Civilix Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 (...) Jeg vil IKKE ha et politi der rå muskelkraft er det viktigste, og derav at problemer stort sett løses via vold eller trusler/frykt for vold. Jeg vil ha et politi der egenskaper innen diplomati, megling, konfliktløsning, pedagogikk osv. står sterkt. Jeg er enig med at politi ikke skal ha rå muskelkraft som sitt første respons, men når ingen annen fremgangsmåte fører fram ønsker jeg at de skal kunne bruke makt til å få kontroll også. Og muskelkraft er langt å foretrekke over skytevåpen når man skal utøve makt, min frykt er at man bruker kvinnelige betjenter som argument for å bevæpne norsk politi. 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Et politi som består bare av kvinner, vil pr definisjon være svakere.og bedre Jeg vil ha et politi der egenskaper innen diplomati, megling, konfliktløsning, pedagogikk osv. står sterkt. Haha... Ofte er det jo personer som må arresteres. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Med klippet av politikvinnene friskt i minne kan vi jo se for oss scenene fra det likestilte forsvaret, skulle det bli sendt i strid. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 herzeleid: Det er det som er saken. Men det er vel sjelden soldater møtes til direkte duell i våre dager, er mest manøvrering av våpen det dreier seg om? Kan vi gå ut fra at menn er bedre til å bruke våpen? I tilfelle en hær må flytte seg mange mil til fots, kan en gå ut fra at en hæravdeling med kvinner vil forflytte seg saktere. Dette er ikke nettopp noe jeg ønsker å si, men det er sannheten. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 herzeleid: Det er det som er saken. Men det er vel sjelden soldater møtes til direkte duell i våre dager, er mest manøvrering av våpen det dreier seg om? Kan vi gå ut fra at menn er bedre til å bruke våpen? I tilfelle en hær må flytte seg mange mil til fots, kan en gå ut fra at en hæravdeling med kvinner vil forflytte seg saktere. Dette er ikke nettopp noe jeg ønsker å si, men det er sannheten. Det er i allefall fare for at den hæravdelingen vil kunne bære mindre ammunisjon, forflytte seg tregere, takle nærkamp dårligere osv. Amerikanerne evaluerte dette og kom vell frem til at kvinnelige soldater jevnt over presterte betydelig dårligere, også i skyting. Tror ikke om lignende vurdering er gjort i Norge. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kvinnelige-soldater-saares-oftere-og-treffer-daarligere/a/23523613/ Videre ser vi at forsvaret må tilpasses "sartere" soldater, slik vi så i "badesaken" for noen år siden, der en (frivillig) kvinnelig soldat lagde et gedigent oppstyr ut av at hun måtte vaske seg naken utendørs, i likhet med hundrevis av soldater før henne. Med tanke på hvordan offiseren i det tilfelle fikk gjennomgå kan man tenke seg hvor mye mer forsiktige befal og offiserer er i frykt for å støte soldatene. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Akkurat der er jeg enig i at kvinner må kunne være i politiet og forsvaret uten at det skal bli lagt opp til seksuell trakassering, men det må ikke bli for stor kvinneandel. Og det er tenkelig at hvis en hær med hovedsakelig menn, går i maks tempo ute i naturen, vil kvinnesoldatene etter hvert henge etter. Og som du antyder, andre vil iallfall ende opp med å bære utstyret deres. Slike marsjer i terrenget er vel forresten ganske utdaterte? Og det kan være farlig med vinterøvelser på islagte vann. Men det er nok en grei måte å lære folk å bli soldater, og holde dem i form. Personlig har jeg inntrykk av at enkelte unge kvinner sees i politiet i patruljer, i brannvesenet og i byggebransjen. Men at de tilsynelatende forsvinner derfra før de blir eldre, for har ikke inntrykk av at noen kvinner blir der til de når pensjonsalder. Hvis det stemmer er det da også litt bortkastet å bli opplært bare for å slutte 5 eller 10 år senere, eller gå over til en sekretærjobb der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå