nebrewfoz Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Det står ingenting om at kvinnene hadde mistet kontrollen over mannen. Etter at han fikk beskjed om å holde seg rolig av dommer Per Gammelgård, veltet han bordet og gikk til angrep på de to kvinnelige polititjenestemennene som var til stede i retten. I følge artikkelen angrep han polititjenestemennene, hvis de fikk kontroll på mannen, hvorfor skulle statsadvokaten nærme seg han? Fordi mannen var av det slaget som ville ha gått berserk bare av tanken på at han skulle bli lagt i bakken av to damer? Og fordi retten ville spare mye tid dersom en "mannemann" kunne prate ham til fornuft før det begynte å gå ut over inventaret? Kanskje statsadvokaten rett og slett trodde han kunne få fortgang i sakene? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 og alikevel blir det bare mer og mer syting og klaging. Vil du ikke ha konkurranse? 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 Fordi mannen var av det slaget som ville ha gått berserk bare av tanken på at han skulle bli lagt i bakken av to damer? Og fordi retten ville spare mye tid dersom en "mannemann" kunne prate ham til fornuft før det begynte å gå ut over inventaret? Kanskje statsadvokaten rett og slett trodde han kunne få fortgang i sakene? Det du skriver her, tilsier uansett at de to politikvinnene må ha somlet med å legge mannen i bakken. At en statsadvokat hopper over skranken har omtrent ikke skjedd før, og det er typisk at det er i en situasjon der to kvinner skal vokte en sleip overgrepstiltalt. Likestilling fungerer i de aller fleste jobber, uten tvil. Men da har du også dette at barna blir plassert i offentlige institusjoner, allerede fra få måneders alder. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 At en statsadvokat hopper over skranken har omtrent ikke skjedd før, og det er typisk at det er i en situasjon der to kvinner skal vokte en sleip overgrepstiltalt. Hvor ofte skjer det at en statsadvokat "hopper over skranken"? Skjedde det i dette tilfellet? (Artikkelen sier "gikk bort for å roe ham ned".) Hvor ofte skjer det at to kvinnelige politibetjenter eskorterer en person til retten? Hvorfor dikter du opp historier i ett sett? Er det bare noe dere kristne gjør? (Og av og til blir det en hel bibel av det?) Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 Kan nesten virke som vi har lest forskjellig artikkel ja, for i artikkelen står det "– Jeg opplevde det som at han fløy gjennom luften." - som er sitat fra advokat Mette Yvonne. Og det hele blir sammenlignet med en annen inngripen, et "tigersprang" fra en juryformann. Så jeg synes ikke at min tolkning blir for dramatisk. Ikke i det hele tatt, selv om jeg faktisk ikke vet at han hoppet over bordet. Men ut fra artikkelen var det ikke langt unna, om han ikke gjorde det... så står det at han nærmest fløy gjennom lufta, og det sammenlignes med en annen inngripen som er karakterisert som et tigersprang. Hvor ofte to politikvinner er vakter i rettssaler har jeg overhodet ikke peiling på, men har generelt inntrykk av at politi og brannvesen prøver å ha en kjønnsfordeling på utrykningsoppdrag. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Nå har det skjedd igjen... http://www.dagbladet.no/kultur/video-av-angrep-mot-tre-kvinnelige-svenske-politibetjenter-vekker-oppsikt---skandale/67453883 En flau video av at en rabiat mann bryter seg løs fra tre kvinnelige politier. Syns jo litt synd på dem, men før eller senere burde de lære at det bør være minst en mann med på utrykningsoppdrag der det er folk som bruker fysisk makt. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Så videoen i går, og må vell bare si at det var skrekkelig pinlig å se på. Kanskje ikke helt rimelig, men synes det til dels kan være et greit bilde på de naive, snille og feministiske Sveriges møte med virkeligheten. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Sørgelig video, 3 politi burde være tilstrekkelig for å få en person under kontroll. Også skammelig hvordan politiet velger å skjule seg bak en sivil(fra 1:50), det startet bra ved å føre mannen i hvit genser vekk fra situasjonen(han som faktisk klarte å få han i bakken) men etter litt juling kom visst "damselen" fram i damene. En positiv ting var at de ikke valgte å trekke skytevåpen mot han, men kanskje det hadde vært en ide med batong/pepperspray/strømpistol/eller lignende(ukjent med hva svensk politi har normalt tilgjengelig). Men uavhengig av det er jeg bare overasket over at de ikke klart å få kontroll, det var ikke noen stor mann de var ovenfor så dette burde være hvor trening får mest å si. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 http://www.nettavisen.no/video/--angrep-tre-svenske-politikvinner/3423328917.htmlYtterligere bevis på at de fleste kvinner ikke har noe å gjøre i rollen som politibetjent. Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Står jo sist i artikkelen at Førstestatsadvokaten er også glad for at kollegaen grep inn. – Han har fortalt meg at han ville komme de to tjenestemennene til unnsetning, sier Maurud. ...Altså tjenestekvinnene. Han ville komme de to tjenestekvinnene til unnsetning. Og hvorfor? Jo, fordi de tydeligvis trengte hjelp og var i noe slags trøbbel. Hvis det hadde vært to tjenestefolk som hadde hatt kontroll på situasjonen, ville det ikke vært nødvendig å komme dem til unnsetning. Derfor kunne det kanskje vært en ide å ha tre eller fire politikvinner der det normalt er to politimenn. Men det er naturligvis dyrere, men alt for likestillingen...! Er det noe i denne situasjonen som tilsier at to politimenn ville hatt kontroll på saken? I denne situasjonen ville det jo vært bedre å påstå at likestillingen ikke funker fordi mannen som brøyt inn ikke ser på kvinner likt? Så derfor, likestilling fungerer ikke hvis vi bare har noen som er enige i likestilling?! Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Et politi som består bare av kvinner, vil pr definisjon være svakere.og bedre Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Et politi som består bare av kvinner, vil pr definisjon være svakere.og bedre NO PEACE - NO PUSSY https://www.youtube.com/watch?v=r9wvWmqu694 Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Nå har det skjedd igjen... http://www.dagbladet.no/kultur/video-av-angrep-mot-tre-kvinnelige-svenske-politibetjenter-vekker-oppsikt---skandale/67453883 En flau video av at en rabiat mann bryter seg løs fra tre kvinnelige politier. Syns jo litt synd på dem, men før eller senere burde de lære at det bør være minst en mann med på utrykningsoppdrag der det er folk som bruker fysisk makt. Kanskje vi burde sende politimenn til å ta seg av mannlige kriminelle og politikvinner til å ta seg av kvinnelige kriminelle, så kan ihvertfall menn ta seg av sitt eget rot? Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 (endret) Kanskje vi burde sende politimenn til å ta seg av mannlige kriminelle og politikvinner til å ta seg av kvinnelige kriminelle, så kan ihvertfall menn ta seg av sitt eget rot? Jepp. Og i og med at så og si alle voldskriminelle og utagerende personer er menn, kan vi dermed mer eller mindre gi samtlige kvinnelige politibetjenter - 45% av politietaten - sparken, eller sette dem til saksbehandling. Endret 3. april 2017 av misanthrope Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Kanskje vi burde sende politimenn til å ta seg av mannlige kriminelle og politikvinner til å ta seg av kvinnelige kriminelle, så kan ihvertfall menn ta seg av sitt eget rot? Jepp. Og i og med at så og si alle voldskriminelle og utagerende personer er menn, kan vi dermed mer eller mindre gi samtlige kvinnelige politibetjenter - 45% av politietaten - sparken, eller sette dem til saksbehandling. Ikke nødvendigvis, hvis andelen kvinner på utrykning på en eller annen måte kan holdes nede. Hvis ikke får man flere slike tilfeller. Det neste blir vel tvangskvotering på kvinnelige utkastere på diskoteker... Hvem vil ha en kvinnelig utkaster på 1,67 cm som sin eneste vakt på utestedet? Må hun jobbe sammen med en mann, blir det doble lønnsutgifter. Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Kanskje vi burde sende politimenn til å ta seg av mannlige kriminelle og politikvinner til å ta seg av kvinnelige kriminelle, så kan ihvertfall menn ta seg av sitt eget rot? Jepp. Og i og med at så og si alle voldskriminelle og utagerende personer er menn, kan vi dermed mer eller mindre gi samtlige kvinnelige politibetjenter - 45% av politietaten - sparken, eller sette dem til saksbehandling Ja det kan man, jeg har ikke noe mot å bruke folk der de er trengt Men nå tviler jeg på at dette kommer til å skje så da var jo det en løsning vi aldri fikk utforsket! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Er det noe i denne situasjonen som tilsier at to politimenn ville hatt kontroll på saken? I denne situasjonen ville det jo vært bedre å påstå at likestillingen ikke funker fordi mannen som brøyt inn ikke ser på kvinner likt? Så derfor, likestilling fungerer ikke hvis vi bare har noen som er enige i likestilling?! Det virket som de to kvinnene ble plaget av den siktede og at det var nødvendig å gripe inn. Dette støttes vel også av at de ikke har stått fram for å klage i ettertid, på mannens framstilling. Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Kanskje vi burde sende politimenn til å ta seg av mannlige kriminelle og politikvinner til å ta seg av kvinnelige kriminelle, så kan ihvertfall menn ta seg av sitt eget rot? Jepp. Og i og med at så og si alle voldskriminelle og utagerende personer er menn, kan vi dermed mer eller mindre gi samtlige kvinnelige politibetjenter - 45% av politietaten - sparken, eller sette dem til saksbehandling. Ikke nødvendigvis, hvis andelen kvinner på utrykning på en eller annen måte kan holdes nede. Hvis ikke får man flere slike tilfeller. Det neste blir vel tvangskvotering på kvinnelige utkastere på diskoteker... Hvem vil ha en kvinnelig utkaster på 1,67 cm som sin eneste vakt på utestedet? Må hun jobbe sammen med en mann, blir det doble lønnsutgifter. Her skal jeg fortelle deg en interessant historie. Jeg var på et utested i sommer hvor en jente ble banket opp av typen utenfor. Det vil si, kraftig slått til i ansiktet 2 eller flere ganger. Jeg ropte til vakta som stod ved siden av meg: Skal du ikke gjøre noe? Han svarte: Hun er utenfor utestedet, ikke innenfor våre grenser. OK: jeg sier ikke at dette er alle menn, eller at alle kvinner er som hun som brøyt inn og fikk stoppet krangelen, men jeg tror vi trenger litt mindre testosteron i døråpninga på utesteder. Jeg har aldri blitt annet enn antastet av mannlige dørvakter! NEI til menn i døra! Men har aldri opplevd det av politimenn så jeg sier ikke det samme gjelder der! Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Et politi som består bare av kvinner, vil pr definisjon være svakere.og bedre De på bildet har i det minste fornuft nok til å sette en man som leder Men spøk til side; Jeg vil IKKE ha et politi der rå muskelkraft er det viktigste, og derav at problemer stort sett løses via vold eller trusler/frykt for vold. Jeg vil ha et politi der egenskaper innen diplomati, megling, konfliktløsning, pedagogikk osv. står sterkt. Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Et politi som består bare av kvinner, vil pr definisjon være svakere.og bedre De på bildet har i det minste fornuft nok til å sette en man som leder Men spøk til side; Jeg vil IKKE ha et politi der rå muskelkraft er det viktigste, og derav at problemer stort sett løses via vold eller trusler/frykt for vold. Jeg vil ha et politi der egenskaper innen diplomati, megling, konfliktløsning, pedagogikk osv. står sterkt. Haha tenkte på det samme, bildet hadde vært mye mer effektivt hvis de hadde en kvinnelig leder også! Men jeg er enig med deg. Men jeg ser på andre kommentarer i denne tråden og er bare usikker på om holdningen til en gruppe kvinnelige politi vil ha større risiko for å fremprovosere en form for aggressiv respons i menn bare fordi de er kvinner. Hvis det er tilfelle så har vi jo et annet problem enn hvorvidt kvinner burde være i politiet eller ikke; problemet da ligger jo heller at vi fremproduserer en rekke menn med dårlige holdninger til kvinner. Det er jo veldig trist. Jeg har en bror og jeg har en far. begge har relativt dårlige holdninger til kvinner. De føler jeg er litt trist ovenfor min sønn. Men heldigvis har jeg flotte menn som venner, så de øker gjennomsnittsinntrykket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå