og Staten kun gir deg et minimumsbeløp å overleve på (eller eventuelt ikke gir deg noen støtte i det hele tatt)?

Lenke til kommentar

Interessant hvordan det hadde utspilt seg i praksis. Svalbard er litt spesiell, med tanke på at det er is, snø og isbjørner som virker avskrekkende på de som ikke har noen jobb å dra til der.

Svalbard HAR fri innvandring, og fremstår ikke spesielt anderledes enn resten av Norge for noen som kommer fra Afrika/Midt-Østen.

Hvorfor er det intet innvandringsproblem der?

Lenke til kommentar

Hvordan vil det øke din levestandard, hvis alle jobbene du er kvalifisert for er overtatt av roboter, og Staten kun gir deg et minimumsbeløp å overleve på (eller eventuelt ikke gir deg noen støtte i det hele tatt)?

Roboter er bare verktøy som gjør at man kan produsere dings A eller B med høyere kvalitet/lavere pris.

Hvorfor anser du at bedre og billigere produkter er så ille?

Lenke til kommentar

Svalbard HAR fri innvandring, og fremstår ikke spesielt anderledes enn resten av Norge for noen som kommer fra Afrika/Midt-Østen.

Hvorfor er det intet innvandringsproblem der?

Svalbard er fullstendig annerledes når det kommer til bydannelse og klima. Middeltemperaturen ligger under frysepunktet 8 måneder i året, og den største boplassen huser 2000 folk, hvilket gjør utsiktene for å brødfø seg på tigging, narkotikasalg og prostitusjon forholdsvis mørke.

Lenke til kommentar

Roboter er bare verktøy som gjør at man kan produsere dings A eller B med høyere kvalitet/lavere pris.

Hvorfor anser du at bedre og billigere produkter er så ille?

Det er ikke produktene i seg selv som er ille, men at mennesker ikke lenger har jobber. Hvordan skal man klare å kjøpe produktene som disse robotene lager, om man ikke har noen inntekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...