Gå til innhold

Nordmenn er for snille når det gjelder innvandringspolitikk

Lami

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med kresen?

De som kommer til Norge er kresne. Hvem faen er kresen så lenge det er bedre enn der de kom i fra, hvis det er så jævlig? Det lurer jeg på.

"Nei her var det kaldt. Nei her var det støy fra fly og biler."

Flere land har åpnet dørene sine, men dit vil de ikke. De har hørt fra venner og fam at Norge er the shit. Slikt fortjener å være der nede. Du har det ikke ille hvis du er kresen på hvilket land du skal til! Vettuka. Tydeligvis flere (norske) som ikke vil se dette. Alle er opptatt av å hyle om hvor jævlig flyktninger har det og at vi må ta de inn i landet, folk er rasister og slemme som ikke vil ha de inn. Men hylekoret bryr seg ikke om at det ikke er reelle, og forstår ikke at de reelle er der nede fortsatt, at land har åpnet seg men at de ikke vil der. Høres ut som flyktninger i virkelig nød dette ja ....... Blir så oppgitt av alle latterlige kommentarene på Facebook. Voksne folk som ser med store våte øyne på NRK med direkte sendte bilder fra Syria, matet inn lydtekst om at de har det ille, ingen vil hjelpe (løgn) osv. Nei skal ikke være lett.

Videre, Finn.no. Fått så jævla mange henvendelser på noe jeg har lagt ut om "solgt?". Jeg svarer nei, de går DØD. Hvorfor i helvete spør du om den er solgt, hvis du tydeligvis håpte den skulle være det siden du ikke svarer mer. Også SÅ mange da som går helt svart! Helvete lei av å svare ørten folk uten å få solgt.

Endret av Lami
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Empati = hjernevaske. Hva med å ha empati for sine egne fremfor å hjelpe folk fra andre land som ikke er i nød?

Norge gjør lite for å hjelpe andre? Du kødder med meg sant?

Norge er igjen blant verdens mest gavmilde land når det gjelder bistand. I 2014 ga Norge nesten 1 prosent av BNI (Bruttonasjonalinntekt) til fattige land, noe som tilsvarer over 32 milliarder norske kroner. I 2015 over 33 milliarder.

Hvis ikke dette er å hjelpe andre, så vet jeg ikke hva jeg skal synes. I tillegg er grensene våres vid åpne. Hva mer går det an å gjøre egentlig? Ikke en dritt. Synes du ikke dette er bra nok skjønner jeg godt du ikke bor i Norge.

Selv har jeg ikke empati eller ønsker å vide hjelp til mennesker som er kresne folk og har reist 3500km for å komme til Norge når andre land på vegen har åpnet seg men ikke vil dit. Det er alt annet enn empati. Det er mer hjernevask.

Derimot har jeg empati for de REELLE som er igjen der nede.

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjapt eksempel: Vi pumper opp olje i Afrika verdt mye mer enn det vi sender tilbake i bistand. Norge sender ikke penger. Norge tar penger. Vi sender det absolutte minimum som kreves for at nordmenn skal føle seg snille. "Hjelpe de der de er" er bare et politisk poeng for å legitimere fremmedfrykt.

"Vidåpne grenser"? Please. Grensene våre er stengt for de aller, aller fleste, og vi er kjempeflinke til å kaste ut de som kom seg over den uten lov.

Hadde det vært opp til meg hadde vi fjernet alle landegrenser. Jeg ser virkelig ikke poenget med å lage lover og regler for å bestemme hvor på planeten alle mennesker kan bevege seg.

Da kunne du hvertfall garantert glemme å drømme om tidlig pensjon. Og levelige

forhold med betalt arbeid for den del. Tenk litt..

Klart det er skjevheter, men noen må bære byrden for det også dessverre.

En av de store betingelse for å få noe på bedre spor, er å sette kampen mot

uhemmet yngling høyt på global dagsorden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norge gjør alt for lite for å hjelpe mennesker i nød. Vårt selvbilde som godhjertede er kvalmt.

Helt enig. Vi bruker veldig mye penger på noen relativt få som kommer hit og føler oss så fantastisk moralske og gode og flinke. Dessverre går dette ut over flertallet som blir igjen fordi de ikke har muligheten til å migrere videre.

Det er kvalmende å slå seg på brystet fordi vi hjelper en håndfull når de samme pengene kunne hjulpet det tidobbelte i nærområdene.

Lenke til kommentar

Norge gjør alt for lite for å hjelpe mennesker i nød. Vårt selvbilde som godhjertede er kvalmt.

Helt enig. Vi bruker veldig mye penger på noen relativt få som kommer hit og føler oss så fantastisk moralske og gode og flinke. Dessverre går dette ut over flertallet som blir igjen fordi de ikke har muligheten til å migrere videre.

Det er kvalmende å slå seg på brystet fordi vi hjelper en håndfull når de samme pengene kunne hjulpet det tidobbelte i nærområdene.

Come again?

42 prosent av norsk nødhjelp i 2015 gikk til Midtøsten. Dette tilsvarer 1,4 milliarder kroner. Av dette gikk mest til tiltak i Syria, til sammen 446 millioner kroner. I tillegg gikk 432 millioner kroner til regionale tiltak i Midtøsten – i hovedsak hjelp til syriske flyktninger. Nødhjelp til Jordan og Libanon økte også som følge av flyktningstrømmen fra Syria. Norge ga også 179 millioner kroner og 123 millioner kroner i nødhjelp til henholdsvis Irak og Palestina.

Lenke til kommentar

Blir kvalm av fremstillingene på norsk TV.

Jeg blir kvalm av de som hadde den ufortjente flaksen å bli født i ett av verdens beste land som praktisk talt garanterer dem et godt liv, og som føler det gir dem retten til å se ned på de som ikke hadde slik flaks.

Det blir litt som om lottomillionærer skulle oppføre seg som om det var deres egen dyktighet som skaffet dem pengene.

For all del - vær glad for og nyt det flaksen har gitt deg - men ikke lat som om du fortjener det mer enn andre. Du er ikke spesiell fordi du tilfeldigvis ble født i et fantastisk land.

Endret av Zork
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg blir kvalm av de som hadde den ufortjente flaksen å bli født i ett av verdens beste land som praktisk talt garanterer dem et godt liv, og som føler det gir dem retten til å se ned på de som ikke hadde slik flaks.

Det blir litt som om lottomillionærer skulle oppføre seg som om det var deres egen dyktighet som skaffet dem pengene.

Så jeg har flaks fordi min mor og far hadde sex? Jeg hadde ingenting med å gjøre hvor jeg ble født, like lite som hvor pulingen skjedde.

Å bruke slike argumenter for hvorfor vi bør hjelpe er bak mål og det gjør folk som har litt fornuft og objektivitet irriterte. Kom med noe matnyttig. Forresten så er fornuftige objektive folk mer interresert i å hjelpe enn tullinger som bruker "du har flaks som ble født i Norge" argumentet.

Dette handler ikke lenger om å ta imot folk til landet, det fungerer ikke lenger og var aldri ment å være en løsning. Det kan godt hende politikere innbiller seg like idiotiske ting som idioter, kanskje de er idioter, men hvemsomhelst med litt vett mellom ørene vet at den eneste måten å hjelpe er å skape stabilitet for folket et sted der de er sammen med likesinnede. Kulturblanding i en så stor skala som vi ser nå for tiden er et tapsprosjekt for alle involverte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så jeg har flaks fordi min mor og far hadde sex? Jeg hadde ingenting med å gjøre hvor jeg ble født, like lite som hvor pulingen skjedde.

Å bruke slike argumenter for hvorfor vi bør hjelpe er bak mål og det gjør folk som har litt fornuft og objektivitet irriterte. Kom med noe matnyttig. Forresten så er fornuftige objektive folk mer interresert i å hjelpe enn tullinger som bruker "du har flaks som ble født i Norge" argumentet.

Dette handler ikke lenger om å ta imot folk til landet, det fungerer ikke lenger og var aldri ment å være en løsning. Det kan godt hende politikere innbiller seg like idiotiske ting som idioter, kanskje de er idioter, men hvemsomhelst med litt vett mellom ørene vet at den eneste måten å hjelpe er å skape stabilitet for folket et sted der de er sammen med likesinnede. Kulturblanding i en så stor skala som vi ser nå for tiden er et tapsprosjekt for alle involverte.

Dette har altså ingenting med hva jeg skrev å gjøre.

Les igjen.

Om du fremdeles ikke skjønner det, så er det desverre lite jeg kan gjøre for å forklare.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For all del - vær glad for og nyt det flaksen har gitt deg - men ikke lat som om du fortjener det mer enn andre. Du er ikke spesiell fordi du tilfeldigvis ble født i et fantastisk land.

Ta det helt med ro.

Med så mange innvandrere vesten tar inn for tiden er det bare et tidsspørsmål før vi krasjer denne sivilisasjonen helt og så kan våre etterkommere få leve som boer folket i sør-afrika.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tar forsåvidt avstand fra "Lamis" form å uttrykke sine betraktninger om dette på.

Men poenget jeg leser gjennom linjene, er -de som kommer på bekostning av andre- som heller burde vært de som eventuelt kom-..

Og akkurat det tror jeg ikke er noe man skal kimse for mye av. Det er faktisk et viktig poeng, fordi det er  avgjørende vitalt å oppnå tillit i befolkningen - om hva som egentlig foregår, tilnærmingen til det. håndteringen av det osv.

Trygghet er nemlig noe som virker begge veier.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tar forsåvidt avstand fra "Lamis" form å uttrykke sine betraktninger om dette på.

Men poenget jeg leser gjennom linjene, er -de som kommer på bekostning av andre- som heller burde vært de som eventuelt kom-..

Og akkurat det tror jeg ikke er noe man skal kimse for mye av. Det er faktisk et viktig poeng, fordi det er  avgjørende vitalt å oppnå tillit i befolkningen - om hva som egentlig foregår, tilnærmingen til det. håndteringen av det osv.

Trygghet er nemlig noe som virker begge veier.  

Tja, men "'Lamis' form å uttrykke sine betraktninger" er nettopp hva jeg påpeker og det er ikke mye å lese mellom linjene der.

Forøvrig er 'de som kommer på bekostning av andre' som regel et meningsløst argument. De som bruker det vil ikke ha noen andre enn "oss" her i landet.

De er veldig glad i å påpeke at enkelte kommer hit "på bekostning av andre", men så snart det blir snakk om å hjelpe nettopp disse "andre" som burde ha kommet hit isteden, så rygger man hurtig tilbake og snakker om å heller "hjelpe i nærområdene".

Og denne "hjelpen i nærområdene" er naturligvis noe som helst skal forbli på et teoretisk plan. Gjerne mens man selv googler hvilken ny Tesla-modell man bør bytte ut fjorårets med.

Endret av Zork
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...